Ik vind het nog niet tegenvallen met het op temperatuur komen.
1989 Ford Fiësta 1.1L sold 1993 Ford Probe 24V, sold 1989 Ford Fiësta XR2i, sold 1992 Honda CRX, sold 2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold 1994 Ford Probe 24V GT, sold 2002 Seat Cordoba Cupra, sold 2002 Volkswagen Golf TDI 1999 Ford Cougar V6
Ja je kleine koelwater circuit... Voor al je koelwater op temp is duurt het wel even... Als het al op temperatuur komt, toen bij mij de thermostaat vast zat wilde dat ding helemaal niet op temperatuur komen
Ik ben altijd van mening dat je eerst 30km moet rijden voor echt alle olieen en onderdelen op temperatuur zijn... daarna kun je trappen
1989 Ford Fiësta 1.1L sold 1993 Ford Probe 24V, sold 1989 Ford Fiësta XR2i, sold 1992 Honda CRX, sold 2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold 1994 Ford Probe 24V GT, sold 2002 Seat Cordoba Cupra, sold 2002 Volkswagen Golf TDI 1999 Ford Cougar V6
Goed zo Erwin. De meeste mensen denken dat als het water op temperatuur is dan alles oke is. Zij noemen dat dan bedrijfstemperatuur en dat is fout. Bedrijfstemperatuur is wanneer de olie op temperatuur is. Bij een Probe met de juiste olie (Synth 5w30) is die bedrijfstemperatuur wel iets sneller bereikt als met een auto met 15w50 olie van de praxis. Toch is het verstandig om pas na ca. 10 minuten rijden boven de 3500 toeren te komen. Ik had ook liever gezien dat ze i.p.v. het leuke voltmeterje onder de oliedrukmeter een olietemperatuurmeterje hadden geplaatst.
Bij een koud blok schakel ik rond de 2500 of zelf de 2000 toeren, ligt eraan welke versnelling het is.... Ik smeer trouwens met 10w40 omdat ik een klze heb
Daarom ga ik regelmatig s'avonds een stukje toeren. Alles warm rijden en zo. Anders word ie zo lui.
1989 Ford Fiësta 1.1L sold 1993 Ford Probe 24V, sold 1989 Ford Fiësta XR2i, sold 1992 Honda CRX, sold 2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold 1994 Ford Probe 24V GT, sold 2002 Seat Cordoba Cupra, sold 2002 Volkswagen Golf TDI 1999 Ford Cougar V6
Daarom controleer ik hem ook 1x per week. Misschien wat vaak, maar neem liever geen risico.
1989 Ford Fiësta 1.1L sold 1993 Ford Probe 24V, sold 1989 Ford Fiësta XR2i, sold 1992 Honda CRX, sold 2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold 1994 Ford Probe 24V GT, sold 2002 Seat Cordoba Cupra, sold 2002 Volkswagen Golf TDI 1999 Ford Cougar V6