Versleten koppelingsplaten

Voor alle overige technische vragen
Sander

Versleten koppelingsplaten

Berichtdoor Sander » 01 Dec 2004, 19:28

Toen ik gisteren naar huis reed deed zich een vervelend probleem voor. Iedere keer wanneer ik veel gas gaf slipte de koppeling door, Net even bij een kennis langs geweest die er wat meer verstand van heeft en de voorlopige diagnose is versleten koppelingsplaten die dus vervangen dienen te worden. Ik heb ook gehoord dat wanneer ik dit bij een garage ga laten doen dit een duur geintje wordt, rond de 1000 euro :shock:.

Ik had dus eigenlijk de vraag of iemand dit probleem ook welleens gehad heeft en of er moeilijk bij de versnellings bak te komen is? En waar dat ik deze koppelingsplaten het beste aan zou kunnen schaffen?

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Erik
Probe enthousiast
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 Okt 2004, 15:14
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Erik » 01 Dec 2004, 19:42

1000 euro is wel heel veel geld. Weet niet welke koppeling het beste is?
Je leest genoeg over race koppelingen enz. Misschien dat andere meer weten. In iedergeval moet je versnellingsbak eraf om bij de koppeling te komen. Zelf doen op de oprit voor de deur is lastig. :roll:

:wink:
96 Probe 16v Teal Mist.

Hudeck

Berichtdoor Hudeck » 01 Dec 2004, 19:43

Ik heb het probleem een aantal jaren geleden gehad,
Heb het helaas bij de ford dealer stom stom ik weet het .

JE zou eens op ebay in duitsland moeten kijken daar worden de platen nog wel eens aangeboden.
Als ik het goed heb zou je via de onderkant erbij kunnen komen.

Sander

Berichtdoor Sander » 01 Dec 2004, 20:36

Die kennis heeft ook een put in z'n garage dus er bij komen moet in principe wel lukken, het zal alleen wel behoorlijk wat werk zijn vrees ik.
Laatst gewijzigd door Sander op 01 Dec 2004, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Hudeck

Berichtdoor Hudeck » 01 Dec 2004, 20:39

zo te lezen heb je aardig wat werk.
was even aan het neuzen in de manuals...

neem er maar lekker je tijd voor.

Hudeck

Berichtdoor Hudeck » 01 Dec 2004, 20:42

zo te lezen heb je aardig wat werk.
was even aan het neuzen in de manuals...

neem er maar lekker je tijd voor.

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 01 Dec 2004, 21:02

Je bent niet de enige Sander, kijk eens op http://forums.probetalk.com/search.php?searchid=296262

".....Replacing a clutch in that car can be a hassle. We did one in a weekend with two guys, shi**y tools two jackstands and a floor jack. Its heavy,awkward, and time consuming. As long as you know what your doing, you shouldnt have that much of a problem. i would recomend renting a bearing puller from az though, because the pilot bearing is a pain to get out without one."

Ik zou zeggen: diep ademhalen, even slikken en lekker LATEN doen door een deskundige, en daarna: vrolijk doorrijden!
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Sander

Berichtdoor Sander » 01 Dec 2004, 21:51

Ik laat het ook doen door een deskundige, alleen niet door een garage bedrijf. Deze man heeft dit alleens gedaan bij een mazda 626, is dit in de basis het zelfde blok of niet? En ik weet nog steeds niet waar ik moet zijn voor de platen.

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 02 Dec 2004, 00:10

Is in principe hetzelfde als Mazda. Vraag daar eens naar de prijs, het zijn niet zozeer de kosten van de onderdelen maar het arbeidsloon.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Bastian mx-3

Berichtdoor Bastian mx-3 » 05 Dec 2004, 20:17

Koppelingssetje een dikke 300euro en dan nog een uurtje of 6 om alles los te halen en terug te zetten.

Bastian

Sander

Berichtdoor Sander » 05 Dec 2004, 21:33

Ik verheug me er nu al op :(

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 05 Dec 2004, 21:41

Sander schreef:Ik verheug me er nu al op :(


Het is voor het goede doel Sander!
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 05 Dec 2004, 22:17

Doe het op zijn Duits met een biertje tussen door en met meerderen dan wordt het wel gezzelig :lol: :lol: :lol:

Neej het is mooi kut het is een bult geld maar toch, moet gebeuren en als je het zelf doet is het ook nog een beetje leerzaam, als je het laat doen ben je blij als je hem weer ophaalt en hij doet het weer goed...

Zoals Hans zegt het is voor een goed doel
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Sander

Berichtdoor Sander » 09 Dec 2004, 18:35

Wie kan mij helpen aan de pagina's uit de probe handleiding over het vervangen van de koppelingsplaten? Ik moet hier namelijk voor zaterdag aan zien te komen. Alvast bedankt.

Hudeck

Berichtdoor Hudeck » 10 Dec 2004, 09:16

ik kan je niets beloven maar ga even voor je zoeken.


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers