hurricane on the road

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: hurricane on the road

Berichtdoor Robert » 24 Dec 2013, 01:17

Het beste wat je kan doen als de auto een tijd heeft stilgestaan... Even de filters vervangen en vloeistoffen verversen (wat ik vaak doe, is ook de tank schoonspoelen) dat lost meestal al een hoop op. Zo kan je met een 'schone lei' beginnen.

Succes!

Groeten Robert
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: hurricane on the road

Berichtdoor winy » 24 Dec 2013, 07:57

heb het blok inmiddels gespoeld met 800 ml forte .
loopt en trek weer als vanouds . De eerste 2500 km zitten er weer op :wink:
Laatst gewijzigd door winy op 24 Dec 2013, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Noweakness
Probe newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 Dec 2013, 22:15

Re: hurricane on the road

Berichtdoor Noweakness » 24 Dec 2013, 12:36

Thanks voor de snelle reacties. Er is een jaar geleden een nieuwe ontsteking op gekomen (kosten: 500 euro). Daarna heeft hij er nog een 50 km mee gereden. Groot kans dat dit probleem voorheen ook al was. Gezien er een nieuwe ontsteking en boegie kabels zijn geplaats.
Ik zal de zoekfuncie eens gebruiken om te kijken hoe ik hem kan uitlezen, zal hier vast wel ergens staan.
Vloeistoffen en filters vervangen stond al op de planning.
Heb er een fles "forte" in gegooid, het is iets beter geworden na mijn idee. Totaan 4.000 toeren gaat het goed bij half gas. Daarboven is het een drama.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: hurricane on the road

Berichtdoor winy » 24 Dec 2013, 15:12

eerst maar eens uitlezen :wink:
ook het hele vacuüm gebeuren nalopen op lekkage .

ucp.php?i=pm&mode=view&f=0&p=15397
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: hurricane on the road

Berichtdoor michiel de munnik » 26 Dec 2013, 00:40

klinkt mij als een lucht massa meter die vuil is ........

trek de stekker even los en rij even een rondje..... als dit het inhouden weghaald even de unit sensor schoonmaken....
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Noweakness
Probe newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 Dec 2013, 22:15

Re: hurricane on the road

Berichtdoor Noweakness » 26 Dec 2013, 21:55

Dat kunnen we direct wel even proberen. Heb een ritje van 120 km achter de boeg. Trekt en loopt goed bij half gas. 180 met een 4.5K toeren en iets meer als half gas.
Inmiddels ook 2 flessen "forte" erdoor heen gereden. Het is er wel beter op geworden, maar hij smoord hem af bij veel gas geven.

Ik denk dat ik het idd moet gaan zoeken richring lucht toevoer. Dit probleem doet me denken aan een niet afgestelde 70cc met open luchtfilter.

(Edit, LMM eruit getrokken. Stationaire schommeling van 500 tot 2500 toeren. Bij een beetje gas geven is het na de 3000 toeren al mis).

Noweakness
Probe newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 Dec 2013, 22:15

Re: hurricane on the road

Berichtdoor Noweakness » 03 Jan 2014, 15:26

Hier nog een update:

Heb 6 nieuwe bougies geplaatst en de stekkers opnieuw in de verdelerkap gedrukt. Het probleem is grotendeels verdwenen en heb een groot deel van het vermogen weer terug.
De kleur van de boegies waren "geoxideerd" wit.
Heel af en toe slaat ie een vonk mis, wss met een nieuwe set bougie kabels opgelost.
Mijn luchtinlaat vanaf het sptuitstuk is op zn macgyver's inelkaar gezet met aan het eind een goedkope powerfilter. Hier ga ik nog een ogineel compleet setje voor regelen. Ik denk dat dit het gevolg is van het niet snel in toeren kruipen.
Mijn check engine lampje gaat nog steeds branden na een +- 500 meter. Heb deze proberen uit te lezen met een digitale voltmeter. Dit zonder succes. Ook na een reset doomiddel van de + pool accu eraf te halen en 1 min rem indrukken.1 van deze dagen ga ik een ledje uit een oude radio of brakke accu lader halen, dat weet ik meer.

Edit**
(Vacium test gedaan doormiddel van remreiniger, alles zit pot dicht zo ver ik het kon horen. Dit weekend komt er ook een nieuwe benzine filter op).)

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: hurricane on the road

Berichtdoor winy » 03 Jan 2014, 19:27

resetten van de ecu doe je door de min kabel los te halen .
de deur open en 30 sec de rem intrappen .
voor een originele luchtfilter en toebehoor vraag hier eens na en ook op het mx 6 forum .
aldaar heeft mazdrati een en ander in de aanbieding .

suc6 :wink:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Noweakness
Probe newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 Dec 2013, 22:15

Re: hurricane on the road

Berichtdoor Noweakness » 21 Jan 2014, 20:29

Hier nog even een update.

Heb mijn auto voor de APK gehad. CO2 uitstoot was te hoog. Stationair was goed maar op 2.500 toeren te hoog. Nu ben ik er achter gekomen dat mijn toeren teller afwijkt. Op 5.500 toeren komt het al tegen de begrenzer aan. Ik rij in zijn 5e versnelling 100 met een toerental lager dan 2.000. 180 doe ik op een ruim 4.000 toeren.
De APK meester dacht dat mijn kat verstopt zat. Het blok moest eens goed in de toeren gehaald worden zodat alles even schoon gebrand gaat worden. In de 2e versnelling ga ik (zoals mede Probe V6 eigenaren) 110km/pu. Maar mijn toeren begrenzer tikt er al in op 5.5000 rpm, wat normaal 7.200 moet zijn.
Dit verklaard waarschijnlijk ook mijn hoge CO2 uitstoot op (volgens mijn teller) 2.500 toeren. Het blok draaid geen 2.5000 maar misschien wel 4.000 rpm. Dus uitstoot is hoger.
Heb contact gehad met Kwikfit, waar ik mijn auto heb laten keuren. Bij de volgende keuring gaan ze gebruik maken van eigen toerenteller.

Heb inmiddels mijn benzine filter vervangen. Mazdrati had helaas geen luchtinlaat meer liggen. Heb dit gedeelte zels aangepakt en denk dat dit inmiddels wel OK is.

Wie weet een oorzaak van mijn afwijkende toerenteller? Zou dit ook gebaard kunnen gaan met het niet 100% goed lopen bij vol gas?
Daarnaast is mijn auto ook afgekeurd ivm. een niet brandend lampje contact ABS. (Nooit geweten dat een contact lampje een afkeur kon wezen voor APK).

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: hurricane on the road

Berichtdoor Richy » 21 Jan 2014, 20:53

Hey Winy
Ik heb dat probleem ook met de toerenteller, pas na een lang stuk rijden staat het toerental op wat het moet wezen.
Ik zoek ook nog steeds naar een oplossing helaas...
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: hurricane on the road

Berichtdoor winy » 21 Jan 2014, 21:57

oef :-k Richy . Zal eens op zoek gaan :wink:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: hurricane on the road

Berichtdoor Noobstein91 » 21 Jan 2014, 23:23

Is het nog steeds huricane on the road, of nu off the road?
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: hurricane on the road

Berichtdoor Robert » 21 Jan 2014, 23:36

Hallo Marcel,

'JWProbe' biedt een cluster aan voor een v6. Wel meer mensen trouwens, probeer eens een andere erin te zetten en kijken wat ie doet. Kan me niet veel bij voorstellen dat dat gepaard gaat met het minder goed trekken.

Hoe bedoelt u niet goed lopen bij volgas? Rijdend? Stilstaand? Inhouden?

Gr Robert
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Noweakness
Probe newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 Dec 2013, 22:15

Re: hurricane on the road

Berichtdoor Noweakness » 22 Jan 2014, 04:49

Hey Robert,

Ik denk niet dat het probleem zit in mijn cluster. Ik heb het gevoel dat het blok in hoge toeren op 5 poten loopt. Stationair draait het allemaal prima. Als ik mn bougie dopen er +- 3 cm uit trek blijft het contact houden. Het vermogen laag in de toeren is prima.
Onder het rijden in lage toeren is hij wel wispelturig. Merk dat het vermogen af en toe daalt en stijgt. Bij vol gas slaat ie soms mis, probleem is erger met een warme motor. Misschien verklaard dit ook mijn lage toerental? Daarnaast doe ik 110 in de 2e op 5.5000(max). Zal je toch zeggen dat alle cilinders mee doen.

Ik ga vanmiddag een stukje rijden met 1 voor 1 een boegie dop los gekoppeld, ben benieuwd of er dan ook vermogen verschil is bij vol gas.

Thanks voor het meedenken, hou je op de hoogte.

(Mod's: Mocht ik een nieuwe topic aan maken hoor ik het graag. Gezien mijn problemen "overeen" komen/kwamen met dat van Winy vond ik het gepast om het hier te posten)

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: hurricane on the road

Berichtdoor winy » 22 Jan 2014, 07:11

Noobstein91 schreef:Is het nog steeds huricane on the road, of nu off the road?

on the Road noob 8) De gt off :wink:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron