Niet-werkende voorlamp

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 15 Apr 2005, 18:35

hee Pim, over het gewicht van je bak, das als het goed is 1300 schoon aan de haak. de mijne wel tenminste op kenteken
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Pim

Berichtdoor Pim » 15 Apr 2005, 21:11

Hallo allemaal!

Ten eerste bedankt voor jullie tips en tricks!

Helaas heeft het allemaal niet geholpen :(

Heb een poging gewaagd om de lamp eens te vervangen, maar de onderste schroeven (die de lamp vastklemt) zit te laag om bij te komen en kracht te zetten. Als ik de lampunit er zo uit probeer te trekken help ik die houder waarschijnlijk om zeep. Ben dus maar gestopt met de klus. Groot licht doet het wel; dus ik weet niet zeker of de oorzaak een kapotte lamp is. Normaal gesproken doet je grootlicht het dan toch ook niet meer, toch? Is volgens mij toch iets anders aan de hand, want m'n grootlicht kan wel aan, maar niet meer uit. Moet de lamp dan laten inklappen en dan doet het gewone licht het weer. Beetje vaag. Ook moet ik in de mistlampunit onder de kapotte lamp een lampje verwisselen. De kleine lamp die daar gemonteerd zit doet het en de grotere lamp (aan te schakelen met draaischakelaar bij verlichting) doet het niet. Die moet ik dus effe nieuwe halen en dan zien te monteren. Er zit zo een metalen kap overheen die je niet weg krijgt. Iemand tips?

Jammer genoeg heb ik vannacht m'n leeslampjes in de auto laten branden. De verlichting dimt vanzelf bij het verlaten van de auto dus het viel me niet op dat deze wel nog aan waren. Heb verdonkerde ramen, dus ik heb niet gezien dat deze wel brandden. Nu dus: lege accu :wink:
Denk dat ik maar meteen een nieuwe accu haal of die van m'n Opel Omega erin pleur. Moet toch gewoon kunnen he? De auto heeft een tijdje stil gestaan, dus daardoor is de accu nu zeker zo verrot. Brand ook een lampje in de accu. De legenda geeft aan "replace" dus dat zal ik dan maar doen. Wie weet is de verlichting dan ook een stuk beter. Zag ook dat de enne lamp (die het wel doet) een beetje flikkerde als hij aan staat. Accu is dus duidelijk niet helemaal fit meer. Of heb ik het nu fout??

Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen en op het moment dat ie helemaal fris is qua techniek en interieur kom ik eens langs een meeting! Lijkt me tof.

@frankorato: Probe zal zeker niet slecht zijn. De mijne rijdt in ieder geval als een zonnetje. Is alleen jammer dat dit euvel er nu ineens is. Heb nog geen 70 km kunnen rijden in die dagen. Dat vind ik nu dus gewoon balen.

Ga komende week (als ik effe tijd heb) langs een garage om de verlichting te laten nakijken en de accu te laten vervangen of nakijken. Wat was sleutelen aan zo een oer-Omega toch makkelijk; je komt overal bij en alles is hartstikke simpel. Jammer dat deze auto zo ingewikkeld is gebouwt. Binnen een paar weken (na flink wat probleemloos rijden) zal ik er waarschijnlijk helemaal gelukkig mee zijn. Tot die tijd zijn jullie waarschijnlijk even een soort van vraagbaak voor me. SORRY

:wink:

Groeten van Pim!

Pim

Berichtdoor Pim » 15 Apr 2005, 21:15

@ Tieske Turbo:

Gewicht is volgens RDW 1380 kg. Heb contact gehad met het RDW en als ik het wil kan ik een herweging afspreken. Scheelt toch weer wat wegenbelasting en verzekeringsgeld als ie inderdaad 1260 is.

Auto is ingevoerd, misschien dat ie in een ander land iets speciaals aan de constructie heeft moeten hebben voor de typegoedkeuring. Ik kan het extra gewicht van 120 kg anders ook niet plaatsen!

Keep up the good work met alle Probes en tot binnenkort bij een meeting een keer!

Groeten van Pim

Pim

Berichtdoor Pim » 25 Apr 2005, 20:02

Hallo Probe-freaks!

Bij deze wil ik jullie even laten weten dat de verlichting weer helemaal in orde is. Was iets mis met de bedrading en de lamp bleek erna defect te zijn.

Ze hebben hem meteen ook een grote beurt gegeven. Hieruit bleek dat ie eigenlijk helemaal in orde is m.u.v. : droogtescheurtjes op de rubbers aan de achteras/ lichte speling in de fuseekogel (minder dan 1mm) en de banden moeten binnen afzienbare tijd vervangen worden.

Ik wil de foto's van m'n bak hier wel zetten, maar ik weet niet hoe dat in z'n werk gaat.

Weet iemand waar je tegen een leuke prijs een andere (mooiere) uitlaat kan krijgen en hoeveel het kost om de distributieriem te laten vervangen. Heb geen flauw idee wanneer dat de laatste keer gebeurd is. Riem ziet er in ieder geval nog goed uit, maar je weet natuurlijk maar nooit.

Groeten van Pim
(ps: zag jullie topic over snelheid; ben afgelopen weekend effe op de autobahn geweest en daar heb ik al tegen de 215 gereden (volgens de teller). Was nog wat over qua toeren..............)

Hudeck

Berichtdoor Hudeck » 26 Apr 2005, 07:21

Pim,

super dat je het gevonden heb...

Ja fuseekogel neem die ook meteen mee in de toekomst is altijd beter.
Distributie riem we hebben adresjes maar jammer genoeg alleen nog maar in NH die het doen voor rond de 500 euro.
Uitlaten ligt eraan wat je wil, maar Robert is nu bezig heel druk bezig om voor een aantal leden waarom zichzelf een set bloempotten :P uit de states te krijgen voor een leuke prijs... (geintje moet kunnen)

En op je foto`s terug te komen dat kan altijd als een nieuw topic opent kan ze er zo bij posten.

Succes

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 26 Apr 2005, 08:45

Yup Yup,,da klopt,,,,helaas van de trage trage reactie uit de US en dat ze niet weten hoe ze een internationale storting voor mekaar kunnen krijge,,,

maar ben er nog hard mee bezig,,,,en denk wel dat dit goed komt.

maar dan moet je maar even checken onder t onderstaande topic,,

http://forum.probeclub.nl/viewtopic.php?t=295
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Pim

Berichtdoor Pim » 06 Mei 2005, 21:26

Hoe kan ik me inschrijven als member??

Heb enekel foto's van de auto, maar ik krijg ze er niet opgezet, omdat ik geen server heb. Klopt het wat ik zeg???

Groeten van Pim

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 06 Mei 2005, 22:08

Moet je even een mailtje sturen naar ryan@probeclub.nl en even een paar mooie fotos maken van je auto,,dna ben je binne no timelid,,,
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

egbert
Probe learner
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 Sep 2013, 17:00

Re: Niet-werkende voorlamp

Berichtdoor egbert » 12 Sep 2013, 16:35

ik ben vandaag ook maar even naar de ford garage gegaan ivm met het lampje hoe deze te vervangen ik had er wel 3 monteurs bij staan kijken hoe dat bij deze ook weer ging was lang geleden dat ze weer een probe in hun garage hadden maar ze hebben me het uitgelegt zoals hier ook al beschreven was en koste me nix :P

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Niet-werkende voorlamp

Berichtdoor Richard » 12 Sep 2013, 16:39

Zoooo het record is weer verbroken!!! een topic van maar liefst 8 jaar oud!! :mrgreen:
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Niet-werkende voorlamp

Berichtdoor michiel de munnik » 12 Sep 2013, 20:16

hahaha en dit keer was ik het eens niet :P
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

egbert
Probe learner
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 Sep 2013, 17:00

Re: Niet-werkende voorlamp

Berichtdoor egbert » 13 Sep 2013, 10:16

ik zal de volgende keer toch maar beter uit me doppen kijken was me nog niet eens opgevallen :oops:

Gebruikersavatar
den jean
Probe forever
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 Jan 2006, 15:35
Locatie: Biervliet
Contact:

Re: Niet-werkende voorlamp

Berichtdoor den jean » 31 Dec 2013, 14:06

Ach een lampje van 8 jaar oud,heeft z,n geld wel opgebracht :D .
Maar ik deed het altijd anders.
De afdek kleppen zitten vast met 4 schroeven,de 2 achterste losdraaien,klep naar voren drukken,en je kan zo bij de stekkers en het lampje.
10 minuten werk.
Moet je geen monteur voor zijn hoor [-X


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron