Hey guys,
Na de headers te hebben vervangen heb ik ergens een probleem. Als ik de auto start dan schiet het toerental naar 2000-2200 en direkt daar na valt hij in een lijn terug tot een stall. Toevalig had ik op een moment mijn IAT uit mijn intake getrokken en toen liep hij wel, al was het ruw (te verwachten), maar hij viel niet uit.
Tijdens de header install heb ik de EGR pipe einden afgezaagd (na dat de buis door te veel buigen brak ) en dicht gelast. Verder zit de EGR er wel op met alle hoses en connections als normaal, behalve dat een van de plastic nipples aan de EGR solenoid brak. Die nipple en de vacuum? hose die van de EGR daar op gaat heb ik gelijmd en gesealed. Verder had ik mijn koelvloeistof systeem schoon geflushed en zit er op dit moment maar ~2L ipv de aangegeven 7.4L capaciteit in het systeem (en veel lucht).
Ik zal straks kijken of ik die vacuum hose van de EGR beter op de EGR solenoid kan bevestigen, maar kan een vacuum leak tot dit soort gedrag bij startup leiden?
Thanks for the help guys!
Groeten,
Aernout