Pipercross Viper CAI

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Pipercross Viper CAI

Berichtdoor Richy » 02 Apr 2013, 19:53

Hey allemaal,

zat weer eens de site van de probestore door te snuffelen en ik was benieuwd hoe dit product nou werkt, want ik kan er geen kop of staart van maken:

Pipercross Viper CAI. Hoe zit het met alles wat aan de standaard luchtbox vast zit, ook qua snoertjes? Toen ik vorige week mijn luchtfilter namelijk een keer had schoongemaakt en vervolgens het gasklephuis ook een beurtje had gegeven, wilde de motor niet lopen als de 'stekker er niet in zat' om het zo maar te zeggen.

Ben benieuwd of jullie wat duidelijkheid kunnen geven. (Ook of zoiets nou ook maar enigszins zin heeft om in te bouwen :P)

Groetjes,
Richy
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Pipercross Viper CAI

Berichtdoor Richard » 02 Apr 2013, 20:55

dat ding is het geld niet waard.. koop dan gewoon een normaal cai systeem voor misschien 50 euro op ebay.
een set waarbij je ook een nieuw elleboogje (tussen gaskleppenhuis en VAF) en een buis naar beneden waar de open lucht filter weer aan vast komt. en ook incl. couplers ;)
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Pipercross Viper CAI

Berichtdoor Nick » 02 Apr 2013, 21:10

Om eerlijk te zijn Richy, na 4 probes, 2 mustangs en een heleboel verschillende inlaten.. zou ik het helemaal niet doen, geen dure, geen ebay, niks. Als je persé wat wil doen aan je inlaat, gooi gewoon een K&N drop-in in die stock box en be done with it :) Is alle euro's en hassle niet waard.
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Pipercross Viper CAI

Berichtdoor Richy » 02 Apr 2013, 22:34

Ik had het ook niet in de planning staan om zo'n ding te kopen, maar ben meer geïnteresseerd hoe het werkt, en waar je alle stekkertjes dan aan doet. Misschien idd dat ik wel een K&N drop-in koop, gewoon om er een nieuw filter in te hebben, maar dat komt dan wel van de zomer.

Groetjes
Richy
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: Pipercross Viper CAI

Berichtdoor Wim9516V » 03 Apr 2013, 09:13

Nick: Amen! =)

Het lijkt alleen sneller/mooier, verder maakt het enkel meer herrie en krijg je meer rotzooi in je filter....

Heb ook op allebei Probes K&N Drop-Inn. Die doen het prima...

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron