Geschiedenis of the Probe

Opmerkingen over de site en/of het forum
Anonymous

Geschiedenis of the Probe

Berichtdoor Anonymous » 25 Mei 2006, 12:36

Hallo allen,

Zomaar een ideetje van mij voor het forum hoor.

Toen ik eergister mijn probe kocht had de vorige eigenaar nog een heleboel papieren liggen van de vorige eigenaars.
Daardoor kon ik zien waar mijn karretje uitgehangen heeft al die jaren.

Misschien leuk om een gedeelte te maken waar je de history van je eigen probe neer kan zetten? 8)


Greetz,
Ivo

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Berichtdoor Wim9516V » 25 Mei 2006, 21:04

Hey IvS

Die auto komt uit Delft volgens mij. Hij stond toch op speurders.nl vorige week geloof ik? Hoop dat je die vlammetjes er weer afhaalt! :lol:

Veel plezier,

Wim

PS: Teveel vorige eigenaars is niet echt goed nieuws meestal voor je auto!
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 25 Mei 2006, 23:36

Klopt dit is degene uit Delft!

Voor een prikkie gekocht zullen we maar zeggen hij is nog perfect!!! :D

En die vlammetjes gaan er uiteraard vanaf 8)

Btw. ik ben zover ik kan zien de 4de eigenaar van deze Probe, de vorige had hem net 4 maanden.

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: Geschiedenis of the Probe

Berichtdoor Hans » 25 Mei 2006, 23:43

IvS schreef:Misschien leuk om een gedeelte te maken waar je de history van je eigen probe neer kan zetten? 8)


Greetz,
Ivo
Leuk idee Ivo! Ik vond destijds ook een boekje met een naam in het dashboardkastje. Even googlen en ik had de man gevonden en gemaild. Helaas had hij alle papieren en info weggedaan. Auto blijkt uit Florida te komen. 8)
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Thijs

Berichtdoor Thijs » 26 Mei 2006, 07:30

De mijne was van de eerst eigenaar. Dat was een makelaar uit den Bosch en volgens mij een oudere man, gezien de radiozenders hij had ingesteld... clasic fm en 10 gold enzo.. Die kerel had de auto in onderhoud bij ford-mazda hendriks in oss. Bij aankoop had ik meteen die dealer gebeld natuurlijk en die vertelde mij dat ie nog nooit schade of reparatie gehad heeft. Boekjes en alles zat erbij en ik las dat de vorige eigenaar dezelfde achternaam draagt als ik. Vette toeval!! Heb die man zelf nooit benaderd, is er eigenlijk nooit van gekomen. Nja weet in ieder geval dat ie netjes bereden is.
de groenten!

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 26 Mei 2006, 16:02

Thijs schreef:
de groenten!


:lol:

Ik vind dit trouwens wel een goed idee.
Ik ben de derde eigenaar van die van mij, eerste had hem voor 9 jaar en hield alles mooi bij in het boekje, reed er maar 70dkm mee als zomer wagen. Toen heeft de 2de hem overgenomen en 20dkm ermee gereden voordat ie in financiale problemen kwam en de wagen 3 jaar ergens heeft laten staan. De 2de eigenaar heeft niks bijgehouden maar alles wat vervangen hat moeten worden was al vervangen dus heeft ie gewoon niet bijgehouden. Heb in 3 jaar tijd nog niks serious moeten vervangen..maar dat zal nog wel komen ;).
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 26 Mei 2006, 16:35

Ik ben de eerste nederlandse eigenaar...
De garage waar ik hem gekocht had hebben hem zelf ingevoerd...
Geen boekjes niks...

Weet alleen dat de vorige eigenaar de motor een keer goed warm heeft laten lopen :(
En af ik daar nou eigenlijk droevig of blij over moet wezen ben ik nog niet uit :roll:

Weinig te vertellen dus over mijn probe's geschiedenis....

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 26 Mei 2006, 16:59

Coen schreef:Ik ben de eerste nederlandse eigenaar...
De garage waar ik hem gekocht had hebben hem zelf ingevoerd...
Geen boekjes niks...

Weet alleen dat de vorige eigenaar de motor een keer goed warm heeft laten lopen :(
En af ik daar nou eigenlijk droevig of blij over moet wezen ben ik nog niet uit :roll:

Weinig te vertellen dus over mijn probe's geschiedenis....

Groeten,


Je probe zal wel blij zijn dat ie bij jou terecht kwam, anderen hadden hem waarschijnlik naar de sloop gebracht maar jij gooide er een KLZE in :D
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 26 Mei 2006, 17:01

Snout schreef:
Coen schreef:Ik ben de eerste nederlandse eigenaar...
De garage waar ik hem gekocht had hebben hem zelf ingevoerd...
Geen boekjes niks...

Weet alleen dat de vorige eigenaar de motor een keer goed warm heeft laten lopen :(
En af ik daar nou eigenlijk droevig of blij over moet wezen ben ik nog niet uit :roll:

Weinig te vertellen dus over mijn probe's geschiedenis....

Groeten,


Je probe zal wel blij zijn dat ie bij jou terecht kwam, anderen hadden hem waarschijnlik naar de sloop gebracht maar jij gooide er een KLZE in :D


Klopt... hij was er bij nader in zien rijp voor :roll:
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Berichtdoor Richard » 26 Mei 2006, 18:21

de mijne komt ook van de eerste eigenaar :wink:
die heeft em nieuw uit amerika laten importeren 8)
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

BartS

Berichtdoor BartS » 26 Mei 2006, 20:29

even boekje erbij gepakt:

mijne komt ook van de 1e eigenaar;
datum aflevering 8-8-1996
van Hendriks uit Oss
beurten gehad (steeds bij Ford garage, behalve laatste beurt) bij
15.537 km 28-09-1999 (Eindhoven)
29.956 km 04-04-2001 (Eindhoven)
39.074 km 25-07-2002 (Leende)
46.027 km 22-07-2003 (Leende)
52.834 km 13-07-2004 (Leende)
57.934 km ??-07-2005 (Geldrop)

en nu bijna weer toe aan een beurt;

op het kaartje met code van de (ford)radio staat ook het adres van de 1e eigenaar.

leuk voor de heb is dat ik alle boekjes heb, zelfs van het radio systeem.

Thijs

Berichtdoor Thijs » 28 Mei 2006, 12:00

datum aflevering 8-8-1996
van Hendriks uit Oss

He Bart!!! Je hebt gewoon mijn tweelingauto!! Die van mij komt ook van de hendriks!! Wat is jou kenteken? Van mij is PJLG91... misschien is die van jou tegelijk met die van mij op kenteken gezet!?!? Chassisnr is 1FALT20A8R5019880
Kenteken zegt trouwens niet alles want hij wordt pas op kenteken gezet als ie afgeleverd wordt bij de berijder en niet als ie wordt besteld. Dus hij kan zomaar nog een half jaar in de showroom hebben gestaan.

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Berichtdoor John B. » 28 Mei 2006, 19:51

nou, dr zijn ook autos die alvast op kenteken zijn gezet, en dan zo in de showroom worden gezet, dus kan wel... vandaar dat je ook vaak actiemodellen ziet met zo en zoveel korting...
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Thijs

Berichtdoor Thijs » 29 Mei 2006, 09:47

Jaja dat zijn meestal opels.. haha!
Ik zal je nog iets vertellen...
In het verleden heb ik een nieuwe tussenpijp moeten monteren. Dus ik natuurlijk die besteld voor bouwjaar 96 want zo staat m'n auto dus op kenteken. Wat blijkt.. is die tussenpijp te kort. Uiteindelijk bleek dat de tussenpijp voor een 95-er wel paste. Dus wat nou het geval was.... mijn auto heeft gewoon half jaar in de showroom gestaan voordat ie op kenteken werd gezet. Nja.. er was indertijd dan ook niet echt een stormloop op de ford probe.

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 29 Mei 2006, 09:58

Thijs schreef:Jaja dat zijn meestal opels.. haha!
Ik zal je nog iets vertellen...
In het verleden heb ik een nieuwe tussenpijp moeten monteren. Dus ik natuurlijk die besteld voor bouwjaar 96 want zo staat m'n auto dus op kenteken. Wat blijkt.. is die tussenpijp te kort. Uiteindelijk bleek dat de tussenpijp voor een 95-er wel paste. Dus wat nou het geval was.... mijn auto heeft gewoon half jaar in de showroom gestaan voordat ie op kenteken werd gezet. Nja.. er was indertijd dan ook niet echt een stormloop op de ford probe.


Is heel vaak gebeurd met de probe's...
Best lastig eigenlijk omdat er elk jaar wel een verandering is doorgevoerd...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding


Terug naar “Site/forum reviews”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers