Things to do...

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 10 Mar 2007, 22:56

Och Jakke,,,

ik weet precies hoe je voelt hoor!
je moest eens weten wat een gezeik ik allemaal gehad heb met mijne.

banden vervangen,,
lagers kapot,
motor kapot,
schijfremme kapot
te hoog co2
olie slurpen
tikkende kleppen

en dit is nog een klein lijstje,,
en ik heb t allemaal moeten fixen,,,en dit zal zo door blijven gaan.
Zo een auto kan je nooit zonder problemen hebben, tis altijd wat, en dat zal altijd blijven ( of je moet allemaal zo goed je auto kunnen onderhouden als Hans :smile: )

maar ja,,,wie apart wil rijde,,moet apart betalen zeg ik altijd maar en als je hart in die auto ligt,,dan hou je hem,,en anders,,,,,,,,,,,tja, dan moet ie weg.

Je moet t ten slotte ook wel financieel kunnen betalen en het idd waard vinden doessssss,,


denk er goed over na!
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 10 Mar 2007, 23:12

angringo schreef:of je moet allemaal zo goed je auto kunnen onderhouden als Hans :smile: )


Haha, is ook een kwestie van geluk hoor Ro, en ligt meer aan de vorige eigenaar die 'm goed heeft onderhouden en er weinig in heeft gereden. :)

@Jakke, waardeloos man!
Moeilijk om een advies te geven... ik denk op je gevoel afgaan. Waarschijnlijk weet je het al.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Berichtdoor Nick » 10 Mar 2007, 23:44

Kleppendeksels zoeken en spuiten, nieuwe pakkingen zoeken, Intake Manifold eraf, pakkingen en deksel verwisselen, olie verversen, bougies en bougie kabels verversen, we hebben allemaal zat te doen Jakke! No worries!
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 11 Mar 2007, 00:17

mijn onderhoud lijstje is gelukkig vrij kort...



wat je opnoemt zijn op zich niet al te ernstig hoor... en alles is te fixen (ook voor weinig!) als je hulp nodig hebt, je hebt mun nummer he...
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 11 Mar 2007, 00:22

Jakke, het zijn bijna allemaal slijtage-onderdelen. Die komen vroeg of laat allemaal aan de beurt. Daar zijn eventueel goedkope adressen en/of onderdelen voor (sloop). Of je kunt het misschien zelf doen.

Je hebt alleen de pech dat het allemaal tegelijk komt. Wat is er eigenlijk met de motor aan de hand?

En lekkages zijn wel zelf te verhelpen.

Dat spuiten kun je uitstellen, eventueel voorlopig cleanen en in de was zetten.

Relax! 8)
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 11 Mar 2007, 10:41

Jakke Probe schreef:Ja inderdaad, spuitn kan nog wachten.
wat er aan de motor scheelt kan ik hier nu zo 1,2,3 ni zeggen, moet in ieder geval nagekeken worden.
Ik heb al schokdempers besteld en de rest kijk ik ook wel effe na.
Er zijn dingen buiten de probe die me meer dwars liggen, maar daar ga ik jullie echt ni mee vervelen.
in ieder geval bedankt voor de reacties en het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed.
Ik ben ni echt van plan m'n probe weg te doen, als het teveel word zet ik hem ergens in een garage tot ik er weer zin in heb.
Ik hou jullie zeker op de hoogte wat er verder wordt gedaan aan de probe.
Aangenaam kennis maken Angringo, ik denk niet dat wij elkaar al eerder hebben gesproken, al ben ik goed genoeg op de hoogte om te weten dat je weer gewoon rechts mag gaan rijden :D

Greets
Jakke



Hoi Jakke,,Dank je wel!
en noem me maar gewoon Ro hoor!
aangenaam ook van mijn kant.
Ik was idd er even tussen uit toen jij bij de club kwam,,,dus bij deze nog een welkom vanuit het bestuur! 8)

Beetje laat maar goed,,hehehe
ik ben al n oud gediende hierzo,,dus mochten we je eventueel kunnen helpen met iets,,moet je t even laten weten,, (niet dat ik veel weet,,haha,,maar heb veel contacten)
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 11 Mar 2007, 10:49

angringo schreef:(niet dat ik veel weet,,haha,,maar heb veel contacten)

"Je hoeft niet alles te weten, als je maar weet waar je het kunt opzoeken". :)
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 11 Mar 2007, 11:36

Heej, dat komt allemaal wel goed...

Zie het gewoon als 1 groot project, neem de tijd, het heeft geen haast... daar is het een hobby voor ;-)
Het kost veel geld en tijd, maar daar krijg je een bult lol voor terug en een perfecte probe die op het eind ook nog eens een nieuw jasje krijgt :P
De perfecte basis voor nog meer pret...

Het is geen daily driver meer dus waarom zou je je haasten en druk gaan lopen maken...

Groeten en veel succes...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Pim

Berichtdoor Pim » 11 Mar 2007, 13:59

Hey Jakke,

Slaap er gewoon eens een paar nachtjes over. Je moet je ook bedenken wat je zelf wil; op het moment dat je dat weet dan weet je meer.

Ik heb het toen een tijdje aangekeken en toen ik uiteindelijk de garage eens een voorzichtige taxatie had laten maken van alles wat op termijn of meteen vervangen moest worden wist ik genoeg. Dit bedrag was die auto mij niet waard (qua km-stand/bouwjaar/ed)

Gewoon doen wat je wil; en van tevoren weten hoeveel je eraan wil/kan uitgeven.

Weet in ieder geval hoe het voelt om in deze situatie te zitten. Je kan dan gewoon niet meer van je auto op aan. Zat er standaard op te wachten dat ik ergens met pech kwam te staan, maar dit is gelukkig nooit gebeurd!

Succes man!

Groeten van Pim

The-Stig

Berichtdoor The-Stig » 12 Mar 2007, 11:36

Tot nu toe geeft mijn probe die al meer dan 250.000 heeft gelopen weinig problemen.

2 weken geleden is ie APK-gekeurd, kostte maar 350 EUR. Alleen mistlichten waren kapot en een lampje werkte niet meer, en een lek in de uitlaat. Tot nu toe loopt de mijne toppie. :smile: Maar ik weet wie de vorige eigenaar was en die heeft hem echt als ... (king) altijd behandeld en onderhouden..


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron