Pagina 1 van 2

hallo

Geplaatst: 25 Jan 2012, 18:10
door erwin.d
Hallo allemaal,

Mijn is Erwin en kom uit Friesland. Ben 24 jaar en van plan om dit weekend een probe te kopen.
Ik heb een aantal jaar geleden een eerste generatie probe gehad, de 2.2 turbo intercooled. Opgekieteld naar 210pk
Her begint weer te kriebelen dus dit weekend kijken voor een 2e generatie, 2.5 V6 uit 1997.
Ondanks dat de 2.5 mazda motors sterk zijn over het algemeen, vraag ik mij af of er dingen zijn die "probe specefiek" zijn aangezien ik nog nooit in een 2e generatie heb gereden.
Heb nu al zin in het weekend!

Groeten,
Erwin.

Re: hallo

Geplaatst: 25 Jan 2012, 18:17
door ongeschikt88
goeddag welkom :biertje:
ik hoop dat de probe wat is :P en natuurlijk fotos posten hier hè

greetz

Re: hallo

Geplaatst: 25 Jan 2012, 18:24
door Noobstein91
ha erwin. welkom bij de club.


gewoon letten op de normale punten. roest en zo.
en als je er bent, dat de motor nog koud is. ivm koud starten.
olie verbruik en alles ook om vragen.

verder maar even wachten op de echte probe geleerden. :biertje:
die zitten wat langer in dit wereldje.

groeten Arjen (uit friesland :mrgreen: )

Re: hallo

Geplaatst: 25 Jan 2012, 19:28
door Teus
Hoi Erwin, :biertje:
Welkom op ons forum.

Succes toegewenst met de aankoop voor je 2,5V6 :thumright:

Voor bijna alle info over aankoopadvies voor je Probe:
ga naar de Forumindex:
Algemeen, FAQ site: mededelingen: TIPS VOORDAT JE EEN PROBE GAAT KOPEN. (pre buying tips). :wink:

(Misschien kun je iemand meenemen die verstand van personenwagens (en Probes) heeft).

Heb je al foto's van je Probe :question:

groeten,
Teus 8)

Re: hallo

Geplaatst: 25 Jan 2012, 19:45
door erwin.d
Bedankt voor de snelle reacties allemaal!

@teus
Mijn auto's zien alleen een garage van de binnenkant voor de APK keuring en distributie setje. Voor de rest probeer ik alles zelf te doen, is tot op heden aardig gelukt;)
Ik bedoelde idd meer bekende roest plekken etc waar je in eerste instantie niet meteen op zou letten.
Zodra ik hem heb zal ik wat fotos maken en posten.
Hij is rood en zonder poespas. Standaard Probe dus, wat eigenlijk wel goed is. Wanneer er te veel "race" tintjes in het interieur zitten gepaard met een overdreven uitlaat en een slecht uitziend blok haak ik gauw af...
Ik zal eerst even die link bekijken voor info.
Keep you informed!

Re: hallo

Geplaatst: 25 Jan 2012, 19:48
door Noobstein91
db setje kun je nu beter zelf doen. probes zijn duur op dat gebied. en tering weinig ruimte. een cm of 15. maar het wil wel. 8)

Re: hallo

Geplaatst: 25 Jan 2012, 20:34
door hexemone
Welkom :smt006

Re: hallo

Geplaatst: 25 Jan 2012, 20:41
door Teus
erwin.d schreef:Voor de rest probeer ik alles zelf te doen, is tot op heden aardig gelukt;)

:thumright: Die instelling zien we graag hier op het forum =D> .

Slimme keuze om voor een standaard Probe zonder poespas te gaan. :wink:

Je hebt zelf al een 1stGen GT gehad, dus dan weet je ook wel waar je op moet letten.
Gaat dus goedkomen dit weekend, heb ik alle vertrouwen in. :mrgreen:

Groeten,
Teus 8)

Re: hallo

Geplaatst: 25 Jan 2012, 21:00
door winy
hoi . hallo en welkom hier bij ons forum. :biertje:
Je zal toch wel link hebben naar de probe . Tenzij die particulier is . :?
Wie weet , misschien een bekende van ons :D

groet Winy :wink:

Re: hallo

Geplaatst: 26 Jan 2012, 00:18
door Richy
Welkom op ons forum :). Ben benieuwd naar foto's van je toekomstige Probe :mrgreen:

Re: hallo

Geplaatst: 26 Jan 2012, 07:36
door Jay
hallo en welkom hier bij ons forum. :smt006

Re: hallo

Geplaatst: 26 Jan 2012, 17:48
door erwin.d
Ik heb idd wel een linkje,
http://link.marktplaats.nl/519562548
Ik zei dat ik een probe zou kopen, dit is niet helemaal waar...
Ik heb contact met de adverteerder gezocht en hem zover gekregen om de probe te RUILEN voor mijn opel corsa 1.7D uit 98.
Km stand is nagenoeg gelijk evenals de apk datum.
Vind het wel knap dat de probe een 3 liter is;) Klopt niet helemaal huh.

Maargoed ik durf het opzich wel aan aangezien ik carpool naar het werk. en mijn vriendin ook nog een auto heeft. De probe is eigenlijk voor de "leuk" en als hobby auto.
Dat deukje achterop doet de prijs ook al snel dalen, en die krijg ik er zelf wel uit. Km stand is tricky maar we komen er snel genoeg achter of hij nog goed is ofniet!
Mijn corsa stond al te koop op marktplaats maar aangezien er alleen maar mensen belden die begonnen met "wat ies laagste prijz?" ruil ik hem liever om voor die probe. Of er moet hier op het forum nog iemand zijn die een knappe corsa wil hebben die 1 op 20 loopt;)

Nog iets anders, Nu ik hier toch bij allemaal mede ford probe liefhebbers zit.
Mijn 1st gen heb ik afgestaan aan een collega, en die heeft hem doorverkocht aan iemand die hem voor onderdelen nodig had.
Kenteken was LF-JB-44 iemand héééél toevallig deze probe toen der tijd gekocht????
Ben best wel benieuwd of hij uberhaupt nog rijd:$

Re: hallo

Geplaatst: 26 Jan 2012, 18:47
door winy
dat 3 liter verhaal klopt niet . De km stand hoeft niet veel te betekenen . Ligt er aan hoe die onderhouden is . Zie Richy 3 ton met een 2 liter . en loopt nog steeds perfect . :)

Re: hallo

Geplaatst: 26 Jan 2012, 18:52
door Teus
:biertje: Dat is een goede ruildeal, een Probe voor een Corsa.
De 1stGen heeft een uitvoering met een 3.0L V6
De 2ndGen heeft een uitvoering met een 2,5L V6.

Over de link/Probe:
Ziet er op zich goed uit, de RTJJ60 :thumright: .
240.119 km is ook niet veel, er rijden V6-2ndGen's rond met ca. 485.000 op de teller.
De kleur komt veel voor, dus onderdelen/carrosserie delen zijn voldoende verkrijgbaar.
En voor die prijs/deal =D> :mrgreen:


Ik ben ook benieuwd of je 1stGen, de LF-JB-44 hier nog bekend is :smt080
Heb je nog een foto van de LF-JB-44 :?:

Re: hallo

Geplaatst: 26 Jan 2012, 21:30
door erwin.d
Ach, en mocht hij niet 100% zijn knap ik hem gewoon op. Ze worden schaars, dus redden wat we redden kunnen toch!