Pagina 2 van 2

Re: R.I.P. Probe

Geplaatst: 07 Jun 2011, 18:03
door Petje
Bij ons op het werk komt het ook wel eens voor, een gat in je onderblok, maar dan is, of de distributie geknapt, of de motor is over zijn toeren gejaagd. En we hadden er laatst 1 waar de ketting van de oliepomp het begeven had, waardoor de zuiger is vastgeslagen in de cilinder.

Re: R.I.P. Probe

Geplaatst: 07 Jun 2011, 21:39
door Wim9516V
Distributieriem moet niet uitmaken bij de V6, die is non-interferrentie.

Onder de krukas zit toch te oliepan? :?: Heb je daar dan een gat in gereden soms?

Zoniet dan kan er een drijfstang zijn gebroken of is een zuiger uit elkaar geklapt. Toch knap als je dat zonder turbo erop voor elkaar hebt gekregen!

Sterkte ermee.

Wim

Re: R.I.P. Probe

Geplaatst: 08 Jun 2011, 16:48
door Marc
ik kan geen gat in mijn carterpan ontdekken, ik ben toch heel erg bang dat er een drijfstang is gebroken ja. volgende week kijken bij dennis of ik zijn probe doe overnemen.

Re: R.I.P. Probe

Geplaatst: 17 Jun 2011, 16:38
door Marc
update: Vandaag begonnen de auto te strippen van onderdelen die ik nog wel wil gebruiken. Geeft trouwens wel een raar gevoel als je dit gaat doen.
Toen ik mijn IM eraf haalde waren mijn kleppen niet meer echt op de plek waar ze te horen zitten laten we het zo maar zeggen. Ik had geen camera bij me dat zal ik morgen wel even doen als ik ga overbouwen. Maar bij deze is de probe toch echt overleden :(

Re: R.I.P. Probe

Geplaatst: 17 Jun 2011, 18:42
door Nick
KLZE te hoog over z'n toeren gejaagd, kleppen in de cilinder gevallen zoals wel vaker gebeurd dan... Daardoor misschien zuiger vastgelopen en drijfstang door het blok naar buiten gekomen? Vind het nog steeds knap, dat gat in je blok zonder boost of wat dan ook. Maar als je zegt dat ze kleppen gevallen zijn, is dat het enige wat ik me kan bedenken.