Mini meet Wim9516V en Speedymondeo 05-06/03/2006

Alles over onze eigen meetings, meetings met andere clubs en evenementen waar wij ons vertegenwoordigen
Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Mini meet Wim9516V en Speedymondeo 05-06/03/2006

Berichtdoor Wim9516V » 08 Mar 2006, 14:10

Hiya all!

Kort verslagje van de mini meet met Speedymondeo.

Ben zondagnamiddag naar Speedymondeo toegereden. Daar aangekomen hebben we samen velgen/banden gewisseld. Ik moest 205/55 R15 monteren voor de Belgische APK. Had zelf 225/50 R16 en daarna 205/55 R16 maar dat was dus niet ok. Vroeger nooit problemen, maar sinds vorig jaar letten ze daar extra op. Anyway, maandag naar de herkeuring en alles ok! :!: :lol: Thx to Joss the Probe boss!

Maandag ben ik dan ook even langs mijn garage geweest. Remblokken voor vervangen, olie+oliefilter, en demper hoger gehangen (tikte tegen ophanging).

Nu sputterde mij Probe al wat die ochtend. Bougies nagekeken en schoongemaakt. Had het alleen bij snel gas geven. Garage had geen NGK bougies liggen. Kabels gemeten, en het was of de bougie of de bougiekabel van cylinder 2. Nou ja, ik zou de volgende dag de bougies vervangen. Maar net na vertrek van de garage werd het erger. Al gauw reed ik nog maar op 3 cylinders! :oops:

Best grappig. Broooem broooem en ik kon nog geen zware vrachtwagen bijhouden bij optrekken van het stoplicht! :( Anyway, rustig rijden ben ik tot bij Jos geraakt. Die had nog een bougie liggen. Maar dan had ie het nog. Bleek mijn bougiekabeldop te zijn doorgeslagen! Dus vonk op de cylinderkop en niet in de bougie :( .

Maar Joss the Boss had nog een oud kabeltje liggen. Toen deed ie het weer perfect! Het verschil was super! :lol: Banden weer omgewisseld, en dan even naar 2 van de 3 andere Probes van Jos gaan kijken.

Die rode 24V is mooi! Rode lak wordt normaal snel dof, maar deze schitterde! De de Teal Mist 24V (voor onderdelen gekocht initieel vertelde Jos) ziet er ook super uit op 2 deuken na! Draaien ook lekker. Dus ik heb Jos zijn Blauwe 16V gezien, en de Rode en Teal Mist 24V's. De Grijze Metallic 24V was helaas niet aanwezig. Dus moet ik nog een keer terug! Anyway, Jos heeft volgens mij het grootste en mooiste prive Ford Probe wagenpark van de Benelux!

Alles bij elkaar was het een super mini meeting. En Jos is in real life even aardig en tof als op het forum. En heel gastvrije familie!

Dus nogmaals: Jos is the Probe Boss 8) (Sorry Jos Verstappen)

Heb dus al 2 geslaagde mini meets! 1 met Hans en 1 met Jos. Helaas kan ik niet naar de club meeting komen. Next time dan maar!

Dat was het!

Doei,

Wim

PS: Hans, ik heb Jos de groeten gedaan van je! Volgens mij krijg je ze terug! :)

PS2: Ik raadt iedereen aan om de lambdasensor(s) preventief te vervangen tussen de 100-150000km! Heb bij mij pas na 1600000km gedaan, maar de motor draait nu veel beter! Ook waren mijn bougies de volgende dag nog even schoon toen ik ze verving. Vroeger waren ze altijd wat aan de donkere kant. Denk dat de lambasensor niet meer goed werkte, en het mengsel te rijk was. Uitlaat ruikt nu ook anders dan ervoor. En de motor draait perfect stationair, en trilt minder dan ervoor. Vroeger ging het toerental wat zeuren soms, maar nu blijft ie gewoon stabiel. En verbruik was 1 op 12! Wel snelweg vooral gereden en 50 km op 3 cylinders. Dan verbruik je meer, want de lambasensor meet te veel lucht in de uitlaatgassen (geen bougie vonk op nummer 2, en de sonde meet bij mij cylinders 2 en 3 op de Bosal brospeed header). Dus spuit ie nog extra benzine in. Mmmm, soms zijn computers niet al te slim! Anyway, daarna was alles super, en de bougie van nummer 2 was bij Jos nog zwart, en de volgende dag even schoon als de andere 3... Yeaaah! :wink:
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 08 Mar 2006, 21:40

Betersss...

Daar heb je je weer mooi doorgesleept Jos, toch jammer dat hij weer heel snel terug kwam, maar je hebt het gered lees ik :P :P :P

Hahahaha...

Neej super, altijd leuk om andere probe freaks te ontmoeten en mekaar te helpen =D>
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

speedymondeo
Probe forever
Berichten: 849
Lid geworden op: 06 Aug 2005, 20:47
Locatie: Stekene (B)
Contact:

Berichtdoor speedymondeo » 08 Mar 2006, 23:56

@ Wim, ik ben blij dat je het gered hebt tot thuis, en bedankt voor je adviezen en leuk commentaar.

@ Hans, ik ken je niet persoonlijk, maar heb al een beschrijving van Wim gekregen, de groeten anyway.

@ Coen, in een club kun je echte vrienden leren kennen.
The Good, the Bad and the Probe.

Probe 16V Electric Blue (MQ) 1995 LPG G3 EXIT
Probe 24V Teal Mist (SK) 1994 LPG
Probe 24V Rio Red (EZ) 1994
Probe 24V Silver Metallic (YS) 1993
Probe 24V Electric Blue (MQ) 1992


Terug naar “Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers