Einde Probe-tijdperk

Alles wat niet in de andere categorieën past
Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Einde Probe-tijdperk

Berichtdoor MLBP » 09 Nov 2014, 07:54

Helaas moet ik jullie mededelen dat ook ik besloten heb om afscheid te nemen van mijn Probe.

Sinds dat ik halverwege dit jaar volledig voor mijzelf werk, rijd ik zon 2.000 km per maand, dus sta elke week bij de pomp om er zo'n € 85 door heen te jagen. Daarnaast komt de APK er weer aan in februari en weet dat er een aantal punten zijn wat het voor mij niet meer interessant maakt om de Probe te blijven rijden. Ik moet nieuwe banden, ashoezen zijn wederom lek, homokineten zijn er ook wel aan toe, koppeling (180.000 km, origineel) zit er ook aan te komen, distributie moet aankomend jaar gebeuren, progressieve roestvorming in de wielkasten achter, zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik weet dat niet alles APK afkeur is, maargoed.

Ben al ruim 6 maanden op zoek, en gister eindelijk de knoop doorgehakt! Na diverse testritjes in onder andere het nieuwe model Focus en Mondeo, toch van Ford afgestapt. De keus is gevallen op een A3 Sportback, 2.0 TDI, met 140pk / 320NM en een verbruik van 1 op 20! Vanzelfsprekend trekt het erg lekker en rijdt het heel anders dan een Probe, maar..... Toch zit ik niet zo lekker als in mijn Probe, ondanks het luxe leer wat in de Audi zit.

foto.JPG


Bijna 5 jaar geleden kocht ik de Probe voor € 1.200, en met 122.000 km op de teller. Een koopje bleek later, heb er in die vijf jaar tijd nog geen € 1.000 aan onderhoud gehad, en dat is inclusief € 400 voor nieuwe banden. Tuurlijk zit er nu dan veel aan te komen, dus misschien niet helemaal reëel. Vorig jaar is er zelfs nog een nieuwe ruit in gekomen, was verzekeringswerk. Ik had geen zin om op Marktplaats de discussie aan te gaan met mensen die er geen geld voor willen betalen, dus heb besloten om de Probe in te ruilen. De dealer verwacht dat het een schredder gevalletje wordt. Helaas heb ik hier niet de ruimte om de Probe te stallen, anders was het zeker een restauratie project geworden (al denk ik niet dat het een collectors item zal worden).

5 december kan ik de A3 ophalen en zal ik definitief afscheid moeten nemen van de Probe! Mocht er nog iemand zijn die op zijn kosten en risico de ruit, of andere onderdelen om wil ruilen, PM dan maar.

Gr. Stuart
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Krab
Probe newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 Dec 2014, 10:13

Re: Einde Probe-tijdperk

Berichtdoor Krab » 10 Dec 2014, 12:20

Ik hoop dat je nieuwe auto ook bevalt :)


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron