aanschaf Probe

Hier kan je als nieuw lid jezelf voorstellen
Anonymous

aanschaf Probe

Berichtdoor Anonymous » 03 Mar 2006, 15:15

goeiedag. ik ben nu wel een nieuw (forum)lid, maar nog niet officieel Probe bezitter. toch wil mezelf toch alvast voorstellen. ik ben al lange tijd "gek" van een Probe, maar het is er nog steeds niet van gekomen. toch denk ik erover om binnenkort eentje te gaan aanschaffen. ik ga misschien morgen al kijken voor een mooie 2.2GT Turbo. graag wil ik weten waar ik speciaal op moet letten of kan iemand mij link geven waar of ik dat kan vinden. neem aan dat ik vooral moet letten of de turbo en de versnellingsbak nog ok zijn. de versnellingbak is wel makkelijk zelf te controleren, maar hoe zit dat met de turbo. een andere vraag van mij is; is de motor nu van Mazda of van Ford? niet dat het veel uit maakt, maar wil ik toch wel weten. wil voordat ik achter een handkar (rollator) :) loop, nog lekker sportief rijden. hoewel, ik rij nu een 2.0L 20V en die heeft hetzelfde aan pk's als de 2.2GT Turbo.

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: aanschaf Probe

Berichtdoor Coen » 03 Mar 2006, 16:41

Welkom op het forum en hoop voor je dat je spoedig een mooie turbo gevonden hebt...

Als je een beetje zoekt op het forum kan je toch al aardig wat tips vinden over het aanschaffen van een probe...

Helaas weet ik niet zo bar veel van de techniek van de 2.2 turbo dus kan je er niet echt veel over vertellen, kan je het beste even de reactie van tieske turbo afwachten of hem even een PM sturen...

Owjah, het is een mazda motor :D

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 03 Mar 2006, 17:28

Twan,,,hierbij kan jij wat hulp bieden.,.,.mocht je er even tijd voor hebben :)
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Berichtdoor Richard » 03 Mar 2006, 17:40

welkom hier :)
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 03 Mar 2006, 19:52

Welkom op het forum! Je moet inderdaad Tieske Turbo hebben. Waar is hij als je 'm nodig hebt? :wink:
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 03 Mar 2006, 20:45

bedankt. ik wacht gewoon af. wel grappig. de Probe die ik op het oog heb is precies zoals die van Tieske, ook qua kleur, behalve zonder zo'n mooie body kit. deze is nog helemaal standaard. ik ga zelf nog wel effe neuzen op het forum, maar waar moet ik ergens zoeken?

Gebruikersavatar
Ratz
Probe owner
Berichten: 236
Lid geworden op: 02 Nov 2004, 00:31
Locatie: Stockholm/Sweden

Berichtdoor Ratz » 04 Mar 2006, 02:10

Welcom hier , and hope U will like it here on this very nice forum :) ! . . . N Remeber . . There Is No Ride Like A Probe Ride :D ! . . . ~O">

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 04 Mar 2006, 10:53

Thanks Ratz. didn't know there where also members from Sweden. by the way, are you sure about what you are saying about a Probe? we say in another club where I'm still a member of, Ford stands for; Fast Oxidized Ride Disastrous :twisted: just kidding and I hope I will be still alive after today. just have to wait and see if any Dutch member understand the words I just wrote :wink:, but I take that risk, also about the Probe I want to buy, because it looks so damn good.

Gebruikersavatar
Ratz
Probe owner
Berichten: 236
Lid geworden op: 02 Nov 2004, 00:31
Locatie: Stockholm/Sweden

Berichtdoor Ratz » 05 Mar 2006, 05:53

U´re wellcome :) ! . . . There is no swedish Probe community or club , so I´ve had to look elsewere and join up there :) ! . . . I´m a member of this nice comm , Ford Probe - Driver = the german one and Performance Probe Forum . .Ì´m also a member of Fordforums.com because I´m a Ford freak and own 2 more old V8 Fords beside my Probe GL from 91 :D ! . . . Hmmmm . . . There is a risk they will understand what U wrote here about Ford . . . HEHEHE . . . And there is also a sligth risk they will turn up in front of U`re house like the peasants in that film Frankenstein and roll U in tar and feathers :D ! . . . In my opinion , the Probe Mk I is a nice car and a good choise . . of course I like the MkII as well , but the MkI is my favorite :D ! . . . Rock On Dude and all the best 2 U :D ! . . . ~O">

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 06 Mar 2006, 18:56

jaja, daar istie dan :lol: waar ik was Hans? lekker in het bubbelbad met mun schatje :wink: hahaaaa nou vooruit dan


let bij de 1st gen turbo vooral op de binnenschermen aan de voorkant en onder de kap kijken, wil daar nog wel eens roestig zijn... over de versnellingsbak; die is best hakerig maar dat hoort zo :wink: dus niet denken dat ie niet lekker is ofzo he. over de turbo: laat 'm door iemand anders starten (met koude motor dus vantevoren zeggen dat er niet mee gereden wordt) en kijk dan of ie uit de uitlaat begint te pluimen, doet ie dat wel dan is ie ofwel kapot of zo goed als kapot... haal ook de bovenste slang van de turbo af en ga dan met je vingers eens lekker dat gaatje in 8) even checken of er geen speling op het turbinewiel zit :wink: als dat wel zo is dan is ie nie meer in goeie staat...

punten om zeker even te checken (die dus vaak kapot zijn):

airco: velen hebben een kapotte pomp... en is een duur geintje om te laten maken/conversie

ride control (regelt schokdempers maar ook sturbekrachtiging): knopje langs je handrem dus, kan zijn dat de control box aan gort is... ook even kijken of er wel op alle 4 de veerpoten een prc module zit, achter moet je de panelen losmaken dus dat laat ik aan jou over of je daar zin in hebt (bij mij mis ik er dus 1...) maar dat merk je wel tijdens het rijden, trouwens, als je schokdempers op zijn en je moet nieuwe hebben dan is dat een duur geintje want het zijn nitrogasgevulde. andere schokdempers passen ook maar dan functioneerd je ride control nie meer... dus ook even nakijken

voor de rest niet echt bijzonderheden :roll: als de gewone electrische dingen nakijken dan en de gewone technische dingen zoals speling enzovoorts op allerlei dingen.

wel goed om te weten: als je een testrit maakt doe het dan wel GOED... dus alles op en aan, trek er maar gerust een uur voor uit :wink: eerst fatsoenlijk warm rijden natuurlijk maar dan merk je ook meteen hoe het met het blok en de turbo gesteld is/wegligging enzovoorts alles testen dus, maar das niet specifiek voor de probe natuurlijk maar zo kom je (hopelijk) niet voor verassingen te staan

PS: don't worry about tikkende kleppen in het begin want dat hoort nou eenmaal bij het pret-pakket 8)

hoeplijk heb je er wat aan en zo niet dan heb ik toch weer wat te doen gehad..... :wink:
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 06 Mar 2006, 20:21

of ik er wat aan heb? nou, wat denk je. heb zelfs je berichtje opgeslagen en ga dat straks uitprinten. gelukkig ben ik er nog niet naar toe gegaan, want dat zou ik eigenlijk zaterdag al doen, maar 's morgens leek het hier wel Syberie, dus had geen zin om dan met dat weer een proefritje te gaan maken. denk dat ik morgen naar de Probe ga kijken en een proefritje maken. nog bedankt en mooi op tijd Tieske en wie weet staat er binnenkort ook ongeveer dezelfde als die van jou bij mij voor de deur. hoewel, iets minder mooi, maar ook standaard vind ik 'm prachtig. doe jij dat trouwens wel vaker Tieske? je vingers in allerlei gaatjes steken :P

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 06 Mar 2006, 20:25

hahaha ja alleen als ik geen klappen krijg :lol: maar ik zeg altijd dat dat een procedure is om speling te checken :wink: nou, hopelijk is het een strakke bak en heb je iets leuks onder je hol..... good luck
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 06 Mar 2006, 20:31

thx, nou vooruit, dan zal ik ook maar een keertje een viespeuk zijn en kijken of die turbo ongesteld is of niet :lol:

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 07 Mar 2006, 15:59

gelijk goed inwijden he!,,,en welkom trouwens!
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 09 Mar 2006, 12:14

denk dat ie al in 1991 al is ontmaagd :wink: dus dat hoeft niet meer. ik ben er dinsdag geweest, maar helaas wou hij mijn huidige mooie auto niet inruilen, dus was ik gauw klaar. heb mijn auto nu wel op Spreurders te koop aangeboden, maar ga vandaag of zaterdag toch nog naar dat autobedrijf toe, want hij moest er nog even over denken en kijken of hij er wel brood in zag.


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron