Nog een lid erbij :D

Hier kan je als nieuw lid jezelf voorstellen
Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor MLBP » 26 Aug 2010, 17:43

Kun je nagaan idd als er geen bagage bij kwam. Wij waren namelijk met zn 6'en en alle koffers gingen bij mij in de kofferbak.. Moet je die stoelen maar eens neerklappen, zeeën van ruimte!

En dan nog, met mijn peugeot 1.4 306 haalde ik ook met moeite 1 op 14 op de snelweg. Zit het verschil natuurlijk in dat die auto niet harder ging dan 160 en dus ook veel meer moest gassen. Probe doet 140 op zn sloffen.

De belangrijkste factor op de snelweg is het constant rijden.
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
thijsb
Probe enthousiast
Berichten: 490
Lid geworden op: 14 Apr 2010, 13:22
Locatie: Wierden
Contact:

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor thijsb » 26 Aug 2010, 18:41

constant 220 km/h rijden maakt niks uit hoor, blijft er nog steeds een draaikolkje in de tank zitten
Farewell my beloved friend :(
Houd de gepoetste kant boven
Ford Probe GT 2.2 - Finished
Afbeelding

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor Noobstein91 » 26 Aug 2010, 20:09

hoe krijg je dat nou weer zo snel voor elkaar? (en ik moet nog niets zeggen heb me rijbewijs nu 2,5 maand :P, je weet nooit wat er kan gebeuren).


eerste was 4 pitter, zit een elektronische storing in. wat wij (elektrisien en ik, en nog een paar "technische" mensen :mrgreen: ) niet konden vinden. heb maar 3 vonkjes en hij houd er mee op. conclussie: overleden. :wink:
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor Robert » 26 Aug 2010, 21:58

Richy schreef:...

Hoelang heb je je probe eigk al Robert?


Ik heb m'n probe nou 2-3 maanden ongeveer, niet zo lang. En nee helaas ben ik verhindert om naar de BBQ te komen. Maar ik kom regelmatig (lees: minimaal 2x per maand) in de buurt van Utrecht, dus misschien kunnen we een keer een photoshoot houden met de 2 probes bij mekaar (misschien wel meer animo voor).

De probe heeft nou 256k gelopen, ben benieuwd hoe lang ik er plezier van kan hebben, hoop heel lang.

Gr Robert
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor Richy » 26 Aug 2010, 22:18

Hey Robert,
lijkt me leuk plan. Proobs vor de dom of wat ook :P. Die van mij heeft nu bijna 280k op de teller en hij loopt eigk nog heel goed. De enige dingen waar ik me zorgen om maak (omdat ik er totaal niets van af weet) zijn de airco:
Als ik stationair sta, voor stoplicht bijv en de airco staat aan maakt die een tikkend geluid, en 2: iets in de motor, geen idee, wat soort piep sqeecky iets geluid maakt, misschien een riem ofzo die niet goed gesmeerd is geen idee, want ik heb echt 2 linkerhanden. XD
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor Robert » 26 Aug 2010, 22:28

Richy schreef:Gelieve geen quote te gebruiken bij beantwoorden van een bovenstaand bericht


Nou, ik zal je vertellen: ik heb exact hetzelfde probleem. Ook een tikkend geluid, nou meer ratelend... Ik ben toen naar zo'n aircoboer gegaan en heb hem ernaar laten kijken, hij vertelde mij dat er in die pomp een rotor ronddraait en deze een beetje slijt. Alleen ik mocht hem nog wel aanzetten, alleen niet teveel, anders komt het slijpsel wat er van die rotor afkomt in m'n systeem. Dat liet ik mij vertellen....

Ik heb nu een andere pomp gekocht van een forum lid, moet 'm er alleen nog inzetten, nou ja, laten inzetten, want ik zal je wat vertellen: ik heb ook 2 linkerhanden hoor :wink:
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor Richy » 26 Aug 2010, 22:37

Gelukkig, ben ik niet de enige met 2 linkerhanden, ik dacht dat het hier allemaal techneuten waren :p. En dan over die airco: 5 van de 7 standen gebruiken de airco, alleen off (duh) en vent niet :p. (Heb het boekje er vanmiddag ffies bijgepakt.) Maarja, dan is dat ook iets wat nog gedaan moet worden, en dat geluid in die motor, ben benieuwd.. Misschien dat een zeer technisch iemand mij dat kan vertellen :p.

En nu zijn m'n duimen moe van typen op de blackberry xD
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor Robert » 27 Aug 2010, 12:33

Ja dat probleem van je motor zullen ze hier wel weten denk ik. Moet je effe posten in het techniek forum van de 16v.

Ik had het boekje er ook bijgepakt over die ventilatie functies. Ik gebruik eigenlijk alleen 'Vent' en als het nodig is (warmte of regen met als gevolg beslagen ramen) 'Norm A/C' en als ik 'm binnen wil laten circuleren 'Max A/C'.

Ik zie trouwens dat jij verstralers hebt, die heb ik niet. Maar mijn dashboard zit vol met knopjes, dus geen blanco knop. Zou jij willen opnoemen wat jij daar allemaal hebt zitten? Ik gok dat jij geen koplamphoogteverstelling hebt.

Gr Robert
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor MLBP » 27 Aug 2010, 14:13

Robert;

Achterruitverwarming, koplamversteller, achterruitwisser, achterruit sproeier, mistlamp achter.

Verstralers zijn geschakeld via het groot licht. Ik denk dat ze bij jou zijn weggehaald. Kijk even of er stekkertjes aanwezig zijn op de plek waar je de verstralers bij Richy ziet.
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
Rene
Probe addict
Berichten: 1985
Lid geworden op: 04 Okt 2008, 12:50
Locatie: Beverwijk

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor Rene » 27 Aug 2010, 14:52

MLBP schreef:En dan nog, met mijn peugeot 1.4 306 haalde ik ook met moeite 1 op 14 op de snelweg. Zit het verschil natuurlijk in dat die auto niet harder ging dan 160 en dus ook veel meer moest gassen. Probe doet 140 op zn sloffen.

De belangrijkste factor op de snelweg is het constant rijden.


zelf ook een 1.4 gehad maar die reed zelfs nog met een volle aanhanger, volle achterbak en 3 mensen erin nog 1op16. en dan nog wel aardig doorgereden ook.
zal dan wel iets mis mee geweest zijn.


Richy schreef:Gelukkig, ben ik niet de enige met 2 linkerhanden, ik dacht dat het hier allemaal techneuten waren


jawel op jullie 2 na dan :mrgreen:
PROBE 2.0 16V E2 Red
onderstuur :als je met de voorkant de muur raakt.
overstuur :als je met de achterkant de muur raakt.
pk's :hoe hard je de muur raakt.
koppel :hoe ver je de muur met je mee sleept.

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor Richy » 27 Aug 2010, 14:54

Hey Robert, MLBP heeft gelijk. Verstralers zitten op de grootlicht plek, dus de richtingaanwijzer naar voren duwen. Tenminste, daar zitten dan bij mij de verstralers :P
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Petje
Probe addict
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 Jun 2007, 17:01
Locatie: Sint Hubert
Contact:

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor Petje » 27 Aug 2010, 15:10

Volgens mij hebben de probes vanaf 1994 hoogteverstelling? en daarvoor zit daar de knop om de lampen open te zetten zonder de verlichting in te schakelen.
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor MLBP » 27 Aug 2010, 16:02

Zal ongetwijfeld kunnen. Wagentje had al bijna drie ton achter zn kiezen!
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor Richy » 27 Aug 2010, 23:27

ik heb er 280 op ja :P
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Nog een lid erbij :D

Berichtdoor MLBP » 28 Aug 2010, 08:22

Is ook al veel. Maar voor een 1400 nog meer! Op het laatst had ik een lekke einddemper, lekkende koppakking, versleten kruiskoppeling, versleten koppeling en twee langzaam leeglopende banden. Auto was gewoon op.

Volgens mij heb jij niet zoveel problemen met je Probe?
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers