vraagje verbruik 24v en 16v 2e gen

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 07 Mar 2005, 06:00

tieske turbo schreef:maar jij hebt geen GT turbo toch?


Klopt, ik heb een 2nd gen 24v..maar hij is net zo slecht in verbruik als de jouwe. Eigenlijk hoort het verbruik minstens bij 1 op 8 of 1 op 9 te zitten. Dus of je trapt graag het gas in of je auto zuipt ook onnodig veel :wink:
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 07 Mar 2005, 16:41

ik trap inderdaad graag het gas in 8) maar volgens mij is 1 op 6,5 dan nog veel (maar t is ook nog koud buiten + in de kofferbak ligt mijn geluidsinstallatie en die weegt ook wel wat...)

heb toruwens vandaag gekeken op mijn dagteller.... staat nu op 109 km
en de tank gaat richting half.... (als deze tank zo door blijft gaan kom ik dus op 1 op5 uit..... :shock: )
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 07 Mar 2005, 17:04

tieske turbo schreef:ik trap inderdaad graag het gas in 8) maar volgens mij is 1 op 6,5 dan nog veel (maar t is ook nog koud buiten + in de kofferbak ligt mijn geluidsinstallatie en die weegt ook wel wat...)

heb toruwens vandaag gekeken op mijn dagteller.... staat nu op 109 km
en de tank gaat richting half.... (als deze tank zo door blijft gaan kom ik dus op 1 op5 uit..... :shock: )


Hmm ik denk dat een geluids installatie daar weinig uitmaakt tenzij die extreem zwaar is...maar het zal wel een combinatie zijn van te veel gas + zuinigheids problemen met de auto..bij mij is het in ieder geval een combinatie maar ik rij er niet super veel mee dus kan ik er nog wel tegen op. Deze zomer zal ik hem weer eens onder handen moeten nemen
:roll:
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 07 Mar 2005, 17:16

tieske turbo schreef:ik trap inderdaad graag het gas in 8) maar volgens mij is 1 op 6,5 dan nog veel (maar t is ook nog koud buiten + in de kofferbak ligt mijn geluidsinstallatie en die weegt ook wel wat...)

heb toruwens vandaag gekeken op mijn dagteller.... staat nu op 109 km
en de tank gaat richting half.... (als deze tank zo door blijft gaan kom ik dus op 1 op5 uit..... :shock: )


Heej,

De geluidsinstallatie zal net wat snout zegt weinig uitmaken, deze moet je zien als een tweede of derde persoon in de auto en zal weinig aan je benzine verbruik zitten... niet in zo'n extreme mate in ieder geval...

Als je denkt dat het aan je rijstijl licht dan kan je het volgende eens proberen...
ga naar een tankstation en gooi je auto vol, rij hierna RUSTIG een bepaalde route over een industrieterrein ofzo van een kilometer of wat, keer hierna terug naar het tankstation en gooi hem weer vol, check je verbruik en rij daarna de exacte route nogmaals alleen dan met een wilde rijstijl of je normale rijstijl als deze al wild genoeg is :roll:
En gooi hem daarna nog eens vol en controleer wederom je gebruik, hiermee kun je vaststellen of je auto gewoon een zuipschuit is of dat het aan je rijstijl licht...

Ik weet niet of de 1ste gen turbo uitgerust is met airco, dit scheelt namelijk ook in verbruik, precies een kilometer per liter bij mij...

Groeten,
Coen
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik
Probe enthousiast
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 Okt 2004, 15:14
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Erik » 07 Mar 2005, 20:27

Die van mij gaat ook lekkers 260 km en ongeveer een kleine kwart tank. :oops: Heeft ie wel ongeveer laatst ± 1.5 uur stationair gedraaid vanwege de motorspoeling en nog het koude weer met ramen krabben etc. :wink:

8)
96 Probe 16v Teal Mist.

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 08 Mar 2005, 08:21

Coen schreef:
tieske turbo schreef:ik trap inderdaad graag het gas in 8) maar volgens mij is 1 op 6,5 dan nog veel (maar t is ook nog koud buiten + in de kofferbak ligt mijn geluidsinstallatie en die weegt ook wel wat...)

heb toruwens vandaag gekeken op mijn dagteller.... staat nu op 109 km
en de tank gaat richting half.... (als deze tank zo door blijft gaan kom ik dus op 1 op5 uit..... :shock: )


Heej,

De geluidsinstallatie zal net wat snout zegt weinig uitmaken, deze moet je zien als een tweede of derde persoon in de auto en zal weinig aan je benzine verbruik zitten... niet in zo'n extreme mate in ieder geval...

Als je denkt dat het aan je rijstijl licht dan kan je het volgende eens proberen...
ga naar een tankstation en gooi je auto vol, rij hierna RUSTIG een bepaalde route over een industrieterrein ofzo van een kilometer of wat, keer hierna terug naar het tankstation en gooi hem weer vol, check je verbruik en rij daarna de exacte route nogmaals alleen dan met een wilde rijstijl of je normale rijstijl als deze al wild genoeg is :roll:
En gooi hem daarna nog eens vol en controleer wederom je gebruik, hiermee kun je vaststellen of je auto gewoon een zuipschuit is of dat het aan je rijstijl licht...

Ik weet niet of de 1ste gen turbo uitgerust is met airco, dit scheelt namelijk ook in verbruik, precies een kilometer per liter bij mij...

Groeten,
Coen


Lijkt mij niet helemaal eerlijk. Als ik bijv. aan het tanken ben en de pomp slaat af omdat íe vol is, kan ik er meestal nog een liter of 3-5 "bijpersen" ... dus het is best moeilijk om precies het gebruik te meten.

Ik heb 't zelf geprobeert, mijn vriendin woont 190km verderop, dus ik s'nachts naar haar toe gereden, cruise voet ingesteld op 120. Toen haalde ik 1:10,8. Pas dat zelfde stuk flink lopen trappen (s'morgens, van 5:30-7:00), paar keer top gereden en een hoop op de rem gehangen voor inhalende vrachtwagens, toen reed ik 1:7,9 ...

Maarr Coen, het verbruik nog gemeten met je nieuwe chip?

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 09 Mar 2005, 05:24

Gijs schreef:Maarr Coen, het verbruik nog gemeten met je nieuwe chip?


Jah eenmaal met airco erbij aan en een keer zonder, zonder zit ik rond 1 op 9,5 en met precies op 1 op 8,5....

en dan normaal rijden, een hele tank rustig rijden is me nog niet gelukt :roll:

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 09 Mar 2005, 14:04

mijn gt turbo heeft ook een airco maar die heb ik dus nooit aanstaan anders wordt het verbruik nog erger... :(

heb gisteren verbruik nog 'ns gesjekt: 158 km met 24 liter = 6,6 (maar wel flink stampen, een tank rustig rijden kan ik ook niet zo goed, je bent dus niet de enige Coen)
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 09 Mar 2005, 14:54

Toen met de meeting bij Huub, was ik behoorlijk zuinig... heel de reis rustig gereden... resultaat: 1:12... en dat voor een Probe ;)
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 09 Mar 2005, 15:12

Beathoven schreef:Toen met de meeting bij Huub, was ik behoorlijk zuinig... heel de reis rustig gereden... resultaat: 1:12... en dat voor een Probe ;)


Wowie!!! Met een V6 of een 2 liter?

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 09 Mar 2005, 21:46

Gijs schreef:
Beathoven schreef:Toen met de meeting bij Huub, was ik behoorlijk zuinig... heel de reis rustig gereden... resultaat: 1:12... en dat voor een Probe ;)


Wowie!!! Met een V6 of een 2 liter?


Dat was met een v6 Gijs, of Erwin heeft gewoon 2 bougiekabels eruit getrokken :lol:
Heb het met het vorige blok ook gehaald, 1 op 12, toen ik na landgraaf ging... + 2 liter olie :oops: maar gelukkig is dat verleden tijd
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 09 Mar 2005, 23:15

Nee... bougie kabels trekken doe ik niet... kijk een bij de Doeks ût Hasselt... vond het wel eens grappig om uit te proberen... en het resultaat? Tja dat heb je al gelezen... :wink: Leuk? nee niet bepaald... beetje suffe bedoeling eerlijk gezegd. Maar ik span nu wel de kroon natuurlijk :wink:
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 11 Mar 2005, 14:14

Tja, zo kwam ik niet verder dan ongveer 1:10,8 ... maar wel met een KLZE met een originele ECU ... na het tanken toen eerst eventjes een stukkie geblazen haha

Gebruikersavatar
Erik
Probe enthousiast
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 Okt 2004, 15:14
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Erik » 12 Mar 2005, 17:18

Gaat lekkerz deze keer. :roll: 1 op 6.5 :shock: :shock:

:roll:
96 Probe 16v Teal Mist.

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 12 Mar 2005, 17:47

Erik schreef:Gaat lekkerz deze keer. :roll: 1 op 6.5 :shock: :shock:

:roll:


Join the club :lol: :cry:
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron