De Probe BBQ van 2010

Alles over onze eigen meetings, meetings met andere clubs en evenementen waar wij ons vertegenwoordigen
Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Richy » 07 Sep 2010, 10:39

De probe is eindelijk weer thuis :biertje: :mrgreen:
Alles werkt weer goed gelukkig, alleen een vraagje, de handremmen zijn niet afgesteld door die kneuzen bij kwik-fit. Kan ik dat zelf doen, zo ja hoe?
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor MLBP » 07 Sep 2010, 11:50

Als je je handrem helemaal omhoog trekt, dan kun je een kabel zien. Deze kabel ga je verstellen. Dit doe je door het asbakje bij de beenruimte achter los te halen, en dan naar voren te werken, zodat je een gedeelte van je middenconsole los hebt. Dan kun je bij de stelmoer van de kabel, deze strakker aandraaien.

Af en toe eens kijken of de handrem nu het gewenste niveau heeft door hem strak te trekken.

Hier kun je hem een klein beetje mee afstellen, maar geloof ik niet helemaal.
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
den jean
Probe forever
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 Jan 2006, 15:35
Locatie: Biervliet
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor den jean » 07 Sep 2010, 13:43

Lezen !!!!!!!!!!!!!!!!!!! stelbouten zij imbus,niks kabels [-o<

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Richy » 07 Sep 2010, 14:44

@ den Jean, wat bedoel je precies?
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Rene
Probe addict
Berichten: 1985
Lid geworden op: 04 Okt 2008, 12:50
Locatie: Beverwijk

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Rene » 07 Sep 2010, 15:02

kijken ze bij de keuring ook naar achterremmen? weet het niet meer.
want 1 die doet bijna niks meer :roll:
PROBE 2.0 16V E2 Red
onderstuur :als je met de voorkant de muur raakt.
overstuur :als je met de achterkant de muur raakt.
pk's :hoe hard je de muur raakt.
koppel :hoe ver je de muur met je mee sleept.

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Paul » 07 Sep 2010, 15:13

Ja, goede APK boer wel Rene.

Den Jean en MBLP hebben allebeide een beetje gelijk.

Nog maar een keer, is al zo vaak hier beschreven, hoe je de handrem afstelt, maar is moeilijk te vinden :P

1. d.m.v. het verstopte inbusboutje.
Punt opzoeken dat de wielen nog net vrij lopen, beetje "fingerspitzengefühl"

2. Daarna het kapje losmaken op de handrem zelf, dan zie je een m6 10mm moertje, daarmee afstellen (met verlengde dop/pijpsleutel) totdat de handrem in 5 a 7 klikken naar behoren werkt.

3. Bier
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Richy » 07 Sep 2010, 15:29

Ok dan, tijd om toch maar eens een gereedschapsset aan te schaffen. Heb thuis helemaal niets. Bij Brezan halen? Of maakt voor de rest niet uit?
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Paul » 07 Sep 2010, 15:34

Gereedschap kopen wat in je budget past :wink:

Goed gereedschap is verschrikkelijk duur.
Heel goedkoop gereedschap is bagger, krijg je geen bouten mee los, dopjes glijden er over heen en beschadigen de bende...nog meer problemen dus.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Richy » 07 Sep 2010, 15:37

Ok, dan ga ik later deze maand maar eens kijken. Zit nu bij carglass. Kreeg op de snelweg een steentje op me ruit, sterretje. En je raad het al, ben niet tegen ruitschade verzekerd.. Maargoed eens zien hoe de rest van de maand zal lopen. En kijken wat de inkomsten zullen zijn ;)
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Wim9516V » 07 Sep 2010, 15:39

Paul: wat doe je weer moeilijk! :mrgreen:

1) Hoeft niet (meer), remmen moeten zichzelf stellen nadat ze (correct) zijn gemonteerd. Inbus is enkel nodig bij vervangen remblokken en/of schijven (opendraaien en daarna weer dicht). Daarna hoef je nooit meer naar die inbus bout te kijken...

2) 5-7 klikken optrekken wat een ingewikkelde (on)zin. [-o<

Veel makkelijker: Je achterwielen mogen pas gaan aanlopen (dus wel met allebei of 1 kant(en) omhoog) na de 2de klik (dus na 2 keer kilikken moeten ze nog net vrijlopen).

Dan is het altijd goed. Want je kan veel klikken aantrekken als je wat sterkere arm hebt. 1-2 lukt iedereen nog wel! :mrgreen:

Enige wat je nu dus nodig hebt is een 10 mm dop met verlengstukje (los te kopen bij de Gamma bijvoorbeeld in niet te dure setjes - goed voor het simpele (weinig kracht) werk).

Wim
Laatst gewijzigd door Wim9516V op 07 Sep 2010, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Paul » 07 Sep 2010, 15:44

Klopt Wim, maar wat ik bedoel is dat je met 5,6,7 klikken een 'full lock' moet creëren :biertje:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Wim9516V » 07 Sep 2010, 15:46

Paul: Ok, komt op hetzelfde neer, maar dit lijkt me toch iets makkelijker. Als ze dan nog niet aantrekken is er helaas wat mis met de achterremmen (kabel vastgeroest L en/of R).

Toedeloe!

WIm
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Paul » 07 Sep 2010, 15:51

aha, bericht weer veranderd Wim :lol:

Wim9516V schreef:1) Hoeft niet (meer), remmen moeten zichzelf stellen nadat ze (correct) zijn gemonteerd. Inbus is enkel nodig bij vervangen remblokken en/of schijven (opendraaien en daarna weer dicht). Daarna hoef je nooit meer naar die inbus bout te kijken...


Dat is toch niet goed gebeurd bij Kwik Shit, vandaar punt 1 Wim, wakker blijven :biertje:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Richy » 07 Sep 2010, 16:05

Zo, heb weer een paar ritjes ondernomen en na die km's en paar keer habdremm gebruiken issie weer op het oude niveau. Bedankt voor alle tips thoug :mrgreen:
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: De Probe BBQ van 2010

Berichtdoor Wim9516V » 07 Sep 2010, 16:17

Paul: Ja, want dat aandraaien hoeft eigenlijk niet, ze moeten zich normaal ook vanzelf stellen bij het remmen (hand en/of pedaalrem). Volgens mij is dat vooral voor de veiligheid zodat je niet teveel remblokspeling hebt en bij de eerste keer remmen ze niet direct aanlopen. Normaal draait dat wormwieltje binnenin gewoon mee bij het aanremmen. Het draait alleen niet vanzelf terug...

:biertje:

En nu weer on-topic: Ed/Terr-E waar blijven de leuke filmpjes waardoor ik een van de bovenstaande fotoshoots heb moeten missen? :twisted: :roll:
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...


Terug naar “Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers