R.I.P. Probe

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
Petje
Probe addict
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 Jun 2007, 17:01
Locatie: Sint Hubert
Contact:

Re: R.I.P. Probe

Berichtdoor Petje » 07 Jun 2011, 18:03

Bij ons op het werk komt het ook wel eens voor, een gat in je onderblok, maar dan is, of de distributie geknapt, of de motor is over zijn toeren gejaagd. En we hadden er laatst 1 waar de ketting van de oliepomp het begeven had, waardoor de zuiger is vastgeslagen in de cilinder.
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: R.I.P. Probe

Berichtdoor Wim9516V » 07 Jun 2011, 21:39

Distributieriem moet niet uitmaken bij de V6, die is non-interferrentie.

Onder de krukas zit toch te oliepan? :?: Heb je daar dan een gat in gereden soms?

Zoniet dan kan er een drijfstang zijn gebroken of is een zuiger uit elkaar geklapt. Toch knap als je dat zonder turbo erop voor elkaar hebt gekregen!

Sterkte ermee.

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Marc
Probe owner
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 Nov 2010, 19:06
Locatie: alkmaar
Contact:

Re: R.I.P. Probe

Berichtdoor Marc » 08 Jun 2011, 16:48

ik kan geen gat in mijn carterpan ontdekken, ik ben toch heel erg bang dat er een drijfstang is gebroken ja. volgende week kijken bij dennis of ik zijn probe doe overnemen.
'93 2.5L V6 klze (Drijfstang wou uitgelaten worden)
'95 2.5L V6 klde (Helaas overleden)
'78 2.3L V6 Capri (Daily drive)

Gebruikersavatar
Marc
Probe owner
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 Nov 2010, 19:06
Locatie: alkmaar
Contact:

Re: R.I.P. Probe

Berichtdoor Marc » 17 Jun 2011, 16:38

update: Vandaag begonnen de auto te strippen van onderdelen die ik nog wel wil gebruiken. Geeft trouwens wel een raar gevoel als je dit gaat doen.
Toen ik mijn IM eraf haalde waren mijn kleppen niet meer echt op de plek waar ze te horen zitten laten we het zo maar zeggen. Ik had geen camera bij me dat zal ik morgen wel even doen als ik ga overbouwen. Maar bij deze is de probe toch echt overleden :(
'93 2.5L V6 klze (Drijfstang wou uitgelaten worden)
'95 2.5L V6 klde (Helaas overleden)
'78 2.3L V6 Capri (Daily drive)

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: R.I.P. Probe

Berichtdoor Nick » 17 Jun 2011, 18:42

KLZE te hoog over z'n toeren gejaagd, kleppen in de cilinder gevallen zoals wel vaker gebeurd dan... Daardoor misschien zuiger vastgelopen en drijfstang door het blok naar buiten gekomen? Vind het nog steeds knap, dat gat in je blok zonder boost of wat dan ook. Maar als je zegt dat ze kleppen gevallen zijn, is dat het enige wat ik me kan bedenken.
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron