koel ventilators radiator

Voor alle overige technische vragen
Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 09 Dec 2004, 20:23

korte update: deze week gewacht op het garage handboek, is nog steeds niet binnen. Verder bleek dat geen enkele leverancier die ik ken, mij kan helpen aan mijn spullen ( erg vreemd want ook dit blok zou toch mazda moeten zijn ). Ik heb de 2.2 12v, als ik lang genoeg zoek moet ik het wel kunnen vinden, maar ik had maar 1 week vrij. Langs garage gegaan, als zij aan de onderdelen kunnen komen, mogen zij het erop zetten. Weet volgende week meer.

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 09 Dec 2004, 20:53

frankorato schreef: Verder bleek dat geen enkele leverancier die ik ken, mij kan helpen aan mijn spullen ( erg vreemd want ook dit blok zou toch mazda moeten zijn ).


Inderdaad, alleen de 1e gen. 3 liter 6-pitter heeft een Ford blok, de rest is "Powered by Mazda".

Mazda zelf al geprobeerd?
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 09 Dec 2004, 21:03

yep geprobeerd, daar kreeg ik te horen dat er zo een beetje niks van mazda in het blok zit, daar geloofde ik al niks van. Maar als ze daar zelf van overtuigd zijn houd het voor hun op.

Gebruikersavatar
Erik
Probe enthousiast
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 Okt 2004, 15:14
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Erik » 10 Dec 2004, 19:52

is de eerste probe niet voorzien van Mitsubishi onderdelen??

:wink:
96 Probe 16v Teal Mist.

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 10 Dec 2004, 20:00

Zover ik weet zitten er inderdaad mitsubishi onderdelen in, maar is het blok mazda.

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 10 Dec 2004, 20:25

Ik dacht dat de 1ste generatie 2.2 zelfs helemaal van ford was :roll:
maar zal wel fout zitten hoor...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 10 Dec 2004, 21:04

Nope, alles op internet heeft het erover dat de 2.2 een mazda blok zou moeten zijn.Vandaar dat ik ook sta te kijken dat de onderdelen zo moeilijk te krijgen zijn, dat zou mij trouwens nog meer verbazen van Ford.

[/img]http://members.home.nl/f.bos/626%20gd%202.2%20a.jpg[img]
en
[/img]http://members.home.nl/f.bos/626%20gd%202.2%20b%20.jpg[img]

Als ik het goed heb gedaan zie je nou 2 mazda's met een 2.2 12v blok,heb het voor de zekerheid n.m.l. nog even nagekeken.[/img]

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 10 Dec 2004, 21:05

aha dat heb ik dus niet goed gedaan, als je het adres knipt en plakt kan je het ook zien.

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 10 Dec 2004, 22:24

frankorato schreef:aha dat heb ik dus niet goed gedaan, als je het adres knipt en plakt kan je het ook zien.


De tags staan verkeerd Frank. Regel ik even voor je: :wink:
Afbeelding
en
Afbeelding
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 10 Dec 2004, 22:26

bedankt

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 14 Dec 2004, 11:01

overmorgen overmorgen, zucht, kannie wachten.
Overmorgen moet mijn auto terrug zijn, als er tenminste geen vreemde problemen meer zijn m.b.t. wel of niet de goede onderdelen. Nog effe wachten.
Op het moment dat ik mijn auto startte, hadden ze het al over plaatselijke mist in Roosendaal.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 Jan 2005, 00:54

laatste update:
alles is vervangen, slangen radiateur+dop, thermostaat, koppakking, waterpomp, en ik weet niet wat nog meer.Steeds weer hetzelfde, blijf je in de bebouwde kom niks aan de hand, laat je hem 2 uur stationair draaien niks aan de hand, laat je hem 2 dagen op druk staan alles blijft goed.
Rij je op de snelweg niks aan de hand, maar zo snel je van de snelweg afgaat, hoppa water stroomt uit expansievat, auto oververhit.
De garage die er nu aan werkt, en ik alle reden toe heb om te vertrouwen, weet het gewoonweg niet meer.
De onderdelen die zijn vervangen waren zo goed als nieuw, dus de vorige eigenaar zal hetzelfde gedaan hebben. Ondertussen kom ik steeds meer stiekeme gebreken tegen, al met al het wordt nu toch echt te gek, nog nooit zo veel gedoe met een auto gehad.
De garage waar ik hem heb gekocht gaat alleen akoord met een inruilgarantie dus (zucht), dat doen we dan maar.
Ik ga een klein rotautotje uitzoeken, en proberen zo snel mogelijk te verkopen, ik zou tenslotte nooit zo een problemen car kunnen verkopen aan een ander en die met die ellende opzadelen.
Zo gauw die is verkocht, en ik de rest van het geld heb, koop ik een probe 2e gen, ik vind de eerste gen mooier, maar ook de 2e gen is een prachtbak, en ik wil nu een nieuwere.
Het wordt dus wel een probe, want omdat ik nu pech heb is gewoon zoals het woord zegt PECH, en zal niks met het merk te maken hebben.
Pfffff ik hou mijn hart vast, hou namelijk niet zo van een kleine auto ( niks fout mee, maar iedereen heeft een andere smaak ), maar zal er toch mee moeten rijden tot die verkocht is.
O ja en nog effe dit, ik vond op internet de opmerking : koop er nooit een uit 89, want in dit jaar zijn ze de problemen tegengekomen die ze in de latere modellen hebben verholpen.
Ook al zal dit niet opgaan voor alle probe's uit 89 lijkt mij dit toch iets om in je achterhoofd te houden als je zelf voor zo een auto staat.
En nu..................................op naar de 2e gen Uh......nog probleempjes met 2e gen waar ik op moet letten :?: [/b]

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 04 Jan 2005, 01:07

Ik zie net dat het vorige bericht als guest stond, maar het lijkt mij duidelijk dat die van mij kwam

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 04 Jan 2005, 05:08

Jammer om te horen dat het zo'n pech auto is, geloof ik kan een beetje met je meepraten over een pech auto al hoop ik en geloof ik dat het nou zo'n beetje afgelopen is...
Ik hoop dat je snel een andere zult vinden en daar meer plezier mee beleeft dan met deze...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik
Probe enthousiast
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 Okt 2004, 15:14
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Erik » 04 Jan 2005, 11:36

Jammer dat je er zoveel problemen mee had. :roll: Veel succes met het zoeken naar een 2e generatie probe. Op http://www.marktplaats.nl staan er regelmatig leuke tussen. :wink:

8)
96 Probe 16v Teal Mist.


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers