best jammer

Alles wat niet in de andere categorieën past
Uncle MAD

best jammer

Berichtdoor Uncle MAD » 25 Apr 2008, 18:25

beste allemaal,
niet dat ik veel post hier, maar toch...
als zeer blijde eigenaar van een 2.5 v6 heb ik het afgelopen jaar door europa gereden, tot een paar weken geleden...
raar geluid, vertrouwde het niet, dus... naar de garage.
Helaas had hij geen tijd op dat moment, maar ja..doorrijden was ook geen optie.
dan maar het fiatje van mijn vriendin voorlopig.
kreeg vandaag de uitslag van de garage:
drijfstanglager kapot en doorgedraaid!
ik zit hier dus met bloedend hart, betraande ogen, een pot vol prozac en een pot met bier, en heb er ENORM de smoor in.
kosten voor dit geintje volgens de garage: 2- tot 3-duizend euro! (maar dan is hij weer zo goed als nieuw... :()
en nu? volgens mij heb ik een aantal keuzes:
1) sloop?? NOOIT!!!
2) volledig laten repareren? (te) duur
3) goedkoop repareren en op de gok doorrijden (hoelang.. 1 maand, 1 jaar....??) niet interessant
4) een mannetje?? (kan die alles doorspoelen, nokkenas slijpen etc??) wel een risico (en zonder garantie)
5).......... ik weet het niet

tsja.. zware tijden dus. en al die tijd niet meer dat heerlijke gevoel van die mooie auto met zijn heerlijke motor..
oja... hoe kwam het nou?: niet voldoende olie.. ook nog eens mijn eigen stomme schuld!!! AAARRGGHH!!! :cry:
mocht iemand mij over een streep kunnen trekken of helpen met een goede tip o.i.d... graag
Mark

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: best jammer

Berichtdoor Nick » 25 Apr 2008, 18:42

belangrijkste onderhoud aan een V6 probe is zorgen dat de olie altijd op F staat.. :(

Gelukkig hebben we nog altijd de KLZE optie, meestal veel goedkoper dan een reparatie bij de garage.. dit is het japanse blok van onze probe, met 200 pktjes ;) Dus je gaat er nog aardig op vooruit ook! Deze blokken worden geleverd met rond de 50.000 km erop en kunnen zo overgezet worden!
Zoek maar een beetje rond op het forum en je zal genoeg vinden! Succes nu en we helpen je graag verder hier!
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: best jammer

Berichtdoor ProbePower » 25 Apr 2008, 18:50

Ik denk dat een KLZE ook geen optie is... Als je goed wil doen (ECU, KLZE, koppeling en ander preventief vervangingsmateriaal) kom je ook rond de 3000 euro te zitten... Zo niet... Nog duurder...

Een KLZE swap kan natuurlijk goedkoper (enkel het blok en de ECU) maar wat staat je dan over een jaar te wachten? Waterpomp? Koppeling? Motorsteunrubbers? Ontsteking?

En niet te vergeten dat een KLZE niet altijd de betrouwbaarste oplossing is... John is de gelukkige die na genoeg geen problemen heeft gehad... De anderen hadden startersproblemen, blijvende problemen of CO problemen bij de APK... Dan blijf je er geld tegenaan gooien om de boel draaiende te houden...

Een andere oplossing is wel een nieuwer blok er in te hangen maar dan gewoon bij de standaard KLDE motor blijven (ja die zijn ook te leveren vanuit Japan).
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: best jammer

Berichtdoor John B. » 26 Apr 2008, 00:27

Nou die van mij start soms ook klote hoor, dan is het de hele tijd blijven starten en op den duur doet ie het wel weer!


Co problemen had ik ook, maar dat is na 2 lambdasondes verholpen!
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: best jammer

Berichtdoor Angringo » 26 Apr 2008, 03:30

maak je niet druk,,,we hebben een mannetje,,een heel goed mannetje.

als je even contact opneemt met peet ( pee wee) peeweetoyota@hotmail.com

das onze huismonteur,,kan je vragen wat hij voor je kan doen.

Zal heeeeel veel schelen met n garage,,want dit zijn gewoon achterlijke prijzen.

success
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: best jammer

Berichtdoor Coen » 26 Apr 2008, 09:27

Een normale KL, ruilmotor uit NL of overseas zoals Erwin zegt is ook een hele goede oplossing :wink:

De motorolie op F houden of liever nog iets erboven is heeeeel belangrijk voor de KL zoals Nick ook al zegt.
De olievoorraad van de probe is al niet te al te veel in vergelijking tot de grote van de motor en de hitte die die krijgt te verwerken.
Te weinig olie resulteert dus snel in te heet geworden olie, het krijgt geen mogelijkheid meer tot voldoende afkoelen en verliest daardoor de smerende werking.

Dus let niet op het mooie verhaal in de telegraaf maar gooi er elke 8K km nieuwe olie in :wink:


Groeten, en succes...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: best jammer

Berichtdoor Hans » 26 Apr 2008, 09:43

Verversen is misschien niet nodig, bijvullen wel.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: best jammer

Berichtdoor ProbePower » 26 Apr 2008, 10:47

Als je heel veel bij moet vullen ververs je hem automatisch :D Enkel een nieuw filtertje zo nu en dan is al snel voldoende :D
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: best jammer

Berichtdoor Nick » 26 Apr 2008, 11:51

ik ga m binnekort ook weer even per ongeluk leeg laten lopen en bijvullen. Maar niet VERVERSEN! :mrgreen:
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers