hurricane on the road

Alles wat niet in de andere categorieën past
Noweakness
Probe newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 Dec 2013, 22:15

Re: hurricane on the road

Berichtdoor Noweakness » 30 Jan 2014, 21:07

Nog maar een update. Ik heb 2 fouten weten uit te lezen. Code nummer: 08- Mass Airflow (maf) sensor or circuit. 26- Solenoid valve(purge control) or circuit. Iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?

Mijn ABS lampje heb ik weer aan de praat kunnen krijgen. Dashbord eruit gehaald en led lampjes opnieuw aangedraaid.

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: hurricane on the road

Berichtdoor michiel de munnik » 30 Jan 2014, 23:19

De maf moet je even schoonmaken kwestie van losschroeven en open maken ( pas op dat je niets beschadigd ) kijk even op youtube voor een how to...... staan genoeg filmpjes op
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: hurricane on the road

Berichtdoor Hans » 30 Jan 2014, 23:23

MAF schoonmaken had bij positief effect... geen CEL lampje meer en inhouden was verdwenen.
Ik heb voor de zekerheid maar een speciale MAF cleaner gebruikt en geen remmenreiniger zoals vaak wordt gedaan.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Noweakness
Probe newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 Dec 2013, 22:15

Re: hurricane on the road

Berichtdoor Noweakness » 03 Feb 2014, 18:22

Duidelijk. Heb verschillende filmpjes bekeken. Het systeem dat op onze probe zit is compleet anders dan op bv. een 626 waar een how to filmpje op youtube staat.
Heb de intake klep proberen schoon te maken, voor en achterkant. Mijn idle toerental is nu 1.200 tot 1.500. Cel lampje begint direct te branden.
Ik ga 1 van deze dagen naar een monteur en dan moet dat hele intake systeem maar even uit elkaar en schoon gemaakt worden. Heb zelf niet de middelen op dit te doen. Heb ook geen ervaring met vloeibare pakking, gezien na demontage het systeem opniew gemonteerd moet worden met een nieuwe pakking.

(Ben opnieuw voor een apk gegaan. Weer een te hoge CO2 uitstoot bij het gas geven. Las dat het co2 gehalte omlaag gaat bij het afsluiten van vacium slang die op de luchtfilter bak komt. Had dezelfde uitstoot als voorheen. Mocht dus ook niet helpen. Inmiddels valt het RDW mij ook lastig met een 135euro nota voor het niet optijd regelen van een APK :( )

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: hurricane on the road

Berichtdoor winy » 03 Feb 2014, 18:47

de oorzaak van een onregelmatig of te hoog stationair ligt in de meeste gevallen aan het vaccium systeem. (Bij de V6) :-k
Aan de onderkant van de IM bevinden zich 2 vaccium kamers waarvan door de hitte de tuitjes afbreken en of de slangen lekken.
de ecu blijft het blok signalen ( bijsturen ) geven met als resultaat het niet mooi stationair draaien .
vervang ook de pakkingen met een dotje vloeibare pakking . Bij het gasklephuis geen vloeibare pakking er tussen.
Controleer v.a. de vris magneet schakelaars alle slangen op gebreken . Let op dat alles weer juist op de plaats zit ( maak foto's vooraf )
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron