back, sorry for the interrupt

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
masty6
Probe owner
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 Apr 2011, 17:47
Locatie: marknesse
Contact:

back, sorry for the interrupt

Berichtdoor masty6 » 23 Jan 2012, 13:28

heey jongens, sorry dat ik er zolang uit was, maar had het vrij druk enzo...

ik heb nog een probleempje met me probe, hij word aan de binnenkant niet warm meer,
zo af en toe dan voel je dat hij warm word, en een minuut later is de lucht weer lauw/koud, iemand een idee?

heb hem laatst onlucht, toen was het weg voor 3-4 dagen, en het is er weer...

en toch, het blijft een beest van een auto :D

groeten

mitchel
fiat brava 1,4 metallic black wrecked by an pole, hate to snow!
opel astra 1.4 GL the new daily driver
Probe '93 2.5V6 24V Gt BrightCalypso Green Metallic futere car

Gebruikersavatar
Jay
Probe learner
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 Jan 2012, 13:27
Locatie: Duitsland - Beieren
Contact:

Re: back, sorry for the interrupt

Berichtdoor Jay » 23 Jan 2012, 13:49

Heb je genoeg koelvloeistof in?
dt: Hast du genug Kühlwasser drin?
Groeten uit Beieren,
Jay
(Sorry, ik geen Nederlands spreken, is dit de Google Translator :oops:)

Zeven Probes - en nog steeds niet genoeg!

klik hier voor mijn Probe meeting foto's:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jaggo
Probe friend
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 Dec 2011, 18:52
Locatie: Nabij Groningen

Re: back, sorry for the interrupt

Berichtdoor Jaggo » 23 Jan 2012, 15:07

Is je koppakking niet lek?

Gebruikersavatar
Teus
Probe addict
Berichten: 1094
Lid geworden op: 18 Nov 2010, 10:13
Locatie: Meerssen (L)

Re: back, sorry for the interrupt

Berichtdoor Teus » 23 Jan 2012, 15:39

:biertje: Goed dat je er weer bent.

:-k - Als de kachel aan staat, heb je dan wel de airco uit?
- inderdaad koelvoeistof checken en ook kachelradiator checken.

succes.
groeten,
Teus 8)
1989 FORD PROBE LX U9
Bright Red Clearcoat Metallic
Scarlet Red Interior

Engine type: 2.2 Liter 12-valve in-line 4-cylinder
targa open air roof, luxury feature.

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: back, sorry for the interrupt

Berichtdoor Michiel » 23 Jan 2012, 17:16

Kachel en airco tegelijk kan niet Teus ;) [-X

Ik zou bijna zeggen je kachelweerstand naar de klote... maar als hij door ontluchten weer een paar dagen goed is, dan licht het daar volgesmij niet aan
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
masty6
Probe owner
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 Apr 2011, 17:47
Locatie: marknesse
Contact:

Re: back, sorry for the interrupt

Berichtdoor masty6 » 23 Jan 2012, 21:01

geen arco in deze probe, en ik heb hem laasts weer een keer uitgelezen, maar weet nie tmeer welke codes, maar als ik terugkijk denk ik wel dat het de 9 is, de koelvloeistof temp meter...

en wsss is er wel erges iets lek, want is ook weer oververhit geweest vandaag... dan kom je thuis, is het donker en kan je er weer niks me omdat het donker is(ik rij er niet in anders had ik er al tijd voor gehad)

maarja, ik zal morgen weer even uitlezen en als ik ht echt niet kan vinden, laat ik hem afpersen bij de autograge, kijken wat hun zegge

zon kachel weerstad kost me zeker heel wat of nie?:P
fiat brava 1,4 metallic black wrecked by an pole, hate to snow!
opel astra 1.4 GL the new daily driver
Probe '93 2.5V6 24V Gt BrightCalypso Green Metallic futere car

Gebruikersavatar
Teus
Probe addict
Berichten: 1094
Lid geworden op: 18 Nov 2010, 10:13
Locatie: Meerssen (L)

Re: back, sorry for the interrupt

Berichtdoor Teus » 23 Jan 2012, 21:11

Je kunt ook een gebruikte kachelweerstand zoeken, misschien heeft Michiel er
wel 1 liggen :wink:
1989 FORD PROBE LX U9
Bright Red Clearcoat Metallic
Scarlet Red Interior

Engine type: 2.2 Liter 12-valve in-line 4-cylinder
targa open air roof, luxury feature.

Gebruikersavatar
Jaggo
Probe friend
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 Dec 2011, 18:52
Locatie: Nabij Groningen

Re: back, sorry for the interrupt

Berichtdoor Jaggo » 23 Jan 2012, 21:27

Idd laten afpersen en kijken of de druk terugloopt, loopt ook terug met lekke koppakking.
Kun je nergens iets van residu vinden van oude verdroogde koelvloeistof?

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: back, sorry for the interrupt

Berichtdoor Michiel » 24 Jan 2012, 17:26

Kachelweerstand kost niet veel :P Heb ik liggen ;)
Maar, ik vermoed niet dat dit het probleem is...
Stuur Wim anders even een pb met je probleem en alle informatie die je weet dat er mee te maken kan hebben. Wedden dat als je antwoord krijgt Wim, meteen het goede zegt :P
(Hij heeft meer verwarmingsproblemen gehad ;) )
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: back, sorry for the interrupt

Berichtdoor Coen » 26 Jan 2012, 17:06

Je zegt het zelf, na ontluchten was het een paar dagen goed...
100 punten dat er nou weer lucht in zit, dus heb je een lek...

Als je geen sporen van de vloeistof kan vinden effe opnieuw ontluchten en goed bijvullen...
Even een blokkie omrijden zodat die lekker op temperatuur komt en dan de kap open met draaiende motor en kijken of je ergens wat ziet lopen, roken of sissen...
Kan heet zijn dus pas uit...

Succes,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: back, sorry for the interrupt

Berichtdoor Hans » 26 Jan 2012, 23:13

Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat je met de kachelweerstand alleen de snelheid van de kachelventilator regelt. Volgens mij is dat dus het probleem niet.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: back, sorry for the interrupt

Berichtdoor Michiel » 28 Jan 2012, 11:57

Weet ik zo niet wat je zegt Hans, Wim kreeg laatst alleen koude lucht en had zijn kachelweerstand kapot? Daarna was het weer goed?
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
masty6
Probe owner
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 Apr 2011, 17:47
Locatie: marknesse
Contact:

Re: back, sorry for the interrupt

Berichtdoor masty6 » 30 Jan 2012, 12:50

ja dat klopt ik heb ook koude lucht, dan weer warm...

ik verwacht wel dat het een lek is, alleen niet een zichtbaar lek, of het zit boven het spruitstuk dat het meteen verdampt, of toch dat het de kop in gaat, en als het zo is dat hij koud is in de auto, dan is het blok na een halfuurtje rijden ook oververhit..., dus vrees 1 van het ergst, de koppakking :(

mja, voor de rest is er helemaal niks aan de hand, misschien dat ik er binnenkort nog een pil in gooi om te kijken, want het is geen groot gat
fiat brava 1,4 metallic black wrecked by an pole, hate to snow!
opel astra 1.4 GL the new daily driver
Probe '93 2.5V6 24V Gt BrightCalypso Green Metallic futere car


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron