Exit Electric Blue, Welcome Aspen Silver

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Exit Electric Blue, Welcome Aspen Silver

Berichtdoor Robert » 09 Sep 2012, 22:03

Beste forummers,

Richard en ik zitten momenteel in Braunschweig in een hotel, net lekker gegeten bij een echt Duits restaurantje en even een afzakkertje gehaald aan de overkant van ons hotel.

We zitten hier zeker voor ons lol, maar de grootste lol is toch echt wel dat we naar een grijze 24v gaan kijken morgen. Morgenochtend is het zover, 10 uur hebben we de afspraak met de beste man.
Als dat al niet leuk genoeg is, gaan we (onderwijl de 24v voorzien wordt van een nieuwe 2 jarige TUV keuring) even naar Wolfsburg om daar de VW's te bekijken en het museum uiteraard en wie weet wat we daar nog meer tegenkomen!

Al met al een leuk weekend en foto's volgen. Misschien morgen als we een Wi-Fi hotspot kunnen vinden, en anders als we thuis zijn.

Ik zeg: Auf wiedersehen!


Groeten Richy en Robert
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor Richy » 10 Sep 2012, 07:57

Dag allemaal. Inmiddels is het weer ochtend. Robert en ik gaan zo ontbijten en daarna eens zien voor een nieuwe auto. Het is wederom prachtig weer, genieten pur sang hier.

Ik zeg: Auf Wiedersehen!

Groetjes
Robert en Richy
Laatst gewijzigd door Richy op 10 Sep 2012, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor MLBP » 10 Sep 2012, 08:19

Wat een taalgebruik zeg!

Succes!
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor Richy » 10 Sep 2012, 08:20

Ik kan nog steeds niet fatsoenlijk typen op mn telefoon, had het al verbeterd Stuart :p
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor Wim9516V » 10 Sep 2012, 09:11

Succes ermee!

Heb ooit in 1999 mijn Probe 16V ook in Duitsland gekocht, en ik heb hem nog steeds.

Grtz,

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Teus
Probe addict
Berichten: 1094
Lid geworden op: 18 Nov 2010, 10:13
Locatie: Meerssen (L)

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor Teus » 10 Sep 2012, 14:37

:thumright: Succes met de aankoop van de grijze 24V :biertje:
1989 FORD PROBE LX U9
Bright Red Clearcoat Metallic
Scarlet Red Interior

Engine type: 2.2 Liter 12-valve in-line 4-cylinder
targa open air roof, luxury feature.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor winy » 10 Sep 2012, 15:16

ik ben benieuwd 8)
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Aankomst Duitsland (Foto update!)

Berichtdoor Robert » 11 Sep 2012, 01:18

Zo, weer terug in Alkmaar. Wel lekker na ruim 500 km gereden te hebben.

Hoe de dag verlopen is:
Na ontbeten en uitgecheckt te hebben zijn we naar het autobedrijf gegaan. We zagen de wagen natuurlijk meteen staan. Rondje om te auto gelopen en toen maar naar binnen gegaan om sleutels te vragen. De verkoper liep met ons mee en keek waar we mee bezig waren. Eerst maar eens de motorkap opengetrokken, vloeistoffen waren op pijl, geen schade gehad zover ik kon zien, plaatwerk niet vervangen, geen koelvloeistof bij de olie enz. enz. Ondertussen was richard de onderhoudshistorie aan het bekijken en ook die zag er goed uit. Ook interieur was oke.

Nou, starten die auto! Maar voor het starten de ABS, airbag lampjes ed. gecontroleerd, niet dat deze verdoezeld zijn. Hij startte na 2x overslaan (logisch, de auto wordt niet veel gestart denk ik en staat er al 2 maanden, met warme motor startte ie in 1 keer). Ook weer onder de kap luisteren en klonk gewoon gezond. Beetje gas geven met koude motor en geen rare puimen uit de uitlaat.
Nou, onderwijl even speling op de wielen voelen (zover ik dat kon voelen), vering, beetje aan de deuren rukken voor vering en kijken of de deuren er wel goed inhangen. Allemaal prima.

Toen kwam het belangrijkste deel: het rijden. De verkoper wilde mee, maar ging netjes achterin zitten, zodat ik voorin kon zitten en richard kon rijden. We hoorden niks bijzonders, remmen liepen een beetje aan, maar met recht een heel klein beetje (hoorden we ook alleen als we straks langs een muur reden, dus hard was het niet). We hebben ongeveer 15 min gereden, alles klonk en voelde goed naar ons weten. Enige puntje is dat de airco niet werkt (oorzaak weten we niet, hoop dat ie alleen gevuld hoeft te worden, dat kan deze garage alleen niet, want ze hebben geen airco apparaat). Ander puntje is dat het check engine lampje ging branden toen we bijna weer bij de garage waren. Dit hebben we maar voor lief genomen, omdat ik toevallig weet dat Arjen hier ook last van heeft.

Terug aangekomen bij het bedrijf, de auto weer op zn plek gezet en toen heeft de verkoper ons doorverwezen naar de chef waar we al eerder mee kennis gemaakt hadden. Met de beste man een goede deal kunnen maken, plus hij regelt een tijdelijk kenteken met verzekering. Een drempel was wel dat de TUV-keuring daar alleen op woensdag kon plaatsvinden, en aangezien we ook weer beide moeten werken en we hem niet zonder (2 jarige!) TUV wilden meenemen, komen we zondag terug om hem op te halen. De TUV heeft een grote waarde in onze ogen, omdat Nederland bij de EU hoort, richard 2 jaar APK heeft. En dat zijn de extra brandstofkosten heen en weer wel waard.

Dus al met al met een lekker gevoel weggegaan, toen kon onze vrij te besteden dag beginnen. Zoals gemeld stond de Volkswagen fabriek op de planning, deze was immers een half uurtje rijden.
Eerst stonden we bij de poort van de werknemers, ook leuk om te zien, maar uiteraard niet toegankelijk voor ons. Een vriendelijke receptioniste verwees ons terug naar de snelweg en 2 afslagen later te pakken voor: Autostadt. Het doet z'n naam ook zeker eer aan, want heel de VAG-groep is daar vertegenwoordigd en ten toon gesteld voor het publiek. De onderdelen waren: Audi, Lamborghini (niet echte auto's helaas) Porsche, Seat, Skoda, VW, 2 autotorens vol met auto's voor klanten en Zeitreise (reis door de tijd van VW en andere belangrijke auto's uit de auto geschiedenis).
Hier ga ik niet te veel woorden aan vuil maken, pics zeggen meer dan 1000 woorden en heb alweer genoeg gesproken :p

Al met al een geslaagde 2 dagen, maar wordt vervolgd, voor nu: Enjoy!

Ik zeg: Auf wiedersehen!

Geen wi-fi ontvangst voor probeforum op de kamer, dan maar effe in de hal zitten:


Dit is 'm! (meer foto's volgen):




Volkswagen Discovery Tower (uiteraard helemaal bovenin geweest):


Audi R8 GT Spyder:


Richard's toekomstplan: Boxster S:


Capri:


Snelste Golf ooit gemaakt: W12:


Oud deel van de fabriek, let op het VW logo:


Onderweg een trailer vol met Mercedessen G-klassen tegengekomen, ook een aantal 63 AMG's:


Even een goede foto van onze reisauto, tijdens een sanitaire pauze:
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor Richy » 13 Sep 2012, 00:46

Wel een beetje flauw dat nu niemand reageerd terwijl er om foto's gevraagd werd.

Anyway. De auto is gekeurd en zondag gaan Robert en ik (samen met de vriendinnen) de zilveren probe ophalen. Meer info volgt nog.

Groetjes
Richy
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor winy » 13 Sep 2012, 05:27

=D> mooie probe . zeker een goede keuze :biertje:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Teus
Probe addict
Berichten: 1094
Lid geworden op: 18 Nov 2010, 10:13
Locatie: Meerssen (L)

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor Teus » 13 Sep 2012, 08:18

:P Hele mooie grijze 24V :thumright: , :mrgreen: jammer dat je geen foto's van het interieur, motor en bageruimte hebt,haha :)
:P Kan niet wachten om de nieuwe 24V life te mogen zien.....
:-k Wat is de mooie Probe-benaming voor die kleur :?:

:wink: Leuke plaatjes van het VW uitstapje.....enzo...

mvg en
Auf Wiedersehen,
Teus 8)
1989 FORD PROBE LX U9
Bright Red Clearcoat Metallic
Scarlet Red Interior

Engine type: 2.2 Liter 12-valve in-line 4-cylinder
targa open air roof, luxury feature.

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor Hans » 13 Sep 2012, 08:45

Mooie strakke Probe. Gefeliciteerd! :biertje:
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor Richy » 13 Sep 2012, 09:44

Zodra ik de auto zondag opgehaald heb komt er een uitgebreide foto reportage onder een ander topic. Ook zal ik dan een topic schrijven over hoe makkelijk/moeilijk het is om een auto te importeren uit Duitsland. Ook altijd handig om dat soort informatie op het forum te hebben (kan je via google ook nog eens meer bezoekers mee trekken :D ).

@Teus, de kleurcode van deze Probe is: Aspen Silver Metallic, alleen in bouwjaar '94 beschikbaar (mijn T22 uitvoering). Kleurcode: SM :o (ja echt waar :biertje: )

@Teus en Winy, volgende week woensdag 19 sept ben ik vrij. Wellicht dat we dan aan de klus kunnen qua remmerij bij mij hier in IJsselstein? Kan winy ook meteen de motorkap overnemen van mijn oude Electric Blue. Ik hoor het wel van jullie.


Groetjes,
Richy
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor Richard » 13 Sep 2012, 11:58

ziet er op het eerste gezicht prima uit ja! heb je je 4 cilinder ook nog dan?.. of is die al verkocht?
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Aankomst Duitsland

Berichtdoor winy » 13 Sep 2012, 12:01

ik heb de mogelijkheid om event de 19e vrij te nemen .
op mijn werk is toch geen bal te doen :lol:
dus ome teus :?:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron