it's me pontini

Hier kan je als nieuw lid jezelf voorstellen
pontini

Re: it's me pontini

Berichtdoor pontini » 04 Jan 2009, 08:49

John B. schreef:Hey Welkom!


Is dat nou een zgn "curved" neck KLZE?

Want die van mij ziet er toch iets anders uit!


denk dat jij dan een longneck high compression heb

dit is inderdaat een curvednech low compresion uit een mazda millenia ( japamse Xedos 9 )

heb voor low comression gekozen omdat ik er mischien nog een eaton compressor op wil gaan monteren in de toekomst

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: it's me pontini

Berichtdoor Richard » 04 Jan 2009, 09:11

welkom hier, en idd succes met je swap!
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: it's me pontini

Berichtdoor Angringo » 04 Jan 2009, 15:09

Hey Gido!

Welkom man.

Ik heb Gido even uitgenodigd op ons forum omdat hij idd met die swap bezig is. Heb Gido bij een meeting van Burning Wheels ontmoet en toen even over zijn mazdaatje gepraat.

Sinds dat wij ook een aardig aantal KLZE's hebben, is t altijd leuk om ervaringen te delen!

Mzzl Ro
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

pontini

Re: it's me pontini

Berichtdoor pontini » 04 Jan 2009, 17:54

alles aangesloten maar start niet waarschijnlijk problemen met ontsteking

en zo staat ie er nu bij

Afbeelding

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: it's me pontini

Berichtdoor ProbePower » 04 Jan 2009, 19:49

Welkom Gido!

Mikee had hetzelfde blok maar dan met een mooi slakkenhuis ervoor... Is een millenia blok nou zoveel betrouwbaarder als een curve- of longneck?
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: it's me pontini

Berichtdoor John B. » 04 Jan 2009, 20:07

curve=millennia...
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: it's me pontini

Berichtdoor Paul » 04 Jan 2009, 20:14

'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: it's me pontini

Berichtdoor John B. » 04 Jan 2009, 21:18

Hej, wist niet dat er 2 verschillende curved-neck motoren waren!


En dan nog iets, zie net dat een KLZE (longneck) standaard tot 7500 RPM gaat, is dat echt zo?
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: it's me pontini

Berichtdoor Paul » 04 Jan 2009, 22:19

try it out :P

Ligt natuurlijk ook aan je PCM/ECU.
Denk dat die van Nick uhhh oudshoorn met probinator chip zelfs tot 8000rpm gaat.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: it's me pontini

Berichtdoor Coen » 04 Jan 2009, 22:49

Ik zou dat try it out maar laten zitten...
Bij een aantal ze chips is er geen rev limiter meer aanwezig, maar dat de ecu het toelaat wil nog niet zeggen dat de motoren het zo fijn vinden...
Zoals al eerder eens vermeldt is op het forum is de kans op een gebroken klep of klepveer erg hoog boven de 7000 rpm en vooral bij de ZE, en dan hebben we het nog niet eens over de hitte die je opbouwt als je het veelvuldig aan het uittesten bent ;)
En vermogen maak je toch niet meer in die toeren...

Volgens sommigen kan de Millenia echter wel tot de 8500 rpm, en volgens die genen bouwt die dan nog steeds vermogen op :roll:
Ik heb hier sterk mijn twijfels... aangezien die gene ook best wel een aantal millenia's versleten had...

Wel klopt het dat met een aantal aanpassingen de blokken het wel uit kunnen houden, zo zijn er een aantal die met ITB's op 11.000 rpm met een millenia nog steeds vermogen maken.
Maar dat is natuurlijk wel met een hele goede tune, setup en geen stock valvetrain meer ;)

Dus met een klze zonder inwendige aanpassingen zou ik het nooit doen...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: it's me pontini

Berichtdoor Paul » 04 Jan 2009, 23:13

Het heeft ook geen zin.
Na 6000rpm verliest ie al power.

>>> Dyno DE-ZE <<<
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: it's me pontini

Berichtdoor Angringo » 04 Jan 2009, 23:32

goh,,,onstekings problemen????

bij een klze?? dat komt echt nooooooooooooooooooooooiittt voor bij een probe,,hahahahaha :^o
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: it's me pontini

Berichtdoor John B. » 04 Jan 2009, 23:57

Jup, vraag maar aan mij, nooit last mee gehad.
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: it's me pontini

Berichtdoor Tieske Turbo » 05 Jan 2009, 19:02

als je toeren wil maken moet je maar een honda kopen
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Hans III
Probe owner
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 Dec 2008, 19:01

Re: it's me pontini

Berichtdoor Hans III » 05 Jan 2009, 19:11

Als ik er nog aan terugdenk :evil: Pokkeding


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers