Ford Probe vs Audi TT

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
ProbEdo
Probe newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 Apr 2014, 16:59

Ford Probe vs Audi TT

Berichtdoor ProbEdo » 22 Apr 2014, 13:26

Na een beetje googlen en surfen kwam ik toevallig dit aardige artikel tegen. De schrijver heeft zowel een Probe als een Audi TT gereden, en geeft de verschillen tussen de twee duidelijk weer. Een van de conclusies is dat de Probe een lust voor het oog is, maar qua betrouwbaarheid de Audi TT voor zich moet dulden. Nou heb ik nog geen Audi TT gereden, maar qua betrouwbaarheid ben ik best tevreden over mijn Probe. Iemand anders ervaring met beide wagens?

Ik ben eigenlijk altijd wel gecharmeerd geweest van de TT. Na het lezen van het artikel kon ik het niet laten om even hier te kijken naar het tweedehands aanbod. Er zaten een paar mooie wagens tussen, maar mijn portemonnee zegt dat ik nog even tevreden moet zijn met alleen mijn Probe :P

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Ford Probe vs Audi TT

Berichtdoor Robert » 23 Apr 2014, 22:02

Leuke vergelijking!

Leuk om zulke dingen te lezen! Keep up the good work! :D
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Ford Probe vs Audi TT

Berichtdoor Richy » 24 Apr 2014, 12:09

Zeker een leuk artikeltje, zeker omdat ik ook de Audi TT een mooie auto vind. Tof om zo'n vergelijking te zien :biertje:
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
ProbEdo
Probe newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 Apr 2014, 16:59

Re: Ford Probe vs Audi TT

Berichtdoor ProbEdo » 24 Apr 2014, 16:50

Dank, we blijven het web in de gaten houden voor meer leuks :D

Mawe
Probe newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 Mar 2007, 10:56
Locatie: Rumst, Belgie
Contact:

Re: Ford Probe vs Audi TT

Berichtdoor Mawe » 25 Apr 2014, 21:08

Heb ervaring met de twee. Probe 24v nieuw gekocht in 1996 en ermee gereden tot 2007 en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ok, op het laatste wat slijtage van enkele onderdelen maar kom, niet echt iets abnormaals. 'k Geloof zelfs dat hij nu nog altijd rondtoert. Daarna de nieuwe TT (2e model) gekocht en dit was andere koek, best wel wat problemen mee gehad en dan nog van zaken waarvan je zegt hoe kan dit nu. Bijv. Raammechanisme (beide kanten) kapot op 3 jaar, deur niet te open van buitenaf of net het omgekeerde, deur sluit niet, problemen met de bedrading v.d. achterlichten, deurtje handschoenkastje valt zomaar open en nog wat van die zaken. Je zou kunnen denken maandagmorgenwagen maar nee, dezefde problemen komen bij dit type TT zeer vaak voor (raammechanisme krijgt iedereen dus mee te maken).

Kwa rijden, tja, daar heeft mi. de TT dan wel een streepje voor. Probe was zeer leuk maar de TT heeft dan net weer dat sportievere in zich.

Moest ik het overdoen dan zou ik zeker nog een Probe kopen, een TT niet.

Gebruikersavatar
ProbEdo
Probe newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 Apr 2014, 16:59

Re: Ford Probe vs Audi TT

Berichtdoor ProbEdo » 02 Mei 2014, 16:44

Ah, leuk om te horen dat iemand met beide wagens ervaring heeft. Jammer dat je zoveel pech hebt gehad met de TT!

Krab
Probe newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 Dec 2014, 10:13

Re: Ford Probe vs Audi TT

Berichtdoor Krab » 09 Dec 2014, 10:34

Oh, ja een tt vind ik ook erg mooi, maar toch heeft die naar mijn mening niet de charmante uitstraling van een Probe.


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron