Vraagje

Probe gezien? Meld het hier!
Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Berichtdoor Wim9516V » 24 Feb 2006, 09:11

Dag heren!

Bedankt voor jullie reakties en input! Ik moest inderdaad wel wat veronderstellingen maken, want ik ken niet alle details. Dus dat moet dan op gevoel, en zal zeker niet allemaal 100% correct zijn. Maar het doel was om een realistische schatting te maken, en die was dus 100% zeker lager dan die voor 31-2001 die Hans beschikbaar heeft.

De Probe is inderdaad sterker dan bv een Opel. Maar vergeet niet dat niet iedereen zo gek is op zijn Probe. Sommige mensen vinden hem leuk maar 'rijden' hem gewoon tot die op is. Wij zijn super Probe fans, maar iedereen is niet zo. Het gaat om de gemiddelden! Jullie pluspunten over de Probe kloppen, maar een groot minpunt zijn de kosten van reparaties. Veel auto's belanden op de sloop omdat de kosten voor reparatie hoger dan de actuele waarde van de auto's zijn. De Probe zal dit sneller overkomen dan een gewone Ford, Opel, Volkswagen omdat de onderdelen bijna 2 keer duurder zijn, de (nieuwe) aankoop vrij duur was voor een Ford Coupe en het waardeverlies zelfs iets groter dan een andere Ford, Opel en VW. Dus alles bij elkaar denk ik dat de gemiddelde levensduur niet zoveel verschilt voor een Probe. Zal nooit meer dan bv max 2 jaar zijn. Dan veranderen de getalletjes ook niet echt veel!

Op basis van meer gegevens, kan ik de schatting wel verbeteren. En dat zal ik ook doen.

Maar: CHECK THIS: !Mobiliteit in Cijfers 2005 (Click hier op 1.Bezit en dan 1.5 Personenautopark naar merk en type per 1 januari 2005)

Dat is een update van de tabel die Hans liet zien voor eind 2001 (955 Probes). Vond ik gisteren.

En hoeveel Probes reden er 1 jaar geleden nog rond (1-1-2005)? 886!!!

Ik had 885 uitgerekend per 1-2006. maar het waren er 886 per 1-2005. Dus mijn berekeningen zijn zelf iets te optimistisch! Probe gaat dus zelf nog iets sneller verdwijnen...

In exact 3 jaar, zijn er dus 69 Probes verdwenen van de baan, dat zijn er gemiddeld 23 per jaar (2002, 2003 en 2004). Dus mijn bier van Coen heb ik al zeker binnen :lol: ! En we zitten nog niet op de gemiddelde levensduur van 15 jaar voor de 2nd gen Probe. Dus de jaarlijkse uitval zal waarschijnlijk nog toenemen tot ongeveer 2011.

Dus of ik had heel veel geluk (voor de pessimisten onder ons), of mijn 'ruwe' berekening is best wel aardig (voor de realisten onder ons) of mijn berekeningen zijn gewoon goed (voor de optimisten onder ons).

Ik ben een realist, met af een toe een vleugje optimisme! :lol:

Bye,

Super Super Wim!
Laatst gewijzigd door Wim9516V op 24 Feb 2006, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

speedymondeo
Probe forever
Berichten: 849
Lid geworden op: 06 Aug 2005, 20:47
Locatie: Stekene (B)
Contact:

Berichtdoor speedymondeo » 24 Feb 2006, 13:27

Hey, Wim
Ik kan je niet bereiken, mijn provider is bij een andere maatschappij ondergebracht maar ze slagen er tot nu toe niet in mijn aansluiting in
orde te brengen evenals 20 andere abonnees. Waarschijnlijk is het zoals beloofd dit weekend in orde.
Mijn e-mail adres zal dan eveneens veranderen, maar zal dit dan op de adreslijst aanpassen.
Groeten, Jos
The Good, the Bad and the Probe.

Probe 16V Electric Blue (MQ) 1995 LPG G3 EXIT
Probe 24V Teal Mist (SK) 1994 LPG
Probe 24V Rio Red (EZ) 1994
Probe 24V Silver Metallic (YS) 1993
Probe 24V Electric Blue (MQ) 1992

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Berichtdoor Wim9516V » 24 Feb 2006, 15:24

Hoi Jos!

Ok, ik denk dat ik tussen 3 en 7 maart de velgen/banden even 1 dag wil lenen. Ga op 13 maart naar ZO Azie 3 weken, en moet voor 30 maart naar de herkeuring. Brief naar Ford moet nog weg, en ik hoop dat het voor midden oktober in orde is, anders heb ik weer hetzelfde probleem.

Mail me maar als je internet het weer doet (Wim.Simons@lr.tudelft.nl)

Wil ook even de tijd nemen om netjes kennis te maken, zodat je weet dat ik grote zorg voor je vrouw haar velgen/banden zal dragen, ook als is het maar 1 dag. En ik kan ze zelf netjes (de)monteren, met momensleutel.

Fijn weekend!

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Berichtdoor Wim9516V » 24 Feb 2006, 16:21

Update:

De RDW wijst me door naar het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) :(

Zal die dan maar lastig gaan vallen zeker!

Wim

PS: Kans is groot dat je 2 Blauwe 2nd Gen Probes spot in Purmerend vanavond. Een eentje later in Zaandam bij Lexion. Opletten dus! :lol:
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Berichtdoor Wim9516V » 24 Feb 2006, 16:24

Update:

De RDW wijst me door naar het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) :(

Zal die dan maar lastig gaan vallen zeker!

Wim

PS: Kans is groot dat je 2 Blauwe 2nd Gen Probes spot in Purmerend vanavond. Een eentje later in Zaandam bij Lexion. Opletten dus! :lol:


Van: info@rdw.nl
Aan: Wim.Simons@lr.tudelft.nl
Onderwerp: Re: Uw informatieverzoek aan de RDW [#83301]
Datum: 24 februari 2006. 15:40

Geachte heer Simons,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

De RDW kan uw vraag niet beantwoorden. Ik raad u aan om contact op te nemen met het CBS ( Centraal Bureau Statistiek), telefoonnummer 045-5706000.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

--Original Message--

Opmerking: Geachte heer, mevrouw.

Ik ben lid van het Nederlandse forum voor Ford Probe eigenaars.

Wij vragen ons al een tijdje af hoeveel Ford Probes er momenteel in Nederland nog bij de RDW staan ingeschreven. We hebben enkel gegevens daterend uit 2001 kunnen vinden op Internet. Ik heb deze uitgewerkt en een schatting gemaakt voor januari 2006. U kan mijn bevindingen terugvinden op http://forum.probeclub.nl/viewtopic.php?t=977

Volgens mij kunnen jullie dit snel nakijken. Het gaat enkel om informatie met statistische waarde.

Daarom zouden wij graag van u vernemen hoeveel Ford Probes er momenteel nog rondrijden. En sub totaal voor de Ford Probe 16V met een 1991 cc I4 motor (93-97) en de 24V met 2498 cc V6 motor (93-97). Het verschil tussen het totaal en de som van deze beide type subtotalen leert ons dan meteen hoeveel Probes van het eerste model (89-92) er nog rondrijden.

Wij zijn erg benieuwd hoe zeldzaam deze auto's momenteel zijn geworden.

Bij voorbaat dank,

Ir. Wim J.F. Simons

--- einde bericht ----
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 24 Feb 2006, 17:07

WIM IS NIET TE STOPPPEEEEEENNNN :lol: :lol: :lol:

neej die nadelen wou ik eigenlijk niet noemen Wim, hoge kosten enzo :roll:

Maar als je je hier een paar pilsjes drinkt, moet je nog een dikke 1,5 uur rijden naar huis :? glaasje melk dan :D :P
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik
Probe enthousiast
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 Okt 2004, 15:14
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Erik » 24 Feb 2006, 20:25

Inderdaad mooi rekenwerk. Erg leuk om te weten. :wink: En inderdaad, over een paar jaar hebben we een klassieker. :lol:

8)
96 Probe 16v Teal Mist.

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 25 Feb 2006, 22:36

jeetje wim!,,,

haha,,wel super leuk om te weten,.,,
leuk dat je zoveel moeite neemt om dit allemnaal voor ons uit te zoeken

bij deze benoem ik jou tot lid vd week!! :D

en idd,,,de onderdelen van een probe zijn zeker wel kwalitatief beter dan bv een opel.

helemaal top!,,we gaan ze allemaal lid maken!
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!


Terug naar “Probe's Gespot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers