Ik heb een tijd geleden ook 1 van die gasten van Jeroentje.nl gesproken op Full Speed in Rosmalen. Ze hebben de NOS nu inderdaad los liggen. De turbo zat er bij mijn weten wel al een tijdje op hoor.
De NOS willen ze gaan gebruiken om de intercooler extra mee te kunnen koelen.
Dat ding is echt een beest volgens mij. Op dat moment was de 5e versnelling naar de klote. Was er op de snelweg doorheen gegaan.
Sold: '94 Electric Blue EU Ford Probe 24V - HEI mod - Sebring muffler - 6000k Xenon - '93 US tails - A little bit of ICE and lots of LED's
James May: The Italians invented electricity, as we all know.
klopt.. het probleem is als je teweinig toeren hebt en je gooit dan vol gas dus ook vol boost erin, dan houdt de 5de versnelling het niet. dus of rustiger optrekken in zn 5 of terug schakelen..
zal ik me ook aanleren straks.. heb bijna de zelfde specs als die van jeroentje.nl
"vol boost erin" bij volgas kan pas als de turbo echt op toeren is... als je in zun 5 rijdt met een 3000rpm en je gaat dan vol op het gas dan duurt het nog wel een 1200/1500 toeren voordat die turbo echt lekker op gang is en dus vol boost... (sprekende over een vermogende T3/T4 hybrid op een 2.5 24v)
een fatsoenlijk afgestelde elec boost controller kan ook helpen...
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
is er idd nie voor gemaakt... de FE3 2.0 16v bak kan ook nie echt veel meer power hebben dan dat ie standaard levert dus als dat blok gekieteld wordt hangen ze er meteen een 1st gen turbobak aan... maar die past dus weer niet op de 24v anders was het probleem al een stuk minder...
f2t bak kan blijkbaar 350pk goed hebben
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
hmmm da weet ik zo nie... er past vanalles op vanalles zoals 8v carb met 16v bak, 8v bak op een 12v enzo of je stelt je eigen bak samen met tandwielverhoudingen zoals JIJ ze wil
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)