aanschaf Probe

Hier kan je als nieuw lid jezelf voorstellen
Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 09 Mar 2006, 19:13

vandaag een proefritje gemaakt en moet zeggen, het rijdt heerlijk, alleen mankeert er het 1 en ander aan. ride control werkt denk ik niet en als ik het stuur helemaal rechtsom draai en gas geef, dan kraakt het. weet niet hoe het precies heet, maar is waarschijnlijk de homokeniet (of zo). onder het rijden vond ik de Probe wat slap in de veren en heb toen de ride control op sport gezet, maar er gebeurde niets. ga morgen bellen of ie dat allemaal wil maken en anders mag ie de Probe van mij houden en zoek ik verder. waren nog wat kleine dingetjes die niet goed werkte, maar das nog wel eenvoudig te verhelpen. mijn vinger heb ik niet in de turbo gestoken, want weet niet waar ik mijn vinger precies in moet doen, maar er kwam in ieder geval totaal geen rook uit de uitlaat.

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 09 Mar 2006, 21:35

als ie kraakt bij (volledig) insturen dan is je heaumeaukineet naar de haaien meestal ja. als op de sportstand nog steeds slap in de veren is dan werkt de ride control dus ook niet... vooral merkbaar bij slalommen op niet al te lage snelheid, hangen in de bocht op rotondes is een goeie om te testen en drempels redelijk vlot afrijden, als ie dan nog doorveert dan ist kaduuk...) wat betreft het "gevinger"... speling en pluimen hebben niet dezelfde oorzaak maar goed... mocht je het toch even willen proberen ---> onder je uitlaatspruitstuk zit je turbo, aan de turbinekant zit een dikke zwarte slang die naar een zwart T-stuk loopt (Bypass valve) de slang dus even van de turbo-uitlaatkant afhalen

foto komt nog aangezien putfile momenteel nie werkt wegens werkzaamheden (altijd als het nie uitkomt he :wink:)
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 10 Mar 2006, 10:48

haha, ooo, schrijf je dat zo. ik vind homokeniet toch een stuk eenvoudiger en ik had al een vermoeden dat die dan wel niet meer goed zou zijn. toch nog een vraagje. ik hoorde de turbo niet fluiten en dat hoort toch zo bij een turbo? ik heb nl. een Nissan Silvia turbo gehad en die floot er lekker op los. heerlijk geluidje en dat ding ging ook bloedsnel, mede door zijn achterwielaandrijving. jammer dat een Probe geen achterwielaandrijving heeft.
ik zit nog te dubben of ik die witte 2.2 GT turbo wel ga kopen. vond er nogal wat aan mankeren. o.a. dus die "homokeniet", ride control die niet werkte, toen ik de motorkap open trok zag ik wat stoom, maar weet niet waar dat vandaan kwam en het was gewoon droog weer en de coolinglampje boven de binnenspiegel brandde. verder een paar lelijke plekken op de achterklep, maar verder zag het plaatwerk er goed uit, ook de voorste spatborden.

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 10 Mar 2006, 20:12

helaas, de koop gaat niet door. ik ben gelukkig niet gek, want een homokineet (zo is de juiste spelling) is niet goed en ook de distibutieriem moet vervangen worden en daar begint die man niet aan. vandaag gebeld en hij zegt dat je naar de kilometerstand moet kijken voor het vervangen van die riem en dan maakt het niet uit hoe lang ie er al om zit. jaja, dat was 10 jaar geleden, nou dan is ie weer hard aan vervanging toe. verder denk ik dat de schokdempers ook niet best meer zijn en dan ga ik niet mijn auto zo omruilen en dan nog eens flinke kosten maken voor al die reparaties. ga gewoon verder met zoeken, want het is en blijft mijn volgende auto.

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 10 Mar 2006, 20:47

Een verstandig besluit denk ik. Er komt wel weer een andere voorbij! De distributieriem moet na 4 jaar vervangen worden (of 100.000 km.) Fijne kerel die handelaar...
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 11 Mar 2006, 10:12

mooi laten staan dan inderdaad, wijs besluit...homokineet vervangen is best wel een klotekarwei en kost ook weer wat he, net zoals die distirbutieriem... en als je denkt dat de schokdempers niet meer geweldig zijn houdt het al gauw op (of hij moet er heel weinig voor vragen, dan wil ik er wel aan knutselen om 'm weer fatsoenlijk rijdend te krijgen)vandaar dat de ride control ook wel niet meer werkt... wat dus een probleem is: je MOET precies de originele KYB schokdempers hebben voor ride control anders werkt het niet en die zijn moeilijk verkrijgbaar zelfs in amerika en kosten best wel wat... de meesten in de US halen dan het ride control systeem eruit en zetten er een upgrade kit onder die ook nog eens goedkoper is :wink:

veel succes met het vinden van een goeie (ik zal m'n oogjes open houden voor je)
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 11 Mar 2006, 15:06

bedankt Hans. ik had iets van 3 jaar in m'n hoofd, dus zat aardig goed in de richting. ja, die laat ik ook lekker bij die garage staan. is nog wel een bovag vakgarage te Grootebroek en die Probe staat er al meer dan 2 jaar. bedankt voor je aanbod Tieske en ik zoek zelf al uren op internet en heb nu al weer wat leuks gezien. staat een mooie 2.2 GT turbo te koop op marktplaats. is een witte uit 1990 en zo te zien is ie goed onderhouden. kent iemand die Probe? helaas vind ik het stuur (de kleur dan) afschuwelijk, maar die is er wel uit te halen. 84000 mile en kost 3000 euro te Beekbergen (gelderland). zitten al wel mooie velgen en uitlaat onder.

foto kon ik niet opslaan, dus zelf een foto van gemaakt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anonymous op 11 Mar 2006, 15:45, 4 keer totaal gewijzigd.

speedymondeo
Probe forever
Berichten: 849
Lid geworden op: 06 Aug 2005, 20:47
Locatie: Stekene (B)
Contact:

Berichtdoor speedymondeo » 11 Mar 2006, 15:13

Wijs besluit kerel, als je iets goed wilt moet je er een beetje moeite voor doen. Succes bij je zoektocht.
Laatst gewijzigd door speedymondeo op 11 Mar 2006, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
The Good, the Bad and the Probe.

Probe 16V Electric Blue (MQ) 1995 LPG G3 EXIT
Probe 24V Teal Mist (SK) 1994 LPG
Probe 24V Rio Red (EZ) 1994
Probe 24V Silver Metallic (YS) 1993
Probe 24V Electric Blue (MQ) 1992

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Berichtdoor Richard » 11 Mar 2006, 15:25

idd distributieriem moest ik ook laten vervangen toen ik de mijne kocht, heeft me bijna 500 euro's gekost :cry: :cry:
maargoed nu kan ik er in ieder geval weer 4 jaar tegen aan of 100000 km he :wink:
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 11 Mar 2006, 20:17

die probe staat/stond hier ergens te koop van prosper als het goed is... niet alleen het stuur is verschrikkelijk maar heel de binnenkant...die kleur :roll: hier in Helmond staat er ook nog 1 te koop (van probe 2.2) en das een grijze (met normaal interieur :wink:) maar heeft inmiddels al wel 2 ton gelopen...
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 11 Mar 2006, 20:29

hee bedankt Tieske. nou, hij mag 'm zo bij mij voor de deur zetten. ik vind 'm mooi van buiten en van binnen. de kleur van het interieur vind ik heel apart. meestal zijn auto's zo zwart of grauw van binnen en daar hou ik niet van. ik heb nl. ook flink wat dashboard delen uit mijn auto gehaald en donkerrood metallic gespoten. staat tenminste een stuk vrolijker, samen met een mooie rode pookknop en dito kleur stoelhoezen. heeft hij die auto nog te koop of weet je dat niet? sorry, maar een grijskleurige Probe met normaal interieur vind ik nu weer niet mooi. ieder heeft nu eenmaal zijn eigen smaak en een auto met meer dan 150000 km hoef ik zowiezo niet.

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Berichtdoor Richard » 11 Mar 2006, 20:52

ik zou persoonlijk al nooit een auto kopen met meer dan 2 ton op de teller, meestal is dat wel een beetje bij een benzine motor het begin van het einde :roll:
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 11 Mar 2006, 23:09

slagertjeuuu's_probe schreef:ik zou persoonlijk al nooit een auto kopen met meer dan 2 ton op de teller, meestal is dat wel een beetje bij een benzine motor het begin van het einde :roll:
Een goed onderhouden Mazda motor doet het dubbele...
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 12 Mar 2006, 22:07

yep :wink: just like mine... ligt wel een 2e blok in bij mij met inmiddels 160k erop maar op de wagen staat al 270k.... and still going strong 8) op probetalk vaak gelezen dt ze daar met heavy boosted probes rondrijden met eerste blok en 250k miles erop hebben staan...
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Berichtdoor Richard » 12 Mar 2006, 23:06

hmm nou ja misschien valt het allemaal wel mee maar dat is mij altijd verteld :P
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron