nummers achterlichten

Voor alle overige technische vragen
vince

nummers achterlichten

Berichtdoor vince » 06 Jun 2005, 22:25

ik heb euro achterlichten op m`n probe 2 met gele knipperlichten. Nu heb ik deze units ook met rode knipperlichten gezien.

Is dit origineel??

zo ja, weet iemand meer van de bestelnummers of id-nummers van deze units. Want mijn dealer heeft er geen flauw benul van :(

bedankt!! groeten Vince

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 06 Jun 2005, 22:45

Dat zijn USA taillights, die zitten op de importmodellen en zijn hartstikke origineel! :lol: Nummers zijn hier denk ik niet bekend maar probeer te ruilen met een Amerikaan, daar zijn ze juist gek op de amberkleurige euro-tails. Ik vraag me alleen af of het geen problemen geeft met de APK en/of het kentekenbewijs...
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

vince

Berichtdoor vince » 07 Jun 2005, 10:41

goede tip!!

volgens de wet mag je achter ook rode knipperlichten hebben, weet echter niet of het op het kentekenbewijs moet staan aangegeven...

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 07 Jun 2005, 13:27

Ik heb dus ook US taillights, en hierover staat nix beschreven op mijn kenteken... het enige wat beschreven staat is het type kentekenplaat...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 07 Jun 2005, 13:35

klopt, staat er bij mij ook als enige opmerking op. die lampen staan niet beschreven, als er op je kenteken staat dat ie US is dan mag je rode lampen hebben maar daar zijn ook weer speciale eisen aan gesteld dmv van bouwjaar of zoiets :? , ik weet er het fijne ook nie van
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 07 Jun 2005, 18:11

Ik hem het eens even nagekeken, op mijn kentekenbewijs staat: kentekenplaat 18.2 toegestaan en afwijkende koplamp(en) toegestaan. Inderdaad niets over de achterlichten.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 07 Jun 2005, 18:35

hoezo "afwijkende koplampen"? wat is daar apart aan dan, ik heb dat er niet op staan, staat bij mij alleen die 18.2 op
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 07 Jun 2005, 18:55

Ik denk dat ze die punt bedoelen die er bij de EU modellen niet aan zit... de lamp zelf is volgens mij hetzelfde.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 07 Jun 2005, 18:57

welke punt bedoel je precies, ik heb een 1st gen he dus geen eu model
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 07 Jun 2005, 19:21

tieske turbo schreef:welke punt bedoel je precies, ik heb een 1st gen he dus geen eu model


Bij de 2nd gen hebben de amerikanen een grote koplamp kap, en bij de european zit dat in 2 delen, een groot deel en een kleintje dat niet beweegt als de lamp omhoog gaat. Maar afwijking heeft misschien ook wat met de hoek van de lamp te maken. Toen ik hem in belgie invoerde moest ik ook de lampen op een andere hoek zetten om door de keuring te komen(maar niet echt relevant hier want hij kwam uit duitsland en is euro).
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 07 Jun 2005, 19:53

die punt die jij dus bedoelt snout is toch geen vermedling op het kenteken waard? carrosserie deel is alleen anders. in welke hoek ie staat is bij te draaien dus dat is geen technische afwijking ten opzichte van het EU type :?
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 07 Jun 2005, 20:34

tieske turbo schreef:die punt die jij dus bedoelt snout is toch geen vermedling op het kenteken waard? carrosserie deel is alleen anders. in welke hoek ie staat is bij te draaien dus dat is geen technische afwijking ten opzichte van het EU type :?


Je hebt gelijk, dat stukje koplamp is ook maar minor...op deze pic zie je de euro headlight (euro) en die hier is de US beathovens US probe
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 07 Jun 2005, 20:49

inderdaad, die vermeldingen op het kenteken zijn technische en/of optische dinegen die afwijken van de wetsbepalingen (die op DAT moment van kracht zijn dus andere bouwjaren hebben weer andere regels) maar als Hans dus een opmerking op zijn kenteken heeft staan over zijn koplampen snap ik de reden niet, de functionering blijft toch hetzelfde als iedere andere koplamp? of iedere auto met klapkoplampen moet dat er op hebben staan, in ieder geval bouwjaar '95 dan (die van Hans) op de mijne staat daar niks over dus misschien telt dat voor mijn bouwjaar dan weer niet... :roll: :?

maare, we raken hier offtopic :oops:
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers