koel ventilators radiator

Voor alle overige technische vragen
Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 29 Nov 2004, 22:04

Ik ben vandaag al iets verder gekomen, mijn ventilator doet het goed als die direkt op de accu staat.
Dus blijft nu nog de sensor over, of een fout in de bedrading. Onderin de radiator zit een sensor, zoals ik het nu zie zou dat de sensor zijn voor de ventilator rechts voor, is er iemand die weet of ik gelijk heb ???? . Als die het eenmaal doet, dan zal ik de ventilator inderdaad aanpassen zodat die met uitschakelen nog nakoelt, lijkt mij een goed idee.

Fusion

Berichtdoor Fusion » 29 Nov 2004, 22:04

Ik kan je helaas niet helpen

Gast

Berichtdoor Gast » 29 Nov 2004, 22:08

uh, ik begreep in het begin niet wat je bedoelde met : try to keep up guys.
Maar gezien je reactietijd is mij dat nu wel duidelijk :D . In ieder geval bedankt

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 29 Nov 2004, 22:10

oeps, stond niet ingelogd, Dat bericht van guest was ik dus.

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 29 Nov 2004, 22:16

Heb je airco? Wat doet die tweede (kleinste) ventilator met warme motor en airco aan?
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 29 Nov 2004, 22:21

Met airco aan heb ik nog niet geprobeerd, zal het proberen als ik thuis ben. (Zit nu op mijn werk )

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 29 Nov 2004, 22:24

Moet je doen Frank. Let wel: met WARME motor. Ben benieuwd!
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 30 Nov 2004, 00:44

Een sigaar voor Hans, je had gelijk. Zojuist thuis, meteen met airco en warme motor geprobeerd, en......... beiden ventilators deden het.
Dit bespaart mij een hoop gemeet en vervangen van sensors, dus goed nieuws.
Maar, nu zit ik dus weer met het oorspronkelijk probleem n.m.l. als de ventilator gewoon werkt zoals die zou moeten, wat is dan de reden van het te warm worden bij stoplichten en langzaam rijden. Thermostaat is vervangen koelvloeistof op pijl, echter wanneer ik mijn auto op normale temp uitzet, loopt de temp zo hoog op, dat het overloopresservoir zelf overloopt. Volgens mij is het koelsysteem toch niet zo uitgebreid dat er veel optie's overblijfen ????.
Gremlins ????
:twisted:
Hmmmm eind van de week 6 dagen vrij, dat wordt een probe week.

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 30 Nov 2004, 01:11

Haha, ik rook niet Frank...
- Lucht in het systeem misschien? Laat de motor eens lopen zonder radiator-drukdeksel, en vul zonodig wat koelvloeistof bij totdat er geen luchtbellen meer te zien zijn.
- Thermostaat niet per ongeluk verkeerd om gemonteerd?
- Radiator-drukdeksel defect?
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 30 Nov 2004, 01:46

Als ik de motor zonder drukdeksel laat lopen blijft dan niet het water uit de radiator stromen door de druk van de waterpomp ????? .
De thermostaat verkeerd om, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dat niet kan, ik denk n.m.l. dat het diepste punt van de thermostaat naar de motor gericht moet staan omdat die er anders niet in past. ( ik heb maar 1 pakking, zodoende ben ik daar wat voorzichtig mee ).
Drukdeksel kapot, daarmee bedoel je denk ik dat die te makkelijk vloeistof er uit laat stromen. Dan zou dus de veer te slap staan. Ik weet wat mij morgen te doen staat, zal dus nu maar naar mijn nest gaan.
Dat wordt vast weer een uur in mijn nest doordenken over verdere mogelijkheden :shock: .

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 30 Nov 2004, 11:54

Inderdaad Frank, de veer van het deksel kan te slap zijn. De waterpomp pompt het water alleen rond, staat geen druk op.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik
Probe enthousiast
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 Okt 2004, 15:14
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Erik » 30 Nov 2004, 19:22

Lijkt inderdaad dat je drukdop defect is.

:wink:
96 Probe 16v Teal Mist.

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 30 Nov 2004, 21:36

Ik heb vandaag nog niks kunnen doen, donderdag laat ik hem even een kleine beurt geven.
Ik zal dan meteen vragen of ze ook naar het koelsysteem kunnen kijken, in de tussentijd kan ik mooi mijn garage opruimen, (want in de vrieskou schiet het niet op) als ze niks kunnen vinden moet ik dus verder waar ik gebleven ben. De koppakking is ook iets waar ik aan zit te denken. Zo gauw ik meer weet zal ik het zeker laten weten.

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 03 Dec 2004, 00:44

zoals beloofd een update.
Allereerst bedankt voor alle tips, ik heb ze geprobeerd ( m.u.v. thermostaat, want die kon in de 2.2 inderdaad maar op 1 mannier ), en het heeft mij in ieder geval een zoektocht in de verkeerde hoek bespaart met de ventilators.
Maar waar ik stiekem al een beetje bang voor was, en waar denk ik ook al wat anderen aan dachten, bleek waar te zijn. In de garage hebben we het systeem onder druk laten zetten, en hieruit bleek overduidelijk dat de koppakking lek was. Maar geen geklaag, want ik heb gelukkig net een week vrij, ik heb ook de ruimte en het gereedschap, en als het goed is krijg ik van de week ook het garage handboek van Haynes binnen. Geeft mij dus ook de kans om meteen de distributieriem te vervangen, en alle losse onderdelen mooi schoon te maken en te voorzien van een mooie nieuwe laklaag. Dat laatste is natuurlijk afhankelijk van het feit of het een beetje op schiet.
Ik had tenslotte al verteld dat dit toch de auto voor mij is, dus van de distributieriem was het toch al gekomen. Ik ga proberen om van het hele process veel foto's te maken, en ik heb nog ruimte voor een webpage, dus misschien wel leuk als ik een soort dagboek van het geheel maak. Zoiets ben ik n.m.l. op internet van alle soorten auto's tegengekomen, maar niet van de probe ( da's dus eigenlijk een goed teken :wink: ), mocht ik mij vergissen, dan hou ik mij aanbevolen voor het adres .
Zo gauw ik het project af heb zal ik het zeker laten weten, dit wordt vast en zeker een geslaagd project :? .

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 05 Dec 2004, 16:36

Veel succes Frank. Een fotoverslag zou inderdaad leuk zijn! Hou ons op de hoogte.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers