Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet zien

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
Paul2
Probe friend
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 Aug 2008, 23:43

Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet zien

Berichtdoor Paul2 » 13 Jul 2011, 18:56

Nou na 1,5 jaar de probe op de oprit hebben zien staan en er niet in hebben kunnen rijden is ie weer terug!
Vandaag is mijn wagen weer door de keuring gekomen na 1,5 jaar stilstaan 2 keer de sleutel omdraaien en lopen he! heerlijk die probe.
Paar kleine puntjes op de apk ashoesje, fusekogel hoesje, ruitenwisser vervangen.
Verder aangezien de kosten zelf maar de uitdaging aangegaan en de distributie riem en v-snaren vervangen en dit heeft alle maal goed uitgepakt!

In de 1,5 jaar dat deze heeft stil gestaan hebben we niet stil gezeten we hebben op een andere probe die ik voor 400 euro had gekocht een top-chop uitgevoerd het dak 15 cm verlaagd


Afbeelding

Voor dat we aan dit project zijn begonnen hebben we goed geïnformeerd bij verschillende auto glas fabrikanten en deze kwamen gemiddeld met 100 euro per zij raam. en de voorruit is een ander verhaal maar daar waren we ons zeker bewust van.
Ook RDW goedkeuring gekregen, blijkbaar mag je je dak er af slijpen en er weer op lassen zonder herkeuring! vond dit al bijzonder maar goed.
we zijn toen aan de slag gegaan en hebben hem zover afgemaakt dat we zo goed als konden gaan plamuren en glad maken, dus het werd tijd om de raampjes te laten maken!
We gingen toen de 4 zijramen wegbrengen en toen kwam er dus uit na een tijdje dat de prijs ging stijgen naar 1500 per raam, omdat deze zeg maar 2 richtingen op zijn gebogen, naar achteren naar binnen en van onder naar boven naar binnen terwijl wij dit toch steeds hebben aangeven en tekening hebben geleverd met de radius en afmetingen van alle geharde enkele ramen.
Dus helaas kwam daar ons project ten einde! omdat zelfs een probe zoveel geld niet waard is, dus uiteindelijk was het erg jammer want ik weet zeker dat het een geweldige mooie wagen was geworden. we zochten naar dat gene wat nog niet gedaan was en dat hadden we wel gevonden denk ik!

Ik moet er nog wel even bij zeggen dat toen we hem opgingen halen miste hij op de snelweg al wat vermogen en hij liep gewoon niet lekker, dus naar 100km thuis aangekomen ging ik mijn vriendin ophalen. na ongeveer 5 km hoorde ik een beste klap en klonk het alsof er stenen in mijn cilinder zaten!! auto naar huis gesleept Bogies niet afgebroken, geen klep laten vallen, kon nog eigenlijk maar 1 dingen zijn en dat waren de lager schalen. wij blok er uit getakeld omdat we toch met dat project gingen beginnen heb hem pas gedemonteerd en de lagers schalen van die cilinder zijn lekker uitgewalst en zaten boven op elkaar, ze waren denk ik wel 8mm breder dan de anderen en ongeveer 1/8 de dikte van de anderen!
De zuiger in deze cilinder was nog brandschoon en zo goed als nieuw dus ik denk dat hij niet helemaal correct in elkaar is gezet.
Ook het vlak op de krukas is helemaal stuk geslagen door de zuigerstang dus dit was eigenlijk niet meer te redden, ik las nu de zuigers aan de krukas leuk kunstwerkje en aandenken aan onze 2de probe!

Maar na al deze ellende heb ik wel veel geleerd van de probe heb deze helemaal gedemoteerd en het is wel fijn dat je nu bijna alles kan vinden en ook alles reserve hebben is ook niet erg.

En nog steeds plezier want mijn USA rijdt nog vrolijk rond!

p.s kijk even in het te koop/gevraagd topic heb elke boutje moertje zo goed als alles als iemand interesse heeft!
Ford Probe 1993 V6 2.5L 24V USA

Gebruikersavatar
thijsb
Probe enthousiast
Berichten: 490
Lid geworden op: 14 Apr 2010, 13:22
Locatie: Wierden
Contact:

Re: Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet

Berichtdoor thijsb » 13 Jul 2011, 20:52

Gefeliciteerd :biertje:

Had je geen gevoel "waar ben ik aan begonnen" dit had ik wel toen ik mijn probe helemaal uit elkaar zag liggen, maar wel super dat je hem helemaal herbouwd hebt
Farewell my beloved friend :(
Houd de gepoetste kant boven
Ford Probe GT 2.2 - Finished
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul2
Probe friend
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 Aug 2008, 23:43

Re: Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet

Berichtdoor Paul2 » 13 Jul 2011, 20:57

Nou ik hem niet herbouwd hoor haha! ik had er dus 2 1 Europees model die dus vast was gelopen die hebben we verbouwd.

ik heb daarnaast altijd mijn trouwe usa probe gehad en die was nog gewoon 100% in orde op de apk puntjes na dan.
Dak van die andere auto was navel hoogte! had stoel steunen aangepast en je kon er prima in zitten!
Ford Probe 1993 V6 2.5L 24V USA

Gebruikersavatar
thijsb
Probe enthousiast
Berichten: 490
Lid geworden op: 14 Apr 2010, 13:22
Locatie: Wierden
Contact:

Re: Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet

Berichtdoor thijsb » 13 Jul 2011, 21:03

Sorry ik las over de zin heen waar je uitlegde dat je de andere 15 cm had verlaagd.

Wel uniek om zoiets te doen:)
Farewell my beloved friend :(
Houd de gepoetste kant boven
Ford Probe GT 2.2 - Finished
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul2
Probe friend
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 Aug 2008, 23:43

Re: Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet

Berichtdoor Paul2 » 13 Jul 2011, 21:16

ik begrijp zeker wel wat je bedoelt met m weer in elkaar zetten, al die connectors/slangetjes die ik van het blok af heb getrokken ik dacht die gaat het nooit meer doen maar aan de ene kant heb ik dat gelukkig niet hoeven proberen! [-o<
Ford Probe 1993 V6 2.5L 24V USA

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet

Berichtdoor winy » 14 Jul 2011, 03:49

fijn te lezen dat je weer cruisen kan :biertje:
en dat top shotten , jammer dat het zo duur is . Had best wel fraai uit gezien . :wink:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet

Berichtdoor Noobstein91 » 14 Jul 2011, 05:41

is het geen idee om plastic ruiten er in de plaatsen??? is ook nog lichter.
maar idd wel leuk projectje, wel even wennen maar toch leuk.
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet

Berichtdoor Richard » 14 Jul 2011, 08:26

en waar kan je die halen dan??
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul2
Probe friend
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 Aug 2008, 23:43

Re: Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet

Berichtdoor Paul2 » 14 Jul 2011, 12:24

Je kan ruiten van lexaan maken maar daar waren 2 problemen je mag ze alleen van de middenstijl naar achteren hebben vanwege veiligheid en ze kunnen swiso niet in de deuren want deze hebben geen stijlen! bij het dicht slaan zouden ze breken.
Die waren ook een stuk goedkoper!
Ford Probe 1993 V6 2.5L 24V USA

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet

Berichtdoor Michiel » 14 Jul 2011, 18:40

Dat die ruiten zo duur waren had ik je ook wel kunnen zeggen en die 100 euro had je misschien moeten betallen voor de rubbers :P
Jammer voor het niet geslaagd project!
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
Teus
Probe addict
Berichten: 1094
Lid geworden op: 18 Nov 2010, 10:13
Locatie: Meerssen (L)

Re: Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet

Berichtdoor Teus » 14 Jul 2011, 19:48

Gefeliciteerd met je APK :biertje:
Leuk Top chop project 8)
1989 FORD PROBE LX U9
Bright Red Clearcoat Metallic
Scarlet Red Interior

Engine type: 2.2 Liter 12-valve in-line 4-cylinder
targa open air roof, luxury feature.

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet

Berichtdoor Noobstein91 » 14 Jul 2011, 20:01

heb je anders al de oude ruiten geprobeerd in de deuren??? omdat je het hoog hebt door gezaagt is meestal de kans dat ze voor nog wel passen. alleen moet je de stand wel weizigen van het raammeganistme.
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul2
Probe friend
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 Aug 2008, 23:43

Re: Na 1,5 jaar probe weer gekeurd En Projectje die je moet

Berichtdoor Paul2 » 16 Jul 2011, 17:34

Ja wel geprobeerd maar omdat de boven kant breder is dan het orgineel paste het raam niet, en bijsnijden kan ook niet want gehard glas zal direct in duizende kleine stukjes uit een vallen
Ford Probe 1993 V6 2.5L 24V USA


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron