Berichtdoor Wim9516V » 07 Dec 2010, 22:24
Elke Europese Probe 16V/24V heeft standaard een alarm fabriek af (OEM = origineel).
Dus die zit er gewoon al in. En werkt ook prima....
Test: raam open, deur dicht, op slot doen. Dan gaat er normaal een lampje in je dashboard branden (of rode led ervoor op late 96 en 97 modellen). Gaat na 10 sec uit en knippert dan om de zoveel seconden. Deur open: tadaaa.. toeteren en knipperlichten gedurende 1 minuut, dan gaat ie weer op scherp. Of weer uit als je de sleutel in 1 van beide deuren stopt en weer open draait.
Gaat enkel het lampje kort branden als je de sleutel omdraait op je deur, dan is een van de alarm contacten (motorkap, deuren, kofferbak) niet goed. Meestal stekker los of los secht massa contact.
Misschien handig om de Probe handleiding na te lezen. Kan je downloaden as je die niet bij je auto hebt gekregen. Of kijk eens in een Probe verkoopfolder. Ook te vinden op internet. Of zoek eens wat beter op het Probe forum!
Succes,
Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...