wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
ongeschikt88
Probe forever
Berichten: 921
Lid geworden op: 23 Jul 2011, 17:33
Locatie: Heemskerk

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor ongeschikt88 » 25 Jul 2013, 14:20

FOOTOOOO
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
RIO RED whitestripes 2.0L 1995
When driving fast isn't fast enough

Driving fast, Window down, Music Loud

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor Noobstein91 » 25 Jul 2013, 18:13

Waar zijn die sleepy eyes? :biertje:
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
ongeschikt88
Probe forever
Berichten: 921
Lid geworden op: 23 Jul 2011, 17:33
Locatie: Heemskerk

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor ongeschikt88 » 25 Jul 2013, 21:35

Bij jou in je kofferbak? :P
RIO RED whitestripes 2.0L 1995
When driving fast isn't fast enough

Driving fast, Window down, Music Loud

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor Richy » 26 Jul 2013, 09:50

Wat ziet die verlichting er bekend uit Nico :P. Ziet er goed uit man :biertje:
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

MF44
Probe friend
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 Dec 2012, 09:27

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor MF44 » 21 Nov 2013, 12:24

Gisteren mn bijrijder kant homokineet vervangen, hoes was kapot gegaan waarna de homokineet is gaan ratelen.

Verliep makkelijk dan gedacht, enige was dat de grote moer in het midden van het wiel heel moeilijk los ging (pas met een meter hefboom :o )

Nadat ik had ontdekt (thnx Michiel :) ) dat je de homokineet zo van de aandrijfas af kan tikken was het allemaal zo klaar. Na alles weer in elkaar gezet te hebben even proefritje gedaan, en weg was het geratel :D

Volgende zijn de remblokken en schijven voor die ik met het wisselen van de homokineet even heb kunnen inspecteren en tot de conclusie gekomen dat die ook wel aan vervanging toe zijn. Waarschijnlijk komen morgen de blokken en schijven binnen en dan weer lekker sleutelen :lol:

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor Richy » 21 Nov 2013, 13:42

Goed bezig Mac. Doe je er gewoon OEM remmen op, of heb je iets anders besteld?


Ik ben vandaag ook weer eventjes bezig geweest: mijn kentekenverlichting links was al heel lang stuk (niet het lampje, maar de socket). Vandaag van Arjen een andere ontvangen en er meteen opgezet. Met 2 kentekenlampjes ziet het er veel beter uit, met maar eentje ziet er zo amateuristisch uit :P

Richy
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

MF44
Probe friend
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 Dec 2012, 09:27

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor MF44 » 26 Nov 2013, 13:52

Nee gewoon standaard, EasyCarParts.nl, moet zeggen dat de service daar top was. De homokineet moest uit Belgie komen (ERA BENELUX) en die werd met een andere postbode dan onze "standaard" postbode die altijd de weg goed weet te vinden afgeleverd. Die andere die stond dus vrolijk bij de afdeling "gasten" terwijl ie bij "prive" moet zijn (logisch toch, wie besteld er nou een pakket als ie ergens op vakantie is, maargoed) daardoor was het pakket dus 2x niet afgeleverd, want wij "waren er niet".. in ieder geval ECP heeft toen heel actief er achteraan gebeld en al met al is het goedgekomen, maar als ECP er niet actief achteraan wa gegaan had ik kans gehad dat t retour afzender was gegaan... Dat schiet ook niet op.

De remmen en schijven daar ook besteld. Hier te vinden http://www.easycarparts.nl/ford-usa/probe-coupe-1988-1998/2-5i-v6-24_v-v6-24v-efi-10-1993-03-1998/remmen/schijven-blokken eerst de Blue Print schijf besteld, die was niet leverbaar, voor hetzelfde geld de FEBI toegestuurd gekregen (service :D ) en de Blue Print remblokken. Allemaal perfect passend en remmen ook perfect, gister al goed getest :wink:

Morgen 2de hands winterbanden bekijken :D

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor Richy » 15 Jan 2014, 13:10

Vorige week heb ik een nieuwe einddemper laten monteren, voor een wat sportiever geluid. Er komt een mooi diep geluid uit, vooral tussen 1500 en 2500 toeren, ik ben er zelf erg blij mee.







Weer wat gedaan aan de Probe, elke keer een klein beetje erbij :)
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor winy » 15 Jan 2014, 16:57

ziet goed uit . nu aan de andere kant ook nog een :mrgreen:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor MLBP » 09 Mar 2014, 10:38

Alweer een poosje geleden dat ik wat gepost heb op het forum. Lees eigenlijk alleen nog maar mee :wink:

Afgelopen tijd best wel wat gedaan aan mijn Probe:
- Multiriemen vervangen
- Bougies vervangen
- Oliefilter / olie
- Luchtfilter
- Remschijven / blokken rondom
- Ashoezen
- Kleppendekselpakking
- Pakking bij uitlaatspruitstuk

En natuurlijk weer zonder problemen door de APK! Dus ik rijd hem minimaal nog een jaar :mrgreen:
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor Richard » 09 Mar 2014, 13:49

goed bezig! :mrgreen:
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor Richy » 10 Mar 2014, 00:17

Das mooi om te horen Stuart! Leuk dat je nog steeds op het forum bent. Altijd goed om tekenen van leven te zien :biertje:
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor Wim9516V » 10 Mar 2014, 15:27

Ook wat gedaan afgelopen tijd.

- Neus 24V eraf, inclusief stootbumper en alle corrosie/roest bijgewerkt, plaatje gelast, lakken en coating.
- 24V rondom de (ontzwarte :mrgreen: ) Probestore slot/drill remschijven van Richard erop, met de Red stuff remblokken, en alle 4 calipers (ontrood :mrgreen: ) nagekeken/vervangen/ontroest. Hij remt nu een stuk beter nu. Ooh ja, en ook nog de nieuwe remleidingen (stainless ipv rubber) erop gezet.
- en alle koplampen/monturen 16V/24V vervangen/ontroest zodat ze er niet uitvallen een keer...hheheh.
- klepdeksel pakkingen V/A 24V vervangen, scheelt weer olie op de uitlaat gelek...

Een APK (16V) zonder enige opmerking ok, de 24V binnenkort hopelijk ook weer!

Grtz.

Wim

PS: Denk erna om de nieuwe Mustang 2.3 I4 Ecoboost aan te schaffen volgende jaar. Heb ik een daily drive, hoef ik de Probes niet te snel te slopen..hahahah
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor Wim9516V » 03 Apr 2014, 19:15

En de 24V ook weer door de (NL) APK zonder opmerking. CO was wel op randje, moet ik nog eens goed naar kijken komende tijd.

Verder vooraf ashoezen buitenkant L+R vervangen (homokineeten schoongemaakt, nieuw vet en roest buitenkant eraf)
Dynamo vervangen (verlichting knipperde soms, begin einde leven dynamo/stroomregelaar)
Beruchte roestplek rechtsonder spatbord (onder motorsteun) aangepakt, alle rot material eruit, nieuw plaatje erin gelast.
Oliekarten boutjes aangespannen, begon te lekken.
Motor helemaal olie/vetvrij gemaakt, makkelijk kijken waar ie eventueel nog lekt...

Zag ik ook dat mijn radiator bij opwarmen kort lekt (hogere druk tot theromstaat opengaat), dus die moet ook nog een keer.

En de 16V had een kapotte servopomp (lager stuk). Ebay revisie gescoord (UK) en die werkt prima (120 EUR inclusief verzenden)

Dat was het!

Happy Probing,

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: wat heb je vandaag met/in/aan je probe gedaan?

Berichtdoor Robert » 03 Apr 2014, 23:40

Goed bezig Wim!! Mooi dat de V6 er weer een jaartje tegenkan! 8)

Zin om 25 mei mee te gaan naar Ford Experience Day (zie meetingtopic) om weer eens bij te kletsen?
45 min rijden voor jou vanuit Delft zie ik!

Hoor het wel.

Groeten Robert
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron