Startproblemen

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Hermien
Probe learner
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 Jul 2014, 00:29

Startproblemen

Berichtdoor Hermien » 11 Jul 2014, 17:32

Vanmiddag mijn Probe 2.0 opgehaald en nu al problemen. Niet te geloven!

Tijdens het rijden eerst minder vermogen. Daarna sloeg hij af. Tijdens het rollen kreeg ik hem wel weer aan de praat. Dit afslaan gebeurde een paar keer achter elkaar. Vlak bij huis kreeg ik hem niet meer gestart. Mijn zoon heeft er naar gekeken maar kon het probleem niet ontdekken. De bougies zijn goed maar vonken niet. De verdelerkap lijkt goed droog. De auto heeft wel lange tijd stilgestaan met een bijna lege tank, maar na bijtanken ging het eerste uur rijden zonder problemen.
Wat zou het probleem kunnen zijn?

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Startproblemen

Berichtdoor Robert » 11 Jul 2014, 18:13

Hoi Hermien,

Dit klinkt als een onstekingsverhaal, wat een euvel is bij deze auto's. Ik zeg onsteking, omdat ie dus niet vonkt....
Je zou kunnen proberen de contactpuntjes van de verdelerkap op te schuren om te beginnen, deze zijn misschien geoxideerd.
Wacht even de experts hier af...

Heel vervelend dit! Heb je de garage al gebeld met je verhaal, garantie tot aan de deur, maar je kan het altijd voorleggen.
Waar kom je eigenlijk vandaan als ik vragen mag? Mocht het echt onvindbaar zijn (wat mij onwaarschijnlijk lijkt) is er misschien een mogelijkheid dat een clublid komt kijken....

Groeten Robert
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hermien
Probe learner
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 Jul 2014, 00:29

Re: Startproblemen

Berichtdoor Hermien » 11 Jul 2014, 18:46

De contactpuntjes zien er prima uit, dus dat is het hoogstwaarschijnlijk ook niet.
Morgen ga ik zeker de garagehouder bellen. Inderdaad, garantie tot aan de deur.

Ik woon in Delfzijl, dus dat zou een lange rit kunnen betekenen......... Aan de andere kant: het is mooi weer voor een tourritje en de koffie staat uiteraard klaar!

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Startproblemen

Berichtdoor Richy » 11 Jul 2014, 18:56

Hoi Hermien,
De ontsteking is welbekend probleem bij de Probe. Er zit op geen enkele bougie een vonk?
We hebben ook een paar leden in het noorden wonen, dus wellocht dat dat nog een optie zou zijn. Ik hoop in ieder geval dat je er snel achter kunt komen.

Groetjes,
Richy
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: Startproblemen

Berichtdoor Noobstein91 » 11 Jul 2014, 19:23

Maak anders een filmpje van het euvel.

Ik kan nu wel van alles roepen , maar ik wil liever duidelijke antwoorden geven.
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hermien
Probe learner
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 Jul 2014, 00:29

Re: Startproblemen

Berichtdoor Hermien » 11 Jul 2014, 20:01

Fijn dat jullie allemaal zo snel meedenken! Morgen maak ik een filmpje (zoon is nu weg met gereedschap om bougies los te draaien). #niet handig.

Groet,
Hermien

Gebruikersavatar
Hermien
Probe learner
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 Jul 2014, 00:29

Re: Startproblemen

Berichtdoor Hermien » 12 Jul 2014, 12:44

Ik heb op youtube een klein filmpje geplaatst zodat jullie even mee kunnen kijken. Je kan dan ook precies horen wat er gebeurt bij het starten. Je hoort de startmoter goed, maar hij slaat niet aan. Is de verdeler wel goed? Hij ziet er in mijn ogen nogal afgesleten uit.
Link naar het filmpje: http://youtu.be/F7rwUqEzVBo

Groet
Hermien

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Startproblemen

Berichtdoor winy » 12 Jul 2014, 13:08

de rotor is vervuild . Maak die eens schoon met schuurpapier .
Mocht ie dan nog geen vonk hebben is de interne module van de ontsteking overleden .
Dit is een wel bekent probleem wat veelal voorkomt wanneer hij nabij of meer dan 150.000 gelopen heeft .
Is oorzaak is dat de module te warm wordt . De ontsteking ombouwen naar een externe module is mogelijk .
Ik heb zelf 2 x V6 en ook de zelfde problemen gehad .
Wellicht kan onze Wim hier toe nog het een en ander toelichten .
suc6 :wink:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Hermien
Probe learner
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 Jul 2014, 00:29

Re: Startproblemen

Berichtdoor Hermien » 12 Jul 2014, 14:51

Na het schuren nog steeds geen vonk....... Er staat ook al 194.000 op de teller dus dat zou een logische verklaring zijn. Maar ombouwen naar een externe module klinkt niet makkelijk. Wat heb ik daar om te beginnen precies voor nodig? Wel schemaatjes gevonden voor de '93-'94 maar dat zal bij deze waarschijnlijk niet werken.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Startproblemen

Berichtdoor winy » 12 Jul 2014, 15:24

Weet niet of de 2.0 na 96 een externe Module heeft . Veel V6 modellen wel .
De gemakkelijk manier is gewoon dezelfde erop zetten en op naar de volgende 194000 :)
Het monteren is easy . :wink:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Hermien
Probe learner
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 Jul 2014, 00:29

Re: Startproblemen

Berichtdoor Hermien » 12 Jul 2014, 16:10

Mooi, dan ga ik daar naar op zoek.
Thanks!!

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Startproblemen

Berichtdoor winy » 12 Jul 2014, 16:24

Vraag hier op ons forum . Wellicht heeft iemand nog iets liggen :wink:
suc6
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Hermien
Probe learner
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 Jul 2014, 00:29

Re: Startproblemen

Berichtdoor Hermien » 12 Jul 2014, 19:15

Nog een vraagje. De laatste voorlopig hoop ik.

De rotor draait wel. Is het dan voldoende om alleen de rotor en de verdelerkap te vervangen of is het toch beter om de hele unit te vervangen?

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Startproblemen

Berichtdoor winy » 13 Jul 2014, 09:20

als het aan de rotor en verd kap ligt heb je wel een vonk . Deze zal dan niet zo krachtig zijn .
Dus enkel deze te vervangen heeft niet veel zin wanneer de module kaduk is .
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: Startproblemen

Berichtdoor Wim9516V » 13 Jul 2014, 10:08

Hiya,

Winy en co zeiden het al. Als je helemaal geen vonk hebt, is bijna zeker het problem binnenin de verdeler te vinden.

Het is dan of de bobine zelf (zit in verdeler) of de ontstekingsmodule (zit ook in verdeler).

De mijne op de 2.0 en ook de 2.5 zijn ook al keer stuk gegaan.

Beste is gewoon de hele verdeler te vervangen, kost je tussen 100-200 EUR als je goed shopt op E-bay/Internet.

Succes,

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron