24 V Teal Mist

Probe gezien? Meld het hier!
speedymondeo
Probe forever
Berichten: 849
Lid geworden op: 06 Aug 2005, 20:47
Locatie: Stekene (B)
Contact:

24 V Teal Mist

Berichtdoor speedymondeo » 12 Jan 2006, 20:22

Vandaag heb ik een nieuwe ontsteking geplaatst in een 2.5 V6, bedankt Coen voor het adres, en na afstelling startte de motor direct. Wel bleef de motor niet stationair draaien, pas boven 2500 tpm draaide de motor lekker op LPG. Er zat namelijk geen druppel bezine meer in. Ook na benzine tanken sloeg de motor steeds stationair af. Het bleek dat er een lek in de aansluiting van de gasmeetaanzuiging tezijn waardoor er valse lucht werd aangezogen. Dit verholpen en de motor draaide netjes stationair. Ook op LPG blijkt de motor na afstellen stationair te lopen, kortom, motorisch is alles al in orde. Nu verder nog poetsen, poetsen en wat lakherstellingen en er is weer een Probe rijdend op de wegen te bewonderen, het is een blauw/groene 24 V Teal Mist.
The Good, the Bad and the Probe.

Probe 16V Electric Blue (MQ) 1995 LPG G3 EXIT
Probe 24V Teal Mist (SK) 1994 LPG
Probe 24V Rio Red (EZ) 1994
Probe 24V Silver Metallic (YS) 1993
Probe 24V Electric Blue (MQ) 1992

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 12 Jan 2006, 20:32

goed bezig Jos, heel goed 8)
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 12 Jan 2006, 20:51

Toppie =D>

En graag gedaan Jos...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Pim

Berichtdoor Pim » 12 Jan 2006, 21:33

Een Probe 24v op gas???

Lukt dat een beetje Jos?

speedymondeo
Probe forever
Berichten: 849
Lid geworden op: 06 Aug 2005, 20:47
Locatie: Stekene (B)
Contact:

Berichtdoor speedymondeo » 12 Jan 2006, 21:46

@Pim, ik heb al een 16V met gasdampinjectie uitgerust, die zeer goed loopt.
De 24 V had al een gasinstallatie toen ik hem kocht, maar dit is het ouderwetse verdampersysteem met centrale ontspanner. Dit systeem is eigenlijk minder geschikt voor een Mazda motor omdat bij een backfire de regelklep bij het luchtfilterhuis kapot kan gaan en kan leiden tot een kostbare reparatie. Maar om dit te vervangen door een gasdampsysteem gaat me op dit moment iets te ver, ik wil het eerst eens afwachten en zien hoe de auto loopt. :-$
The Good, the Bad and the Probe.

Probe 16V Electric Blue (MQ) 1995 LPG G3 EXIT
Probe 24V Teal Mist (SK) 1994 LPG
Probe 24V Rio Red (EZ) 1994
Probe 24V Silver Metallic (YS) 1993
Probe 24V Electric Blue (MQ) 1992

Pim

Berichtdoor Pim » 12 Jan 2006, 21:48

Aha..............gasdampsysteem is dat hetzelfde aan een g3 installatie?

Als ik weer een Probe zou kopen dan wil ik er ook een LPG (g3) installatie in...................lekker goedkoop!

Groeten van Pim

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Berichtdoor Wim9516V » 13 Jan 2006, 18:56

Zoveel Probes, en ik heb er maar 1 :(

Ik weet niet voor de 24V, maar de Mazda FS 2.0 liter die in de 16V zit houdt niet van LPG. Kleppen verslijten sneller. Dat vertelde ze mij bij het bedrijfje waar ik mijn cylinderkop heb laten reviseren na de in en uitlaatpoorten te hebben geruimd en polished.

Tis maar dat je het weet.

En een 24V met LPG rijdt volgens mij langzamer dan een 16V met benzine. Is ie dan ook nog wel zuiniger? :lol:

Ik zou ipv van LPG en bus lachgas op je LPG installatie aansluiten! Maar ja, dan knalt de motor wel snel uit elkaar.. grapje.

Ik kom je Probes binnenkort een keer aanschouwen!

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 13 Jan 2006, 20:47

Wim9516V schreef:Ik kom je Probes binnenkort een keer aanschouwen!

Wim


MINI MEET BIJ JOS!!!!!!!!

zet je koelkast maar vast vol :D
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 13 Jan 2006, 21:59

ik ben voor, count me in 8) BIERTJUH???
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

speedymondeo
Probe forever
Berichten: 849
Lid geworden op: 06 Aug 2005, 20:47
Locatie: Stekene (B)
Contact:

Berichtdoor speedymondeo » 14 Jan 2006, 00:00

@ Pim: Bij het gasinbouwbedrijf hebben ze mij een Bigas systeem aangeraden, dat goede resultaten geeft. Voor details zie ook de website:
LPG.be en het inbouwbedrijf vanmeenen dat dit systeem aanraadt voor Mazda motoren, zowel 16V als 24V. Ik heb het overigens zelf ingebouwd behalve de elektronica.

@ Wim: Zeg Wim, waar heb je dat modificatiesysteem voor de handrem vandaan, ik heb namelijk een 24V met hetzelfde probleem li achter, weet je waar ik dit vandaan kan halen.

@ de rest: Een kleine meeting als alles weer rijdt lijkt me wel leuk, zie hiervoor ook mijn topic over de donkerblauwe 16V
Ik hoor het wel
The Good, the Bad and the Probe.

Probe 16V Electric Blue (MQ) 1995 LPG G3 EXIT
Probe 24V Teal Mist (SK) 1994 LPG
Probe 24V Rio Red (EZ) 1994
Probe 24V Silver Metallic (YS) 1993
Probe 24V Electric Blue (MQ) 1992


Terug naar “Probe's Gespot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers