John B. schreef:Heel veel plezier gewenst met je nieuwe aanschaf,
als je nog wat tips wilt, of vragen hebt, stel ze maar! (voordat je naar de Ford-dealer gaat)
Weet je waar ik de kleurcode van de auto kan vinden? De code staat niet op het legitimatieplaatje onder de motorklep.
Binnenkort krijgt de auto een kleine beurt. Ik wacht die beurt even af totdat ik grote dingen laat doen zoals : de velgen vervangen (die zijn erg beschadigd), en het schuifdak (wat roestig is) overspuiten.
De kleine beurt wordt verzorgd door iemand die werkt als chef bij een FORD garage en beunt in de vrije tijd Hij had al eens eerder met FORD probe's gewerkt. Het vervangen van een distrubitieriem, had die al eens bij een 6 cilinder gedaan voor slechts €250,-
Voorlopig wordt mijn riem nog niet vervangen. Ik heb hem gevraagd wat aandacht te geven aan de koppeling en de ABS. (volgens vorige eigenaar werkt sensor alleen niet maar doet ABS het wel). Verder doet de de centrale deurvergrendeling het niet (passagiersdeur) en trilt de linkerspiegel. Hier gaat die ook naar kijken. Enig idee hoe prijzig dit gaat worden? Ik ga het hem zelf ook nog vragen
Nog een aantal vragen. Met mijn reservesleutel krijg ik hem niet van de startersonderbreker af, en kan ik de auto niet starten, ook doet Centrale deurvergrendeling het niet bij deze sleutel. Gewone deurvergrendeling wel. Heb het boekje nageslagen en er schijnt een elektrische code op te zitten, die je op je sleutels kan krijgen (je moet dan wel 2 werkende sleutels hebben) ik heb er maar 1
Ik krijg mijn auto alleen gestart met reservesleutel als ik minder dan 3 minuten geleden met de "hoofdsleutel" heb gestart. Anders doet die het niet, vanwege de startersonderbreker. Hoe los ik dit op?
De cockpit (het plastic) kraakt trouwens ook redelijk, iemand een idee wat hier tegen te doen?