Gezocht

Voor alle overige technische vragen
michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Gezocht

Berichtdoor michiel de munnik » 23 Mei 2013, 20:15

wie heeft er een bedrading schema van een 2e gen en dan eigenlijk alleen van de draden van het contactslot.

ik wil me contactslot vervangen door een race schakelaar incl startknop ( mijn alarm heeft een startonderbreker die blijft natuurlijk gewoon werken, moet niet hebben dat ze hem wel heel makkelijk kunnen jatten )

alleen geen idee welke draad waarvoor is.. en heeft iemand een idee hoe ik het stuurslot kan weghalen of buitengebruik stellen.

heb wel een paar keer gelezen op het WWW dat het verwijderen van alleen de cylinder vaak al voldoende is om het stuurslot niet meer te laten werken.
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: Gezocht

Berichtdoor Noobstein91 » 23 Mei 2013, 23:43

Ik heb nog wel een stuurslot systeem liggen. Kun je de jouwe "bewaren" en de schema zou ik even moeten zoeken voor je.
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Gezocht

Berichtdoor winy » 24 Mei 2013, 06:55

volgens mij vindt je alles op die probe dvd terug .
( als je duits voldoende is ) [-o<
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

MF44
Probe friend
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 Dec 2012, 09:27

Re: Gezocht

Berichtdoor MF44 » 24 Mei 2013, 12:10

al gekeken op http://www.diakom.ru/CAR/Ford/1997/Probe/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/ en dan starting circuit?

heb al die schema's opgeslagen en de juiste naam gegeven, wil je ze allemaal tegelijk downloaden doe dit dan via deze link en kies voor download as .zip rechtsbovenaan.

https://www.dropbox.com/sh/pw2xavryvm5tnhu/VNwuNxEg6y

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Gezocht

Berichtdoor michiel de munnik » 24 Mei 2013, 21:37

oke...... kan iemand een foto op het forum zetten van de draden die er zitten ???? anders ga ik zondag zelf de boel even open schroeven en kijken hoe het zit..... voor zover ik het uit ze schema's haal zitten er maar 2 draden aan het contact slot zijn er volgens mij toch wel meer weet ik uit ervaring. maargoed mocht iemand foto's hebben en weten welke draad waarvoor is dna hoor ik het heel graag anders aan de slag met losse draadjes en proberen maar tot het goed werkt....
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

MF44
Probe friend
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 Dec 2012, 09:27

Re: Gezocht

Berichtdoor MF44 » 26 Mei 2013, 10:42

Klopt dat er meer draden aanzitten, het schema gaat alleen over het starting circuit. Als je kijkt bij het ingnition switch stukje in dat schema zie je ook dat alleen de punten 'B2' en 'start' verbonden zijn. Er zitten dus wel meer kabels aan in de praktijk maar om het schema overzichtelijk te houden hebben ze die weggelaten. Zoals ik het zie moet je dus de blauwe/zwarte (12+) en groene (start) met elkaar verbinden. Als ik het schema goed begrijp zou dan de startmotor moeten gaan draaien. Ertussen zit nog een pedal clutch position sensor, in de praktijk geen idee waar dit op neer komt. Denk dat het een sensor is zodat je alleen kan starten met ingedrukte koppeling. Bij mijn probe uit 93 is dit in ieder geval niet het geval dus misschien is dit er later aan toegevoegd. Uit het relay van de clutch sensor komt weer een rode draad die het relay van de startmotor activeerd en zo de zwarte draad rechtstreeks vanaf de 12+ verbind met de startmotor.

Gebruikersavatar
Teus
Probe addict
Berichten: 1094
Lid geworden op: 18 Nov 2010, 10:13
Locatie: Meerssen (L)

Re: Gezocht

Berichtdoor Teus » 26 Mei 2013, 17:16

MF44 schreef:Ertussen zit nog een pedal clutch position sensor, in de praktijk geen idee waar dit op neer komt. Denk dat het een sensor is zodat je alleen kan starten met ingedrukte koppeling. Bij mijn probe uit 93 is dit in ieder geval niet het geval dus misschien is dit er later aan toegevoegd.


:thumright: Pedal Clutch Position Sensor is, zoals je ook al schrijft, een sensor waarbij je alleen kan starten met ingedrukte koppeling!
(Zit standaard in mijn 89er LX! :mrgreen: )
1989 FORD PROBE LX U9
Bright Red Clearcoat Metallic
Scarlet Red Interior

Engine type: 2.2 Liter 12-valve in-line 4-cylinder
targa open air roof, luxury feature.

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Gezocht

Berichtdoor michiel de munnik » 26 Mei 2013, 18:54

ja die PCPS ( voor het gemak ) heb ik ook alleen die is al een tijdje buitenwerking ( doorverbonden )
vandaag wel even alles los gehad rond het stuur en ben er uit hoe ik het ga doen, ook heb ik de juiste draden gevonden.
het is nu alleen een kwestie van stekker uit het contactslot draden verlengen en verleggen schakelaars monteren en dan komt de truck:
ik ga een reservesleutel laten maken maar ik zaag het handvat eraf zodat hij bijna helemaal in het slot verdwijnt.
en dan met het afgezaagde stukje sleutel in de ON positie zetten zodat ik geen last heb van het stuurslot.. en alles is mocht ik het willen weer heel makkelijk te herstellen :D

denk dat ik de schakelaars ergens bij de versnelling in de buurt maak maar waar ben ik nog niet helemaal uit
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Gezocht

Berichtdoor Richy » 26 Mei 2013, 22:22

Maar als je dat doet Michiel dan kunnen inbrekers toch zo met je auto wegrijden als ze inbreken? aangezien de sleutel in de ON positie zit? Of is dit een hele blonde opmerking?

Richy
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Gezocht

Berichtdoor Robert » 26 Mei 2013, 22:41

Leuk project, ben benieuwd.

Ps. Richy, in de eerste post staat hoe hij dit geregeld heeft (startonderbreker).
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Gezocht

Berichtdoor Richy » 26 Mei 2013, 22:43

Dan was ik dat vergeten dat hij dat had gezegd, mijn excuses ;) :biertje:

ps, die startonderbreker wordt dan aan de start/stop knop gelinkt neem ik aan?
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: Gezocht

Berichtdoor Michiel » 27 Mei 2013, 11:39

Ik neem aan dat de startonderbreker gewoon aan de centrale vergrendeling blijft...?
Auto is wel makkelijker mee te nemen wanneer er geen stuurslot op zit... Ik zou kijken of je dit niet gewoon anders kunt regelen met het knopje er bij!
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Gezocht

Berichtdoor michiel de munnik » 27 Mei 2013, 15:46

ik zou de sleutel eruit kunnen halen... maar dan is het hele effect van het sleutelloos starten weg.....

zit nu alleen met smart te wachten op het pakketje.... dan nog even wat aansluitmateriaal halen en aan de slag......
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Gezocht

Berichtdoor Richy » 27 Mei 2013, 16:26

Ben benieuwd hoe het gaat lopen man. Leuk om weer zo'n nieuw project te zien.
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: Gezocht

Berichtdoor Michiel » 28 Mei 2013, 11:36

Wat ik wil zeggen is, de nieuwe auto's starten ook sleutelloos maar hebben eve goed een stuurslot. Wanneer het stuurslot door een cilinder geregeld wordt, kan dit ook elektrisch geregeld worden dmv dezelfde knop die je gebruikt om te starten. Ik zou iets meer onderzoek doen naar nieuwe modellen auto's om te kijken hoe daat het stuurslot er vanaf gaat wanneer je de auto start. Zo kun je het slot ook helemaal weg werken, wat uiteraard veel apparter en mooier is ;)
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron