Probe overzicht

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Probe overzicht

Berichtdoor Robert » 06 Apr 2013, 00:05

Goedenavond Probenators,

Michiel en ik gaan bezig om een FPCN index te maken. Dit houdt in: Alle forumleden kunnen een eigen pagina krijgen op de site. Een foto is genoeg om in het overzicht te komen (naast je volledige naam, bouwjaar vd auto enz.). Diegene die zich geroepen voelen kunnen alle info kwijt die ze willen, maar hou het overzichtelijk en interessant.

Om het overzicht zo volledig mogelijk te maken, zouden we het leuk vinden als alle ex probe's er ook tussen komen te staan. Hierdoor kunnen nieuwe eigenaren, hun eigen Probe misschien wel herkennen, het zal niet de eerste wezen.... Sommige zijn tandenstokers geworden (waaronder de mijne), maar misschien komen vorige eigenaren op de site, je weet het niet, een overzicht is geen overzicht als we het niet volledig willen doen, dus bij deze: Brandt los, jetzt geht los!

Stuur je foto('s) en info naar mij: rl.oltmans@hotmail.com , ik zal het bekijken en dit door communiceren met Michiel die het op de site zet.

Groeten Robert

P.S. Een klein verzoekje: zet je kenteken erbij (of zichtbaar op de foto), als daar bezwaar tegen is, kan je het ook zo doen: mijn kenteken NV-JX-06, dan wordt het iets van: NV-JX-XX Bijvoorbeeld.

EDIT: Beantwoordt in je stukje: Waarom ben ik Probe gaan rijden? en welke periode je de Probe hebt gereden/rijdt.
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Probe overzicht

Berichtdoor Robert » 06 Apr 2013, 01:23

Dit gaat mijn stukje ongeveer worden, ter voorbeeld: (gaat nog wel verandert worden denk ik)

Type Probe: ECP 16v Highlight
Kenteken: NV-JX-06
Kleur: Electric Blue
Meldcode: 3214
Bouwjaar: 1996
Km. Stand bij aankoop: 241.000 km
Km. Stand bij verkoop: 315.000 km
In bezit: Juni 2010-Augustus 2012
Opties af fabriek: ABS, Airconditioning, alarm klasse 3, electrische ramen, electrisch verstelbare en verwarmbare spiegels, electrisch
verstelbare bestuurdersstoel (deels), lichtmetalen velgen
Extra’s: ’97 deurpanelen, LED interieur verlichting, originele lederen interieur, originele T22 USA achterlichten, USA running
lights, uitgebreide audio (JVC Radio/CD/USB/Aux/Bluetooth, rondom JBL composets, excaliber dubbel conus subwoofer
1200 Watt, Kicker versterker 1000 Watt RMS)
Waarom Probe? Ik was op zoek naar een leuke, unieke, tijdloze, betrouwbare en betaalbare auto. Via via trof ik iemand die een Ford
Probe te koop had staan. Altijd al een mooie auto gevonden, maar ik was erg sceptisch, mijn vriendin toendertijd was helemaal verliefd op de blauwe Probe. Ik kocht de auto en ook ik werd al snel verliefd:
Comfort, prestaties en stijl gecombineerd. Dezelfde week mij bij de FPCN gevoegd en nu ben ik onderdeel van het bestuur,
zo snel kan het gaan.....

P.S. let niet op de lay-out, dit komt doordat het online staat...
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Probe overzicht

Berichtdoor michiel de munnik » 06 Apr 2013, 01:40

let wel..... deze info is ook voor NIET leden te zien wij posten daarom beslist GEEN adres, telefoon of mail gegevens op de site.

tevens: alle aangeleverde info over de eigenaar / auto is op eigen risico. wij nemen de tekst letterlijk over. ( lay-out passen we wel aan )
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Probe overzicht

Berichtdoor Richard » 06 Apr 2013, 10:31

robert, jij noemt een probe betaalbaar?... :mrgreen: :mrgreen:
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Probe overzicht

Berichtdoor michiel de munnik » 06 Apr 2013, 18:22

richard.... geef een het goede voorbeeld.... link naar je foto's staat er al..... nu nog een mod lijstje op de site ?????
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Probe overzicht

Berichtdoor Richard » 06 Apr 2013, 19:17

uitgebreide mod lijst staat wel in mijn project topic. ingekort staat wel bij mijn onderschrift.
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Probe overzicht

Berichtdoor Robert » 07 Apr 2013, 00:26

@richard: True... Je kan het zo duur maken als je zelf wil :p
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Probe overzicht

Berichtdoor Richard » 07 Apr 2013, 10:14

ik bedoelde meer in de zin van, als je iets moet vervangen, zijn ook de originele onderdelen al behoorlijk prijzig vind ik zelf..
betaalbaar op zijn allerminst hahaha :mrgreen:
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Probe overzicht

Berichtdoor Richy » 07 Apr 2013, 11:13

Type Probe: ECP 16v Highlight
Kenteken: PB-SZ-22
Kleur: Electric Blue
Meldcode: 4224
Bouwjaar: 1995
Km. Stand bij aankoop: 278.000 km
Km. Stand bij verkoop: 335.000 km
In bezit: Augustus 2010-Augustus 2012
Opties af fabriek: ABS, Airconditioning, electrische ramen, electrisch verstelbare en verwarmbare spiegels, electrisch verstelbare bestuurdersstoel (deels), lichtmetalen velgen
Extra’s: LED interieur verlichting (schakelbaar), originele lederen interieur, originele T22 USA achterlichten, USA running lights, uitgebreide audio (Radio/CD/DVD/USB/AUX/Bluetooth incl 7" inklapbaar scherm, aangepaste speakers, 500W excalibur active subwoofer, Cold Air Intake
Huidige staat: Gedemonteerd
Waarom Probe? Ik zocht destijds naar een sportieve auto, voor een niet al te hoge aanschafprijs. Ik had eerst naar Hyundai coupé'tjes gekeken enzo maar die vond ik uiteindelijk saai en te grijs. Toen zag ik bij een autobedrijf in Bergen Op Zoom een Electric Blue. Ben toen samen met een vriend van mij die bij AutoTrader werkte, gaan kijken. Proefritje gemaakt en ik was meteen verkocht. Ik had zoiets van: ja, dit is de auto waar ik in wil rijden de komende tijd. Nu is de auto veranderd in tandenstokers of zoiets


Als er iets anders bij moet, laat het even weten ;)

Richy
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Probe overzicht

Berichtdoor michiel de munnik » 07 Apr 2013, 12:41

@ richy: het is een hele grote "presse-papier"
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Probe overzicht

Berichtdoor winy » 09 Apr 2013, 07:16

Type probe : ford probe 24V
Kenteken : 57-LF-VV
Kleur : Electric Blue MQ
meldcode : n.v.t.
Bouwjaar : oktober 1995 ( ingevoerd 2002 )
Km stand bij aankoop : 96500
Aankoop datum : september 2010
Huidige staat : geschorst ( winterslaap )

opties fabriek af : grijs leder interieur , airbags , airco , abs , elect verstelbare / verwarm buitenspiegels,
electr verstelbare bestuurders stoel , centrale vergrendeling en start onderbreking via -
afstandbediening , elect antenne , mistlampen .

extra's : BBS Daytona 17 inch velgen , Plasma tellerplaat , schakelaars met blauw led verlichting , pioneer radio/cd/mp3 , Us taillights , Us day runninglights , witte zijknippers .

waarom probe ? : gezien ik de laatste jaren diversen Ford's bezat , was na de teleurstelling van mijn mondeo V6 op zoek naar een goedkope Mustang .
Tijdens mijn zoektocht zag ik een Probe 3.0 LX te koop staan . Na een bezichtiging en een rit vond ik de prestaties voor een 3 liter wat te gering . Het gaf me wel de kick om me verder in de probe te verdiepen . Zo ik via marktplaats , mijn huidige probe , die door een curator in Zündert te koop aangeboden werd . September 2010 melde ik mij op dit forum , met de vragen welke punten ik moest checken alvorens tot koop over te gaan . Kreeg hier genoeg respons op van verschillende leden . Na een testrit en afhandelen ben ik met de Probe direct een rit van 165 km naar huis gereden . Min of meer ontstond er een hechte band tussen ons beide .
In de periode daarna heb ik alle aandacht in de Hurricane gestoken .
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron