Beste Mensen,
Bij deze stel ik me even voor, nog niet in het bezit van een Probe, maar dat moet binnen niet al te lange tijd veranderd zijn .
Voor zo ver ik kon vinden is dit het enige (en dus automatisch grootste) Probe forum van Nederland, dus ik hoop hier wat op te kunnen steken en met mijn vragen terecht te kunnen.
De reden dat ik een Probe wil zal misschien niet iedereen hier bevallen, maar ik hoop dat jullie de aardigheid er wel van in kunnen zien.
Ik heb op het moment een Mazda mx5 staan die niet meer door de APK komt vanwege vrij prijzige motorproblemen (computerproblemen beter gezegd).
Nu droom ik er al jaren van om een keer een fatsoenlijke motor in de mx5 te hangen, want zeg nu zelf, een 4 cilinder is het nu weer net niet .
Gelukkig heeft Mazda het klaargespeeld om een van de beste (ik durf zelfs te stellen de beste) productie v6 te bouwen die er maar bestaat.
Het feit dat deze in een aardige verscheidenheid aan auto's is geleverd maakt het verhaal nog wat interessanter.
In Nederland is de beste bron voor een KLDE de Ford Probe, aangezien de Mazda's waar deze in geleverd is hier vrij zeldzaam zijn.
Nu ben ik dus op zoek naar een Probe V6 om van de herfst/winter lekker mee te rijden en mijn mx5 klaar te maken voor de transplantatie.
Het liefst wil ik hiervoor een niet al te mooi exemplaar bemachtigen, maar waarvan de technische staat nog goed is.
Nu heb ik wel genoeg gezwetst, nog een foto van de mx5 om het af te maken en dan is mijn introductie wel rond geloof ik .