Keuring

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Keuring

Berichtdoor Richy » 08 Jul 2011, 17:32

Hey allemaal,
23 augustus verloopt de apk op mijn huidige Probe. Ik wil hem eigenlijk toch wel laten keuren en kijken wat er dan uitrolt. Ik heb al van meerdere mensen vernomen dat ik het beste een maand van te voren de auto kan laten keuren en dan zelf ervoor zorgen dat de onderdelen vervangen worden die vervangen moeten worden. Uiteraard komt hier weer de zunige Hollander in mij op: wie heeft er een mooi adresje waar hij of zij altijd door de keuring komt, oftewel waar ze niet al te streng keuren?

Ik ben benieuwd, overigens kan ik aardig wat onderdelen hier van de site kopen en natuurlijk ook van de Probestore, maar het liefst steek ik niet al teveel geld erin (aangezien de auto niet briljant veel meer waard is).

Ik hoor het wel.
Groetjes uit Mallorca
Richy
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Keuring

Berichtdoor Nick » 08 Jul 2011, 17:47

doe even een belletje naar garage de Liemers http://www.autobedrijfdeliemers.nl/ en zeg maar dat Nick Schoone je doorverwezen heeft. Keuren al jaren m'n probes en mustangs voor me en zullen je niet naaien. Pas als er ECHT iets niet door de beugel kan zullen ze hem afkeuren. Zeer de moeite waard om even voor naar Arnhem te rijden.
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Keuring

Berichtdoor winy » 08 Jul 2011, 17:48

als je eerder naar de apk gaat , en hij wordt goed gekeurd . gaat het in vanaf de datum wanneer de plicht is .
je kan gewoon eerder gaan . of ben je bang dat er te veel aan is . hij lijkt toch goed onderhouden zo te zien .
komop die 30 euro . #-o
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Teus
Probe addict
Berichten: 1094
Lid geworden op: 18 Nov 2010, 10:13
Locatie: Meerssen (L)

Re: Keuring

Berichtdoor Teus » 08 Jul 2011, 19:36

Ik sluit me aan bij het advies van Nick en Winy. :)
Gewoon naar Arnhem cruisen en even APK laten keuren Richy 8)
1989 FORD PROBE LX U9
Bright Red Clearcoat Metallic
Scarlet Red Interior

Engine type: 2.2 Liter 12-valve in-line 4-cylinder
targa open air roof, luxury feature.

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Keuring

Berichtdoor Richy » 08 Jul 2011, 21:42

haha @Nick, dankewel, dat was de tip waar ik naar op zoek ben.
Ik ga eind juli nog een week op vakantie met de Probe, en dan zal ik daarna eens eventjes naar die Garage in Arnhem bellen. Overigens is Arnhem maar een half uur rijden, dus qua kilometers komt het ook nog eens goed uit.
Thanks mate :mrgreen:

Groetjes uit Mallorca,
Richy
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Keuring

Berichtdoor Nick » 08 Jul 2011, 21:56

you're welcome, fijne vakantie!
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Rene
Probe addict
Berichten: 1985
Lid geworden op: 04 Okt 2008, 12:50
Locatie: Beverwijk

Re: Keuring

Berichtdoor Rene » 09 Jul 2011, 13:19

Das de vraag nog maar, waarom zit je op je vakantie nog op het forum :roll:
PROBE 2.0 16V E2 Red
onderstuur :als je met de voorkant de muur raakt.
overstuur :als je met de achterkant de muur raakt.
pk's :hoe hard je de muur raakt.
koppel :hoe ver je de muur met je mee sleept.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Keuring

Berichtdoor winy » 09 Jul 2011, 13:58

een echte probe fanaat die richy :biertje:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: Keuring

Berichtdoor Michiel » 09 Jul 2011, 17:55

Ik zou inderdaad gewoon naar een betrouwbare garage gaan die gewoon normaal keurt. Ik zou namelijk altijd graag willen weten wat er mis is met de probe. Daarna kun je voor de 2de keer (wanneer hij er niet door komt) dus een andere garage zoeken die niet zo nauw kijken ;)
Onderdelen genoeg op het forum Richard. Ik heb een complete 4 cilinder staan :P
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Keuring

Berichtdoor Richy » 10 Jul 2011, 09:55

@Michiel, daarom er zijn zat onderdelen hier te krijgen, dat is het probleem ook niet. Maar om vervolgens die onderdelen erop te sleutelen ben ik zelf niet zo goed in :P

@Winy, jij snapt het. Het is dan wel vakantie, maar ik mis mijn eigen Probe, en ja het is gewoon leuk om hier op het forum rond te snuffelen :P
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: Keuring

Berichtdoor Michiel » 10 Jul 2011, 14:46

Als je ze toch bij mij komt halen kunnen we ook altijd een weekendje afspreken om te sleutelen Richard ;)
Ben de moeilijkste niet van de club :P en help graag iemand een handje wanneer het kan!
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Keuring

Berichtdoor Richy » 10 Jul 2011, 15:11

Thanks man, gaan we er een leuk sleutel weekendje van maken. Eerst zien wat er aan moet gebeuren. Zie ik dan wel richting begin Augustus :)
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Keuring

Berichtdoor Richy » 16 Aug 2011, 10:13

Nick schreef:doe even een belletje naar garage de Liemers http://www.autobedrijfdeliemers.nl/ en zeg maar dat Nick Schoone je doorverwezen heeft. Keuren al jaren m'n probes en mustangs voor me en zullen je niet naaien. Pas als er ECHT iets niet door de beugel kan zullen ze hem afkeuren. Zeer de moeite waard om even voor naar Arnhem te rijden.



Hey allemaal,
ik ben vanochtend bij het apk bedrijf geweest. Ik stond er toen ze de deuren openden en ik kon meteen m'n sleutel en autopapieren inleveren. Vervolgens kreeg ik een leenauto van ze om even te gaan ontbijten ergens. Kom ik terug is hij klaar met keuren.

Enige punt: versleten voorbanden #-o [-X . Ik heb die banden er afgelopen november onder laten zetten en laten uitlijnen; uitlijnen was niet goed gedaan blijkbaar want de binnenkant van de band was helemaal glad, aan beide kanten :| .
Oftewel dat ga ik deze week nog regelen en dan weer daar naar de keuring en dan is hij hopelijk helemaal goed gekeurd :D.
(Ik heb overigens niets van een rapport of iets meegekregen omdat hij afgekeurd was, is dat normaal? Heb nog niet zoveel ervaring in de apk etc.)

Groetjes,
Richy
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Keuring

Berichtdoor winy » 16 Aug 2011, 12:12

goed zo dan . 2 andere banden én klaar is richy . ps , je had moeten vragen of de rest oké was .
geef toch een fijn gevoel te weten .
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Keuring

Berichtdoor Richy » 16 Aug 2011, 13:45

Ik heb inderdaad ook aan die man gevraagd of de rest in orde was, en hij zei van wel. Dus ik hoop maar dat het volgende week goed gaat met nieuwe banden eronder [-o<
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron