Sit Rep

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Sit Rep

Berichtdoor Richy » 23 Nov 2010, 18:13

Hey allemaal,
eventjes status over hoe het met de Probe gaat. Heb em vandaag alweer 3 maanden, en heb er 10000km mee geregeden. In de tussentijd niets technisch fout gegaan (behalve dan die remmen van Kwik-fit waar ik mee heb gekloot), hij zit heerlijk. Klinkt goed, rijdt goed, kan goed doortrekken, voor een 16v.

Er zijn wel een paar dingen die ik nog wil doen:
- Lak weer maken zoals die moet zijn
- Alarm inbouwen/laten inbouwen
- Centrale deurvergrendeling op afstand gestuurd hebben
- Nieuwe speakers (lage prioriteit)
- Oude antenne eruit, interne antenne aan m'n radio zetten en het gat wat overblijft dichtmaken

Ik hoor het wel als er mensen tips en suggesties hebben.

groetjes
Richy
Laatst gewijzigd door Richy op 26 Nov 2010, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Sit Rep

Berichtdoor MLBP » 23 Nov 2010, 21:12

10k in 3 maanden is best veel voor iemand die nog op school zit... Ik zit nog niet eens op de 1000 per maand! Waar ga jij allemaal heen met dat ding joh...
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Sit Rep

Berichtdoor Richy » 23 Nov 2010, 22:01

Ben een paar keer naar Duitsland heen en weer gereden. Ook naar Belgie, ben veel op en neer gereden. Maar ik rij nu veel minder dan eerst.
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
thijsb
Probe enthousiast
Berichten: 490
Lid geworden op: 14 Apr 2010, 13:22
Locatie: Wierden
Contact:

Re: Sit Rep

Berichtdoor thijsb » 24 Nov 2010, 00:08

Is dit je eerste auto ? Dan is het nog wel te begrijpen, wacht maar.... neemt heel snel af.

maar succes met je projectjes. Voor elk onderwerp wat je wilt doen is hier ergens wel een thread voor.
Farewell my beloved friend :(
Houd de gepoetste kant boven
Ford Probe GT 2.2 - Finished
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Sit Rep

Berichtdoor Richy » 24 Nov 2010, 02:55

Eerste auto ja, en idd, ik merk het zelf ook al, rij veel minder dan eerst. En voor de dingen die ik wil doen valt wel iets te regelen ja, heb hier voldoende mensen die er verstand van hebben, en die mij ook wel willen helpen. Vooral omdat ik best wel a-technisch ben. Ik heb wel een Haynes besteld, en die komt eind van de week binnen als het goed is, kan ik hopelijk weer net iets meer doen. :biertje:
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: Sit Rep

Berichtdoor Wim9516V » 24 Nov 2010, 08:12

Niemand is echt 100% a-technisch! :D

Gewoon proberen, zorgen voor goed gereedschap en rustig de tijd nemen. En als wat niet lukt, even stoppen en aan de Probe vraagbaken om uitleg vragen.

Elke keer als wat lukt wordt je ook handiger. Het is ook een kwestie van doorzettingsvermogen, vertrouwen in jezelf en veeeeel geduld!

Succes,

Dr. Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Sit Rep

Berichtdoor Richy » 24 Nov 2010, 09:47

Bedankt dr. Wim, ook handig dat dat hannes boek binnenkomt deze week.
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
thijsb
Probe enthousiast
Berichten: 490
Lid geworden op: 14 Apr 2010, 13:22
Locatie: Wierden
Contact:

Re: Sit Rep

Berichtdoor thijsb » 24 Nov 2010, 10:01

Voordat ik begon met het restaureren van mijn probe kon ik ook "niks".

"Wanneer een auto kapot is ligt dat aan de veesnaar of de bougies" dat was mijn stelling, nu daarin tegen ben ik gegroeid daarin. Gewoon doen.

[tegeltje]
Vaak ben je te bang.
[/tegeltje]
Farewell my beloved friend :(
Houd de gepoetste kant boven
Ford Probe GT 2.2 - Finished
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Sit Rep

Berichtdoor Richy » 24 Nov 2010, 10:09

Zeker Trhijs, dat is wel zo. Maar tis ook mijn auto voor dagelijks vervoer, maar tis zeker zo, gewoon proberen, oefenen, vastlopen, vragen en et oplossen.
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: Sit Rep

Berichtdoor Terr-E » 24 Nov 2010, 18:01

@Richy : De meeste alarmsystemen (met afstandsbediening) zijn te integreren met de centrale deurvergrendeling, dus da's alvast 2 vliegen in 1 klap.
Bij sommige verzekeringsmaatschappijen kan je korting krijgen op je autoverzekering als je een klasse III alarm laat inbouwen en daarvan het certificaat kan overleggen (alleen WA+ of WA Casco, voor WA-only heeft het geen zin natuurlijk)
(Ik heb zelf DEZE en ben er redelijk tevreden over. De ontvangst is af en toe wat matig als ik de wagen van achter nader, en verder gaan de ramen niet automatisch omhoog als ik de wagen op slot/op alarm doe. Beide geen halszaak, maar het had voor dat bedrag wel gemogen, vind ik)

@thijsb : Absoluut ! En met recht. Ik durf te wedden, als ik de bandenspanning controleer linksachter, dan valt m'n motorblok er spontaan uit ! Aan de motor zelf durf ik al helemaal niet te komen, ben bang dat ik dan half Den Haag in de as leg.....
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Sit Rep

Berichtdoor Richy » 24 Nov 2010, 19:37

Welke van die alarminstallaties heb je dan precies?
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Sit Rep

Berichtdoor Robert » 24 Nov 2010, 20:58

10k in 3 maanden is wel stevig ja, ik ken het: 13k in 4 maanden :mrgreen: Indd eerste auto... De probe wordt qua gebruik dan ook niet gespaard: herdershond achterin, verhuizen, vakantie verzin het maar... Maar daar is een auto voor vind ik, ben er wel heel zuinig op, maar wordt wel gebruikt.
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: Sit Rep

Berichtdoor Terr-E » 25 Nov 2010, 01:03

Richy, ik heb een Getronic GT-909NL.
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Sit Rep

Berichtdoor Richy » 26 Nov 2010, 11:43

Zo, nog iets toegevoegd aan het lijstje. En ik heb nog een vraag: het viel me gisteren op, als ik 45km/h rijd, dan ratelt er iets linksachter. Heb al een beetje rond gevoeld en rondgekeken maar ik heb niets kunnen vinden. Iemand ervaring met hetzelfde probleem, cq een idee wat het zou kunnen zijn?

groetjes
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Sit Rep

Berichtdoor winy » 26 Nov 2010, 14:17

bij mij ratelt een kunststof paneel in de kofferbak :evil: . Waar precies weet ik niet . heb al overal tegen geklopt maar kom er niet achter :? . Geloof moet mijn dochter maar eens tijdens een rit erin leggen . had op foto's gezien dat het mogelijk is :mrgreen:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron