Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Alles over onze eigen meetings, meetings met andere clubs en evenementen waar wij ons vertegenwoordigen
Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor Robert » 01 Okt 2010, 12:54

@ Hanz: Leuk, tot zondag!
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor Richy » 01 Okt 2010, 14:22

Gezellig Hanz,
ik ben er ook, met een PS-loze Probe :evil: , maar dat wordt dan hopelijk hersteld :mrgreen:
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor MLBP » 01 Okt 2010, 19:43

Mijn aanwezigheid wordt veranderd in waarschijnlijk. Vandaag begonnen met remblokken vervangen, bleken mijn stabilisatorstangen dood te zijn, ik hoorde ze al wel, maar ze zitten gewoon los.

Tijdens de bevestiging van de remblokken dacht ik ineens: laat ik ook eens kijken naar het gebonk wanneer ik mijn stuur draai. Blijkt dit in het lager te zitten dat bovenin de veerpoot zit. Veerpoot rechts er onder vandaan gehaald, lager bekeken en bleek gewoon goed te zijn. Alles opnieuw ingevet maar toen was t donker. Morgen maar eens verder kijken, dus ik weet nog niet of ik het af krijg voor zondag. Wanneer ik zonder de veerpoot t hele zaakje draai, hoor ik het alleen aan de andere kant. Als na montage blijkt dat het weer bonkt, ga ik dat lager vervangen.

Komt nog eens bij dat als ik nog lang bezig ben morgen, vastloop met mn huiswerk. Dus ik laat of morgenavond of zondagochtend vroeg weten of ik kom.

Ik hoop dat ik alle crap morgen nog in orde krijg!
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor MLBP » 02 Okt 2010, 16:54

Ik kom niet morgen. Tijdens het aandraaien van de ontluchtingsnippel brak deze. Kan er nu wel mee rijden, want de nippel zit helemaal dicht, maar hij is niet goed ontlucht, en dat kan volgens mij alleen op die remklauw.

Ik moet nu nl. mn rempendaal heel ver intrappen. Remvloeistof is op pijl en de remcilinder is afgesteld.
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor Richard » 02 Okt 2010, 17:20

ontluchten moet op elke remklauw.
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor MLBP » 02 Okt 2010, 19:03

Ik heb met een speciaal klemmetje de remslag dichtgeklemd op het moment dat ik de remklauw los heb gehaald. Er kan dan geen lucht in het remcircuit komen dus waarom moet ik dan elke remklauw ontluchten? Nogmaals, heb er slechts één los gehad.

Klopt het dat de standaard veerpoten niet te stellen zijn, maar dat ze werl invloed hebben op de stuurinrichting per kwartslag? Dan bedoel ik de vier bouten bovenin, die onder de motorkap.

Ik ben dus per direct op zoek naar zo'n ontlichtingsnippel/bout. Als iemand die nog heeft, let me know. Miss. zijn ze wel bij de brezan te krijgen. Maandag maar even checken.
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor Richard » 02 Okt 2010, 19:06

kun je die afgebroken ventiel of nippel er wel uit krijgen dan?
anders neem je gewoon een nieuwe remklauw. wel wa duurder hehe :)
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor MLBP » 02 Okt 2010, 19:10

Ja er zit nog wel draadeind aan, dus met een druktang is dit er nog wel af te krijgen. Maar ik kan gewoon rijden, dus ik ga eerst zo'n nippel halen en dan aankomend weekend maar weer ontluchten en die nieuwe nippel monteren.

Moet ik nou wel of niet alle klauwen ontluchten?
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
Rene
Probe addict
Berichten: 1985
Lid geworden op: 04 Okt 2008, 12:50
Locatie: Beverwijk

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor Rene » 02 Okt 2010, 19:27

zuur, en alleen degene ontluchten van welke je de slangen los heb gehad.
als je een slang loshaal komt er altijd wat lucht in.

Hanz? nog een lift nodig? hoor het vanavond anders wel, of morge.
PROBE 2.0 16V E2 Red
onderstuur :als je met de voorkant de muur raakt.
overstuur :als je met de achterkant de muur raakt.
pk's :hoe hard je de muur raakt.
koppel :hoe ver je de muur met je mee sleept.

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor MLBP » 02 Okt 2010, 19:46

Dacht ik dus ook. Volgens mij zijn die ontluchtingsnippels wel universeel, als je maar de goede diameter hebt. Anyway, morgen kan ik die veerpoot wel weer ffies opnieuw monteren. Kan het kwaad om nu zo even rond te rijden, ik kan wel goed remmen, moet het pendaal alleen ver indrukken.
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor Paul » 02 Okt 2010, 21:14

Nippels kun je gewoon halen bij de Brezan o.i.d.
Kost geen drol.

Tsja, of je nu wel of niet moet rijden met lucht in het systeem is "up to you".

Veerpoten zijn natuurlijk wel verstelbaar, maar de wielvlucht gaat via de onderzijde.
Eén gaatje is namelijk conisch, daarmee kun je de camber +/- afstellen :wink:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor Wim9516V » 02 Okt 2010, 23:33

De veerpoten camber kan je inderdaad (ver)stellen door de bovenkant van de veerpoot met stappen van 90 graden te draaien. Er zit een puntje op het rubber bij 1 van de vier bouten. Alleen is het bereik niet echt geweldig. -.5 + .5 geloof ik. Staat in de Probe montage handleiding. Dus best weer terugmonteren zoals ie zat.

Beste is om de camber met een verstelbare bout (los te koop per set van 2 - bv bij Brezan) in de veerpoot onderaan te stellen (dus 1 van de 2 bouten bij de wielophanging vervangen).

Grtz,

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Rene
Probe addict
Berichten: 1985
Lid geworden op: 04 Okt 2008, 12:50
Locatie: Beverwijk

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor Rene » 03 Okt 2010, 09:46

tot straks
PROBE 2.0 16V E2 Red
onderstuur :als je met de voorkant de muur raakt.
overstuur :als je met de achterkant de muur raakt.
pk's :hoe hard je de muur raakt.
koppel :hoe ver je de muur met je mee sleept.

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor Noobstein91 » 03 Okt 2010, 19:35

et was wel gezellig vandaag, mooi weertje er bij. 8) volgende meet maar ergens in het noorden???? :P miss wel een ideetje om een 11 steden tocht te rijden. ± 200 KM of zo. :P is te doen toch. :mrgreen:
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Tourrit Utrechtse Heuvelrug met aansluitende meeting

Berichtdoor Richy » 03 Okt 2010, 22:56

Ben het met Arjen eens, elfstedentocht met heel veel Probes lijkt me hartstikke leuk om te doen. Vandaag was geslaagd, leuke route, heel mooi weer, en 5 mooie probes :mrgreen:
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.


Terug naar “Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers