KLZE + turbo in NL

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Berichtdoor Nick » 20 Mei 2007, 23:42

De mx3? was al bekend Mick.. :P Is ook member hier..

lekker geluidje, wil welles weten wat hij als uitlaat heeft..

http://www.youtube.com/watch?v=kfzHnBxqVcM
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
TazZ
Probe addict
Berichten: 1364
Lid geworden op: 21 Aug 2006, 10:36
Locatie: Odiliapeel

Berichtdoor TazZ » 21 Mei 2007, 11:50

Ik heb een tijd geleden ook 1 van die gasten van Jeroentje.nl gesproken op Full Speed in Rosmalen. Ze hebben de NOS nu inderdaad los liggen. De turbo zat er bij mijn weten wel al een tijdje op hoor.

De NOS willen ze gaan gebruiken om de intercooler extra mee te kunnen koelen.

Dat ding is echt een beest volgens mij. Op dat moment was de 5e versnelling naar de klote. Was er op de snelweg doorheen gegaan.
Afbeelding

Sold: '94 Electric Blue EU Ford Probe 24V - HEI mod - Sebring muffler - 6000k Xenon - '93 US tails - A little bit of ICE and lots of LED's

James May: The Italians invented electricity, as we all know.

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Berichtdoor Nick » 21 Mei 2007, 14:45

dat is vaak degene die t eerste gaat
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Robii

Berichtdoor Robii » 21 Mei 2007, 14:46

klopt.. het probleem is als je teweinig toeren hebt en je gooit dan vol gas dus ook vol boost erin, dan houdt de 5de versnelling het niet. dus of rustiger optrekken in zn 5 of terug schakelen..

zal ik me ook aanleren straks.. heb bijna de zelfde specs als die van jeroentje.nl

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 21 Mei 2007, 15:22

Je hebt mazzel als de 5 er dan uitvliegt, meestal vliegt bij bovenstaande een drijfstang eruit...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 21 Mei 2007, 17:01

"vol boost erin" bij volgas kan pas als de turbo echt op toeren is... als je in zun 5 rijdt met een 3000rpm en je gaat dan vol op het gas dan duurt het nog wel een 1200/1500 toeren voordat die turbo echt lekker op gang is en dus vol boost... (sprekende over een vermogende T3/T4 hybrid op een 2.5 24v)

een fatsoenlijk afgestelde elec boost controller kan ook helpen...
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

rammstein

Berichtdoor rammstein » 21 Mei 2007, 21:37

jammer dat onze versnellingsbak met turbo er vroeg of laat aan gaat, of anders een drijfstang die alles sloopt

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Berichtdoor Nick » 21 Mei 2007, 22:57

uiteindelijk gaat t wel.. is er gewoon niet voor gemaakt.
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 22 Mei 2007, 17:01

is er idd nie voor gemaakt... de FE3 2.0 16v bak kan ook nie echt veel meer power hebben dan dat ie standaard levert dus als dat blok gekieteld wordt hangen ze er meteen een 1st gen turbobak aan... maar die past dus weer niet op de 24v anders was het probleem al een stuk minder...

f2t bak kan blijkbaar 350pk goed hebben :D
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 22 Mei 2007, 19:25

past een 1egen bak op een 2egen 2.0?
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 22 Mei 2007, 19:31

hmmm da weet ik zo nie... er past vanalles op vanalles zoals 8v carb met 16v bak, 8v bak op een 12v enzo of je stelt je eigen bak samen met tandwielverhoudingen zoals JIJ ze wil :D
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers