Toekomst probe club

Alles wat niet in de andere categorieën past

Jullie voorkeur

Peiling eindigde op 17 Feb 2015, 18:03

Optie één
4
29%
Optie twee
10
71%
 
Totaal aantal stemmen: 14

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Toekomst probe club

Berichtdoor michiel de munnik » 18 Jan 2015, 18:03

Beste leden en forumbezoekers,

We beginnen met een nieuw jaar vol nieuwe ideeën.

Allereerst willen wij jullie de volgende vraag stellen: Hoe zien jullie de toekomst van de FPCN voor jullie ?

Ons ( het bestuur ) is het volgende opgevallen:
We kampen met een hard teruglopend leden aantal en forum bezoekers.
Dit is volgens ons te wijten aan het aantal probe rijders wat hard terugloopt in nederland.
Dit zal de komende jaren alleen nog maar verder terug gaan lopen.
Ook is er het laatste jaar een zeer lage opkomst bij meetings en evenementen van FPCN leden.
Een groot deel van het huidige FPCN bestuur is druk bezig met het opzetten van Fordtitude Nederland.

Ons voorstel is het volgende:

Optie één:
We laten de club voortbestaan maar we heffen geen contributie meer en er zullen dan ook per 2016 geen full members meer zijn.
Met het resterende geld wat er nog in kas is zullen wij in 2015 nog eenmaal een club BBQ organiseren. en de rest zal gebruikt gaan worden om het forum in de lucht te houden, deze zal dan nog ongeveer 2 jaar blijven draaien.

Optie twee:

We laten de FPCN per direct op gaan in Fordtitude nederland.
( indien er voor 2015 contibutie voor FPCN is betaald zul je automatisch bij Fordtitude ook fullmember worden voor dit jaar )
De contributie is het zelfde per jaar als voor FPCN. ( wel dien je jezelf dan als lid aan te melden bij Fordtitude, graag dan voor het forum bij Fordtitude wel de zelfde forumnaam gebruiken.)
Het huidige forum zal dan overgaan naar Fordtitude Nederland met dezelfde gebruikersnamen als nu, ook zullen wij er dan voor zorgen dat alle bestaande topics worden opgenomen in het forum van Fordtitude.


Wij vragen iedereen te stemmen wat jullie voorkeur geniet. ( binnen 30 dagen )


Over Fordtitude Nederland.

Fordtitude Nederland zal zich gaan inzetten om voor een zo breed mogelijk Ford rijdend Nederland meetings en evenementen te gaan organiseren.
Ook willen wij een zo breed mogelijk forum te gaan opzetten met voor elk type ford een apart deel in het forum.
Wij zijn al hard bezig om een website te bouwen. Voor nu kun je ons vinden op Facebook

Met vriendelijke groet,

Het bestuur.
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor Richard » 18 Jan 2015, 21:43

Denk dat iedereen voor optie twee zal kiezen.
Want zoals al gezegd zijn onze probes erg zeldzaam geworden en dat word alleen maar zeldzamer.
Ik ken fordtitude helemaal niet en kan er ook niks over vinden op google, dus is niet een bestaande club lijkt mij.
Maar een fusie van diverse (ford/mazda) clubs leek mij al lange tijd een goede oplossing.

Ook het forum hier dreigt idd op uitsteven, al komt dat denk ik ook mede doordat het forum helemaal verkloot in elkaar zit en veel kleine foutjes heeft sinds enige tijd..
Maar als dat fuseren echt gaat door kome en ook goed loopt en beetje de moeite waard is met meetings/evenementen dan overweeg ik mss ook wel om in 2016 weer een full member te worden.

Maar voor mij dus zeker optie 2!
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor michiel de munnik » 18 Jan 2015, 23:40

richard er is al een facebook pagina en website
al is de site nog niet helemaal klaar maar dat gaat snel gebeuren

www.fordtitude.nl
www.facebook.com/fordtitude
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Gebruikersavatar
pieterprobe
Probe owner
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 Jan 2013, 16:19
Locatie: Utrecht

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor pieterprobe » 20 Jan 2015, 15:56

Ik wil even beginnen om te zeggen dat ik het top vindt dat het bestuur volop bezig is met nieuwe ideeen en meetings. Maar ik zit tussen optie 1 en 2 in, ik ben het er mee eens dat het een goed idee is om iets nieuws op te zetten en daarbij FPCN te gebruiken maar ik zou het wel jammer vinden als de probe club op zichzelf niet meer zal bestaan. Ik zou het niet eens erg vinden om het forum over te nemen zodat hij blijft bestaan, het lijkt me leuker als er een apart nederlands forum over probe's blijft. Hoe ziet het bestuur dat voor zich als alles van forum probe naar forum fordtitude wordt verplaatst? Het lijkt mij dat onze probe forums zoek raken tussen de nieuwe topics van fordtitute.
Afbeelding
Aruba >1993 16v Red Ford Probe... rust in piece
NL >1993 24v Silver Ford Probe T22. work in progress...

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor Richy » 20 Jan 2015, 16:17

@Pieter

Het idee is om dan het hele forum over te hevelen, maar dat er dus voor elk model Ford een apart gedeelte op het ofrum komt, net als dat we nu bijv. Kippenhok, Probe Lounge etc. hebben, dan zal dat ook gaan bestaan maar dan krijg je Forum > Ford Probe > Kippenhok, en bijv. Forum > Ford Fiesta > Kippenhok etc. Hopelijk heb je hierdoor meer duidelijkheid.

Groetjes
Richy
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor michiel de munnik » 24 Jan 2015, 18:07

Iedereen kan stemmen
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Gebruikersavatar
Hermien
Probe learner
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 Jul 2014, 00:29

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor Hermien » 24 Jan 2015, 22:06

Juist omdat er zo weinig Proces zijn, is het fijn om een verzamelplaats te hebben. Ook al is dat als onderdeel van een groter geheel. Hoop ook weer eens naar een meeting te gaan maar mijn Probeert heb ik noodgedwongen moeten schorsen omdat mijn man 'in between jobs' is. De probeert staat nu gewaxt en wel te glimmen onder de carport. Hoop dat ik binnenkort weer kan rijden!

Groet,
Hermien

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor michiel de munnik » 31 Jan 2015, 21:14

Voor iedereen die nog geen stem heeft uitgebracht. doe dit voor 17 februari. daarna zal de uitkomst bepalen wat er met de probe club gaat gebeuren
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor Terr-E » 04 Feb 2015, 00:02

Het is jammer dat aan alle mooie dingen een eind komt.
Ik wil helemaal niet stemmen, zeker niet als allebei de stemmen eigenlijk het einde van de ProbeClub betekenen.
Maar ik begrijp het wel. Ik vind deze poll alleen een beetje prematuur.
Had eerst Fordtitude helemaal opgezet, met website, met forum, met een (poging tot) verenigde Ford fan-base, en dan gevraagd een keuze te maken. Nu is het een beetje een ongeïnformeerde keuze m.i.
Er is nu een facebook pagina en een website, dus het begin is er, maar het geeft een beetje een "out with the old, in with the new" gevoel.

Ik zal Fordtitude in de gaten houden in ieder geval, en ik merk wel wanneer we over gaan :D

Anyway, het moest er een keer van komen, ik geloof dat ik bij de RDW nog maar 135 Probes geregistreerd zag staan (weet niet of de 1st gens hier ook bij zaten) dus dat is inderdaad erg karig voor een zelfstandige club (tenzij we een absurd hoog ledenpercentage zouden kunnen scoren :P )
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor michiel de munnik » 08 Feb 2015, 00:01

Het idee achter Fordtitude is meer dat we het grootste algemene ford platform willen creëren van de BeNeLux.

we richten ons op het groots gaan opzetten van Ford meetings in Elke format.
Wij ( Robert en Michiel ) waren al de kracht achter de ALS & MS benefeet meetng op 8 nov 2014. http://www.alsmsbenefiet.nl
De opkomst die dag heeft zelfs onze stoutste dromen overtroffen.
Ook hebben wij gemerkt dat er binnen de autowereld zeker animo is voor meer van dit soort meetings.

Wij zijn al druk bezig met contacten leggen bij alle verschillende kleine Ford clubs die zich hebben gevormd in Nederland.
Voor een aantal clubjes is het hebben van een forum niet haalbaar puur om financiële redenen, zij staan dan ook zeer positief tegenover Fordtitude.

Ook de misschien toekomstige sponsoren staan open voor Fordtitude.

Wat we dus eigenlijk willen creëren is een club waar elke Ford rijder zich thuis kan voelen, en ondersteuning kan vinden met vragen over zijn of haar auto, ongeacht bouwjaar, model enz.
We gaan dus zeker geen verschil maken tussen "een tuner" of een "daily driver".

In de zeer korte tijd dat we bestaan hebben we al een zeer grote indruk gemaakt bij een grote groep mensen.
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor michiel de munnik » 17 Feb 2015, 00:49

Beste leden,

De stemmen zijn geteld de stemming is voorbij.

Het is optie 2 geworden.

Wij zullen jullie zeer binnenkort meer info geven omtrent de overgang van FPCN naar Fordtitude Nederland.

Het gehele FPCN forum zal binnenkort offline gaan zodat wij alle topics kunnen overzetten naar het Fordtitude forum, meer info over de exacte datum volgt nog in dit topic.
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor Richard » 18 Feb 2015, 07:35

Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan lopen.. Succes heren!
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

speedymondeo
Probe forever
Berichten: 849
Lid geworden op: 06 Aug 2005, 20:47
Locatie: Stekene (B)
Contact:

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor speedymondeo » 19 Feb 2015, 20:43

Richard schreef:Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan lopen.. Succes heren!



Is het ook niet mogelijk bij een andere Probe club aan te sluiten, Engeland, Duitsland? Ik weet ,ik reageer ook niet meer zo vaak, maar koester mijn 4 overgebleven wagentjes nog wel> Ik verwacht gewoon te verdrinken in de massa. Overigens veel succes voor jullie allen.
The Good, the Bad and the Probe.

Probe 16V Electric Blue (MQ) 1995 LPG G3 EXIT
Probe 24V Teal Mist (SK) 1994 LPG
Probe 24V Rio Red (EZ) 1994
Probe 24V Silver Metallic (YS) 1993
Probe 24V Electric Blue (MQ) 1992

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor michiel de munnik » 22 Feb 2015, 15:12

Nee we gaan niet verdrinken in de massa.

op het form van Fordtitude is voor elke model van ford een apart stukje ingericht.

alle technische info die hier nu op het forum staat zal in de juiste groep bij fordtitude worden gezet.

alleen de "algemene" en off topic onderwerpen ( kippenhok, enz ) zullen waarschijnlijk opgaan in het "werkplaats" deel van fordtitude.

Wij zullen er voor blijven waken dat er ook voor de probe rijders zeker een leuk en informatief forum blijft staan.

kijk maar eens op de site van Fordtitude en hun forum.

www.fordtitude.nl
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)

michiel de munnik
Site/Forum Administrator
Berichten: 530
Lid geworden op: 26 Apr 2010, 16:41
Locatie: alphen aan den rijn
Contact:

Re: Toekomst probe club

Berichtdoor michiel de munnik » 24 Mar 2015, 18:24

Beste mensen,

Binnen een paar dagen is het dan zover, na een lange tijd van voorbereiden en plannen gaat het dan toch echt gebeuren.
Het forum van FPCN gaat off-line.
wij verwachten een aantal dagen bezig te zijn om alle FPCN topic's goed over te zetten naar het Fordtitude forum.
Daarom kan het voorkomen dat er tijdelijk enkele onderwerpen nog niet terug zijn te vinden op het Fordtitude forum, wij vragen jullie begrip hiervoor.

Nadat de topic's zijn overgezet zullen wij er natuurlijk voor zorgen dat er een link hier komt naar het Fordtitude forum zodat iedereen zolang de FPCN site nog in de lucht is het nieuwe forum gemakkelijk kan vinden. Uiteindelijk zal de FPCN site zelf ook gaan verdwijnen.
wel zal Fordtitude ons logo blijven gebruiken met een kleine toevoeging, zodat er tijdens grote meetings nog wel duidelijk is wie we zijn en waar we voor staan.
kortom: de FPCN zal in aangepaste vorm voort blijven bestaan, maar niet meer als op zichzelf staande autoclub.
probe 2.0 SE 16V USA import b.j. '95 import '97

juli 11 achter trommelremmen voor schijven vervangen
dec 11 motor vervangen (136000 km gelopen)


Terug naar “Probe Lounge”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron