krukas lager kapot

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: krukas lager kapot

Berichtdoor Wim9516V » 13 Mar 2013, 21:54

Winy: Hoefde geen gelijk te hebben helaas.

Het is wel normaal dat ze nu met de duim in te drukken zijn, aangezien ze zich enkel onder oliedruk weer oppompen.

Kan ook zijn dat ze gewoon verstopt zaten met die drab. Je kan ze ook proberen schoonmaken, maar dan moet je ze eigenlijk uit elkaar halen. Dus inderdaad beter 12 nieuwe derin. De achterste bank ziet ook het meeste af in een 24V, denk dat die ook warmer wordt dan de voorkant. Meestal tikken de klepstoters achteraan altijd eerst. Je zou dus ook de voorste 12 van een ander afgeschreven 24V blok kunnen nemen, maar nieuwe altijd beter. Niet schrikken, die gaan ook tikken als een gek, maar met verse olie moet dat na een paar tellen tot minuten afgelopen zijn.

Succes!

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: krukas lager kapot

Berichtdoor winy » 13 Mar 2013, 23:06

@wim , volgens het duitse probe cdrom werkplaats handboek mag je ze niet met de hand indrukken kunnen . Ook zijn ze niet te repareren . Wel kan je ze leegdrukken en zo resetten .
dus gewoon nieuwe erin :wink:
moet alleen nog weten hoe de keringen en de dichting doppen van de nokkenassen (distributie kant) heten . Zie ze bij de probestore nergens staat . :oops: mijn engels :oops:
thanks :biertje:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: krukas lager kapot

Berichtdoor Wim9516V » 14 Mar 2013, 07:44

camshaft seals zijn dat geloof ik...

Als de klepstoters leeg zijn kun je ze wel gewoon indrukken volgens mij (heb ze nog liggen van 16V blok). Maar niet als ze nog in de auto zaten.

http://www.fordprobestore.co.uk/store/product_info.php?cPath=68_23_43&products_id=494

:)

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: krukas lager kapot

Berichtdoor winy » 14 Mar 2013, 07:52

@wim , Aan de voorkant kreeg ik ze niet met de hand in gedrukt nadat ik ze leeg geperst had .
deze 8 hebben duidelijk speling . :wink:
bedankt voor de link :thumright:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: krukas lager kapot

Berichtdoor Wim9516V » 14 Mar 2013, 09:58

Winy: Ok, dan kan ik die van de 16V wel weggooien dan ipv reserve houden! Succes ermee.

En vergeet geen nieuwe kleppendekselpakkingen. Zou ze ook nog aan beide kanten met gasket sealer insmeren, want ze gaan vroeg of laat toch weer lekken die krengen, en achterste kan je zo moeilijk bij...
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: krukas lager kapot

Berichtdoor winy » 14 Mar 2013, 10:05

@wim ,
alle onderdelen zijn zo juist besteld .
ik zou toch niet de stoters wegwerpen als ik jouw was .
Je weet tenslotte maar nooit :wink:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Whitefinish
Probe learner
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 Feb 2009, 18:00

Re: krukas lager kapot

Berichtdoor Whitefinish » 17 Mar 2013, 11:34

Volgens mij kan je gewoon de HLA's uit elkaar halen en opnieuw schoonmaken voor installatie.

Kijk eens naar deze link
http://www.nuvision.ndo.co.uk/tappets.htm


Op probetalk.com zijn nog wel een paar manuals te vinden voor een goede revisie.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: krukas lager kapot

Berichtdoor winy » 17 Mar 2013, 13:19

:idea: interessante link . Ga dan toch maar eens experimenteren . :)
Er worden zowiezo nieuwe geplaats . ze zijn besteld :wink:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: krukas lager kapot

Berichtdoor Michiel » 23 Mar 2013, 10:38

Dus het blok kan weer naar buiten en gestald worden?
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: krukas lager kapot

Berichtdoor winy » 23 Mar 2013, 11:51

@Michiel , heb nog geen onderdelen hier . hij loopt nog niet :(
Geef het blok maar een warm plekje waar je wilt :lol:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron