Met pijn in het hart....

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Met pijn in het hart....

Berichtdoor Robert » 03 Aug 2012, 15:06

Beste forummers,

Ik heb een hele treurige mededeling :cry:
Ik ga afscheid nemen van mijn Probe. Ik heb al een tijdje een haat liefde verhouding met de auto en een keer houdt het op. Vanavond ga ik 'm inruilen. Ook vanwege mn werk, maar vooral privé rijd ik veel kilometers, en de probe ging steeds gammeler aan voelen. De uitlaat was dan al lek, maar ook de koppeling ging eraan komen (als ik hard wegtrek blijft ie hoog in zn toeren hangen) en nog meer kleine dingetjes. Ze voelde niet meer fris aan en ik kan wel achter de feiten aan blijven lopen, maar kan ook voor 1 keer mn verstand gebruiken.

Gisteren hebben Nico en Richard de laatste dingetjes van de auto af geplukt en vanavond komt er dan toch echt een einde aan een heel mooi tijdperk. Ik krijg ook bijna tranen in mn ogen ervan....

De Probe wordt ingeruild tegen een Opel Astra G 1.8 16v met 170k op de klok, full options (Airco, alles electrisch, stoelverwarming, traction controle enz.). Even iets degelijks en daarna komt zeker weer (JAJA!) een Probe en wel een V6. Ik heb tegen Richard en Nico ook al gezegd: ik blijf naar meetings gaan en rondzwerven op het forum, want naast een autoclub is het ook een besloten vriendengroep en dat had ik nooit verwacht toen ik de probe kocht. Dat is ook weer een stimulans om weer zo'n mooie Amerikaan te gaan rijden.

Deze probe (NV-JX-06) is niet vergeten en zal ook nooit worden vergeten, te weten: ze hangt aan de muur, op de achtergrond van mn telefoon, achtergrond van mn werk-en privé computer, dus dat zit wel snor.

Ik ga geen afscheid nemen o.i.d. wat ik al zei. Er verandert niks, behalve dat ik geen Probe meer heb. En naar meetings gaan is totaal geen drempel voor mij, want Nico woont een paar kilometer verderop met wie ik mee mag rijden.

Tot op de volgende meeting!

Gr Robert
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Met pijn in het hart....

Berichtdoor Richy » 03 Aug 2012, 15:31

Zo jammer Robert,
maar na wat je gisteravond vertelde snap ik het wel heel goed. Ook ga je ervoor zorgen dat je ooit weer een Probe gaat rijden. I'ma kick your ass if you won't ;). Ben benieuwd naar foto's straks. Bij mij zitten de stoelen in ieder geval heel goed :biertje:
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: Met pijn in het hart....

Berichtdoor Noobstein91 » 03 Aug 2012, 16:57

:shock:


WHY???

maar ik snap het wel, de proob is te duur in deze tijd. en vooral als er een paar dingen op de lijst komen te staan. :roll:

ik ga op een scooter naar het werk toe, om kosten te besparen.
anders is er het niet te doen in deze tijd. :(


succes met je slopel, en kom snel terug in een proob. :biertje:
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
ongeschikt88
Probe forever
Berichten: 921
Lid geworden op: 23 Jul 2011, 17:33
Locatie: Heemskerk

Re: Met pijn in het hart....

Berichtdoor ongeschikt88 » 03 Aug 2012, 18:14

zoals gisteren al gezegd is.... het blijft enorm jammer :(
gelukkig is er voor elk probleem een oplossing ;) en laat die astra maar zien :P
RIO RED whitestripes 2.0L 1995
When driving fast isn't fast enough

Driving fast, Window down, Music Loud

Gebruikersavatar
Teus
Probe addict
Berichten: 1094
Lid geworden op: 18 Nov 2010, 10:13
Locatie: Meerssen (L)

Re: Met pijn in het hart....

Berichtdoor Teus » 03 Aug 2012, 18:59

:crybaby: Jammer..........Astra is wel een hele goede keuze :wink:
:thumleft: Top van je dat je ooit weer een Probe gaat rijden...

mvg,
Teus 8)
1989 FORD PROBE LX U9
Bright Red Clearcoat Metallic
Scarlet Red Interior

Engine type: 2.2 Liter 12-valve in-line 4-cylinder
targa open air roof, luxury feature.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Met pijn in het hart....

Berichtdoor winy » 04 Aug 2012, 18:14

hé Robert ,
jammer dat er zo veel aan de probe mankeert . :(
als er dan alles ineens kaduk gaat is het wellicht , water naar de zee dragen . :-k
hoop dat ik of we je snel in een strakke V6 weer mogen zien . 8)
Ook na een poos opel weer een V6 probe is progressief . :lol:

suc6 met Wir leben Auto's :mrgreen:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Met pijn in het hart....

Berichtdoor MLBP » 04 Aug 2012, 19:54

Jammer maar opzich te begrijpen. Ik snap alleen niet dat mensen een Probe duur rijden vinden, het verbruik valt echt wel mee van een I4. Onderdelen zijn duur ja, maar dat is voor iedere auto. Je hebt amper afschrijving vanwege de lage aanschafwaarde en in de wegenbelasting is het net zo veel als een Golf + in de verzekering is hij nog goedkoper dan een 306.

Het nadeel van de Probe is m.i. dat de onderdelen steeds lastiger te krijgen zijn. Ik hoop dat je veel plezier aan je Astra hebt, uit welk jaar komtie? Ben benieuwd naar de foto's!
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Met pijn in het hart....

Berichtdoor Robert » 10 Aug 2012, 00:29

Mn nieuwe waggel:


1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Met pijn in het hart....

Berichtdoor Richy » 10 Aug 2012, 00:41

Heb je niet meer foto's ofzo? :o
Ben wel benieuwd naar het interieur, het blokkie etc :)
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron