Nou na 1,5 jaar de probe op de oprit hebben zien staan en er niet in hebben kunnen rijden is ie weer terug!
Vandaag is mijn wagen weer door de keuring gekomen na 1,5 jaar stilstaan 2 keer de sleutel omdraaien en lopen he! heerlijk die probe.
Paar kleine puntjes op de apk ashoesje, fusekogel hoesje, ruitenwisser vervangen.
Verder aangezien de kosten zelf maar de uitdaging aangegaan en de distributie riem en v-snaren vervangen en dit heeft alle maal goed uitgepakt!
In de 1,5 jaar dat deze heeft stil gestaan hebben we niet stil gezeten we hebben op een andere probe die ik voor 400 euro had gekocht een top-chop uitgevoerd het dak 15 cm verlaagd
Voor dat we aan dit project zijn begonnen hebben we goed geïnformeerd bij verschillende auto glas fabrikanten en deze kwamen gemiddeld met 100 euro per zij raam. en de voorruit is een ander verhaal maar daar waren we ons zeker bewust van.
Ook RDW goedkeuring gekregen, blijkbaar mag je je dak er af slijpen en er weer op lassen zonder herkeuring! vond dit al bijzonder maar goed.
we zijn toen aan de slag gegaan en hebben hem zover afgemaakt dat we zo goed als konden gaan plamuren en glad maken, dus het werd tijd om de raampjes te laten maken!
We gingen toen de 4 zijramen wegbrengen en toen kwam er dus uit na een tijdje dat de prijs ging stijgen naar 1500 per raam, omdat deze zeg maar 2 richtingen op zijn gebogen, naar achteren naar binnen en van onder naar boven naar binnen terwijl wij dit toch steeds hebben aangeven en tekening hebben geleverd met de radius en afmetingen van alle geharde enkele ramen.
Dus helaas kwam daar ons project ten einde! omdat zelfs een probe zoveel geld niet waard is, dus uiteindelijk was het erg jammer want ik weet zeker dat het een geweldige mooie wagen was geworden. we zochten naar dat gene wat nog niet gedaan was en dat hadden we wel gevonden denk ik!
Ik moet er nog wel even bij zeggen dat toen we hem opgingen halen miste hij op de snelweg al wat vermogen en hij liep gewoon niet lekker, dus naar 100km thuis aangekomen ging ik mijn vriendin ophalen. na ongeveer 5 km hoorde ik een beste klap en klonk het alsof er stenen in mijn cilinder zaten!! auto naar huis gesleept Bogies niet afgebroken, geen klep laten vallen, kon nog eigenlijk maar 1 dingen zijn en dat waren de lager schalen. wij blok er uit getakeld omdat we toch met dat project gingen beginnen heb hem pas gedemonteerd en de lagers schalen van die cilinder zijn lekker uitgewalst en zaten boven op elkaar, ze waren denk ik wel 8mm breder dan de anderen en ongeveer 1/8 de dikte van de anderen!
De zuiger in deze cilinder was nog brandschoon en zo goed als nieuw dus ik denk dat hij niet helemaal correct in elkaar is gezet.
Ook het vlak op de krukas is helemaal stuk geslagen door de zuigerstang dus dit was eigenlijk niet meer te redden, ik las nu de zuigers aan de krukas leuk kunstwerkje en aandenken aan onze 2de probe!
Maar na al deze ellende heb ik wel veel geleerd van de probe heb deze helemaal gedemoteerd en het is wel fijn dat je nu bijna alles kan vinden en ook alles reserve hebben is ook niet erg.
En nog steeds plezier want mijn USA rijdt nog vrolijk rond!
p.s kijk even in het te koop/gevraagd topic heb elke boutje moertje zo goed als alles als iemand interesse heeft!