verschil usa en euro probe

Voor alle overige technische vragen
Anonymous

verschil usa en euro probe

Berichtdoor Anonymous » 14 Dec 2004, 11:22

Ik heb al lopen zoeken op internet, maar ik kan nergens vinden wat nou de verschillen zijn tussen de europese en amerikaanse probe's.
En heeft iemand ooit wel eens een cijfer gehoord over hoeveel Probe's er in Nl zijn verkocht. Gewoon nieuwsgierig.

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 14 Dec 2004, 11:54

Er zijn op de amerikaanse probe forum probetalk.com meerdere threads hierover. Zover ik kan herinneren is het verschil maar minimaal. De achterlampen zijn anders, europese hebben orange blinkers en amerikaanse voll rood. De voor blinker hulsen zijn wit voor ons en orange voor hun en de koplampen hebben bij hun langere kappen. Wat bij ons twee stukken is (lamp kap + kleine driehoek erachter) is voor hun een stuk. Verder kreeg je in europa ook een digitale klok in de mittelkonsole die de amerikaanse versie niet hat. Daarvoor had de amerikaanse versie de arm rest console met cupholder(snap niet warom ze dat bij de euro-versie niet hadden). En in amerika was er in '97 de GTS uitvoering(gewone 2.5 v6 motor) met andere stickers, ander tussen stuck tussen de lampen, en met leder o.a. als serie.
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Hudeck

Berichtdoor Hudeck » 14 Dec 2004, 12:03

het verschil tussen een us en euro uitvoering is als eerste al te zien bij de koplampen.
Als je goed kijkt zie je bij de euro uitvoering een extra uitsparing bij de koplamp platen.
En die heeft de us uitvoering niet.
Als tweede de achterlichten van de us en euro zijn helemaal anders.
en natuurlijk de nummerplaten.

euro koplampen

Afbeelding

US koplampen

Afbeelding

Euro achterlichten

Afbeelding

US achterlichten

Afbeelding

Nou dan is je ook meteen opgevallen dat de plates ook anders zijn.

En heb wat foto`s van de leden gebruikt om het te laten zien.
Laatst gewijzigd door Hudeck op 14 Jan 2005, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 14 Dec 2004, 12:11

Het verschil tussen de nummer platen is alleen 95-97. 93-94 hebben ze allebei de US plaat size tussen de achterlampen.

*edit: wat me ook net binnengevallen is is dat de US GT probes ook vanaf 95 5 tak swirl velgen kregen.
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 14 Dec 2004, 12:21

bedankt het is nu wat duidelijker geworden, maar ik heb europese achterlichten, maar wel toestemming voor kenteken 18.2. Tevens heb ik inderdaad een iets in mijn middenconsole, maar das de boordcompu ( heeft alles behalve een klokje ), en mijn dashboard kan ik omschakelen van mph naar kmh en liters naar gallons, uh jullie begrijpen mijn verwarring ???

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 14 Dec 2004, 12:40

Er worden hier alleen voor voorbeelden gegeven voor de Probe II en niet voor de I zoals Frank heeft. Vaak is het ook zo dat de US een lagere achterbumper heeft tenopzichte van de EU... Het T22 model (zoals ik en Huub hebben) hebben geen verdieping voor de plate, en de onderkant van de bumper met die sleuven lopen over de hele breedte van de bumper, de EU hebben dat alleen in het midden.

Verder heb ik van horen zeggen, dat waneer je een grootlichtsein geeft met een US en je koplampen zijn dicht, dat dan je stralertjes seinen, dit is bij mij niet het geval dus hoe dat in elkaar steekt weet ik niet, maar schijnt dus ook een verschil te zijn.

De blinkers in de achterlichten zijn bij US inderdaad rood, en aan de zijkant vlak voor de deur heb ik in ieder geval niets zitten, en heeft er ook nooit gezeten.

Het middenconsole is bij mij uitgevoerd met een grafische equalizer dus van een bakje of klokje weet ik niets af.

Ook heb ik op het middelconsole de knoppen van links naar rechts:

achterruit/spiegel verwarming - achterruitenwisser - achtersproeier - mistlampen voor - headlightrise

Ik heb een '93 model, weet niet of dat met leeftijd te maken heeft of met uitvoering... Coen en ik hadden dat sowieso al verschillend omdat hij wel een achtermistlamp heeft en ik niet. Hoewel Coen ook een US heeft te zien aan de achterkant.
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 14 Dec 2004, 12:47

Ik heb geen stralertjes, bij groot licht gaan mijn koplampen een tijdje omhoog. Maar zou je niet ook iets erover op je kentekenpapieren moeten vinden, bij mij staat er niks verder op.

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 14 Dec 2004, 12:49

Op je kenteken? volgens mij niet, het enige wat bij mij verschilt op kenteken is dat er staat "Kentekenplaat 18.2 toegestaan". Verder staan de de gegevens op die normaal ook op een kenteken staan.
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 14 Dec 2004, 12:52

Maar dat jij ze niet hebt suggereerde ik al in 1 van mijn eerdere posts. We hebben het hier over verschillen tussen de types II onderling, maar niet de verschillen tussen type I en type II
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 14 Dec 2004, 13:01

Klopt had ik begrepen. maar wat ik bedoelde was of er misschien ford USA bij zou staan.

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 14 Dec 2004, 13:04

Nee dat staat er niet bij op het kenteken, niet bij mij tenminste :D
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 14 Dec 2004, 13:11

Hudeck schreef:het verschil tussen een us en euro uitvoering is als eerste al te zien bij de koplampen.
Als je goed kijkt zie je bij de euro uitvoering een extra uitsparing bij de koplamp platen.
En die heeft de us uitvoering niet.


De US koplampen prikken nogal, dat mag hier blijkbaar niet. :D
Nog een verschilletje: De US buitenspiegels zijn "uit een stuk", de EU spiegels zijn inklapbaar.
Maar we dwalen af, Frank had het natuurlijk over de 1st gen.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 14 Dec 2004, 13:50

Ja sorry, van de Probe I weet ik niet

@Frank:

Van de probe II weet ik in ieder geval dat er over de hele wereld maar 32.000 van zijn verkocht. En wedwerom sorry, weer weet ik hierover niets van de Probe I :?
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 14 Dec 2004, 14:20

thanks, 32.000 maar ????? , dat zijn er niet veel.
Dan zijn er van de 1e nog minder verkocht denk ik, aangezien er in engeland nog niet eens een 1e gen uitgekomen is.

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 14 Dec 2004, 17:07

Beathoven schreef:Ja sorry, van de Probe I weet ik niet

@Frank:

Van de probe II weet ik in ieder geval dat er over de hele wereld maar 32.000 van zijn verkocht. En wedwerom sorry, weer weet ik hierover niets van de Probe I :?


Ik heb eens de konkrete daten hierover gezien en elk jaar waren er tussen 93-96 150,000-200,000 probes verkocht alleen al in de US. In duitsland waren dit stukken minder, misschien dat er in duitsland maar 32,000 verkocht werden.

En wat de probe I betreft, moet je eens op http://www.probetalk.com kijken en searchen, daar zitten vast wel threads erover.
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers