BBQ 2014 FOTO-UPDATE Pagina 4!

Alles over onze eigen meetings, meetings met andere clubs en evenementen waar wij ons vertegenwoordigen
MF44
Probe friend
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 Dec 2012, 09:27

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor MF44 » 16 Jul 2014, 15:12

Mooi dat je erbij kan zijn Arjen :D :biertje:

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor Noobstein91 » 16 Jul 2014, 21:06

alleen wel in de Ka. :mrgreen:

of misschien wat anders..... [-o<
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor winy » 18 Jul 2014, 08:45

we moeten de BBQ verschuiven naar 9 sept . :lol:
We zijn dan een week in zeewolde :biertje:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Richy
Event Manager
Berichten: 2199
Lid geworden op: 22 Aug 2010, 10:25
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor Richy » 18 Jul 2014, 08:49

Hahaha, rij wel even naar Zeewolde dan. Dubbele bbq :biertje:
1995 Ford Probe 16v ECP Highlight, Electric Blue (MQ). Americanised ECP Probe (Totaled)
1994 Ford Probe GT T22, Aspen Silver Metallic (SM). German import, American features, Dutch Probe.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor winy » 18 Jul 2014, 12:25

Wie weet :lol: ligt aan de weergoden dan :sunny:
We verblijven op center Parks =P~
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor Terr-E » 19 Jul 2014, 15:13

Donkere wolken pakken zich samen....

Probe is afgekeurd.
Te hoge uitstoot. Waarschijnlijk lekke koppakking en/of klepseals. En rotte achterdemper.
Weet nog niet hoe het nu moet met de BBQ, maar de toerrit is waarschijnlijk exit voor mij :(
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor Robert » 19 Jul 2014, 19:31

Minder nieuws Ed.... Maar toch niet zo'n groot probleem? Einddemper fixen (is het een groot gat? Lijkt me niet, anders had je het wel gehoord, dus effe dichtplakken of lassen of andere scoren) en een APK-station zoeken die niet zo moeilijk is met de uitstoot. Ik ken ze wel hier, dus laat maar weten.

Zijn er dan symptomen van een lekke koppakking (sludge, olie/koelwater gebruik enz.) ? Anders even test laten doen.

Groeten Robert
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor Terr-E » 19 Jul 2014, 21:10

De garage waar 'ie nu staat vraagt € 3500,- om door de APK te laten komen.
Ik ben hier terecht gekomen via een vriend die vertelde dat ze hier goed werk leveren, en dat is eigenlijk wel wat ik wil. Ik zit heel erg te dubben of ik werkelijk bereid ben om de hoofdprijs te betalen hiervoor.

Ik wilde eigenlijk gewoon een RVS uitlaat eronder laten zetten, maar dat gaat me niet lukken op tijd voor de APK.

En wat betreft de uitstoot; Een lekke koppakking betekent normaal gesproken een engine rebuild. De klep-seals en eventueel de pakking van het kleppendeksel is volgens mij niet zo'n probleem.
Ze hebben m getest, en zij zeggen koppakking + klepseals. Er lekt sowieso olie de motor in, dat veroorzaakt (voor het merendeel) de te hoge uitstoot.
Olie gebruik is niet echt hoog, ik heb voor het laatst bijgevuld tijdens ProbeFest 2013.

En verder is er nog de startmotor en wat kleine dingetjes...

Maar hoeveel ik ook van deze auto's hou; het is niet realistisch om € 3500,- te betalen voor een auto die ik voor €650,- heb gekocht, voornamelijk voor een pakking van een paar tientjes...
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor Robert » 20 Jul 2014, 00:33

Hoi Ed,

€3500,- is veel te veel voor deze auto's en ook veel te veel voor de reparatie vind ik!

Maar even terug: als je koppakking daadwerkelijk lek is, moet je dat zelf merken. Wat je zegt is dan een 'engine rebuild' de goede omschrijving. Als de pakking aan de buitenzijde lek is sijpelt de koelvloeistof/olie langs je blok naar buiten, aan de binnenzijde tussen de olie-koelwaterkanalen of tussen de kanalen en je cilinders. Dit is merkbaar aan olie in je koelvloeistof en/of andersom of als de lek aan de kant van je cilinders zit gaat je auto olie of koelvloeistof verbruiken. Dit is merkbaar aan witte rook achter je auto of olie verbranden! Ook loopt de druk in het koelsysteem op. Dus in alle gevallen goed merkbaar! (Even een korte omschrijving)

Startmotor is geen APK punt en zou tzt vervangen kunnen worden lijkt mij (zolang de auto nog aanslaat).

Mijn opa en oom hebben een autohobbyclub waar goede recensies vandaan komen (onder andere Richy), je bent altijd welkom, en wij repareren een koppakking, startmotortje e.d. (ook distributie/waterpomp/spanrollen enz. gaan dan ook nieuw neem ik aan) voor een fractie van dit bedrag met garantie uiteraard. Het aanbod is er. Om een Probe in leven te houden is €3500,- niet te doen en dat vind ik de reparatie ook niet waard (of er moeten heel veel andere gebeuren, maar er moet heel wat gebeuren wil je aan €3500,- komen), daar zijn we het allen over eens.

Een kleine snelle kostenberekening van mijn kant (materiaalkosten gebasseerd op http://www.winparts.nl ter indicatie, gemiddeld genomen):

- Pakkingenset: koppakking, uit-en inlaatpakkingen, klepdekselpakking enz. €281,- (dit kan volgens mij goedkoper)
- Kop vlakken +- €300,- (indicatie bij ons huisrevisiebedrijf)
- Distributieset van Gates (duurste): €325,-
- Waterpomp: €80,-
- Arbeid + vloeistoffen e.d. schatting: €350,- (bij ons)

Totaal: €1336,- Pin mij er niet op vast, maar even een snelle berekening.

Groeten Robert
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor winy » 20 Jul 2014, 08:22

@Ed, laat (of doe zelf) eens compressie meten :wink:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor Nick » 20 Jul 2014, 11:58

Ed, allereerst: een garage die 3500euro vraagt, meteen je auto weghalen! Ik weet zeker dat menig garage voor minder dan 1000 euro je pakkingen en alles kan vervangen.
Maar als tweede geloof ik niet dat een koppakking je probleem is, dan zou je inderdaad ook andere symptonen hebben. Een nieuwe universelen kat en einddemper, goeie benzine tanken, en wellicht een dikkere olie, auto GOED warm hebben en nog een keer checken.

Edit: ik had het er nog even met Coen over, maar die merkte terecht op dat jij toch een complete rvs scorpion uitlaat heb? Dan kan die einddemper toch niet verrot zijn?

conclusie; heel snel andere garage zoeken!
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor Robert » 20 Jul 2014, 12:19

@winy: Dat hebben ze gedaan lijkt mij....
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor Terr-E » 20 Jul 2014, 12:31

Dank voor jullie adviezen !

Startmotor moet sowieso gebeuren, anders gaat die Probe helemaal nergens meer heen :P

Er is ook witte rook de eerste paar minuten na het starten (sinds mei) maar het motortje loopt verder nog super-netjes.
Ik vind de diagnose wel aannemelijk dat er olie de motor in lekt, maar om daar € 2200,- voor te betalen....
(plus € 1300 voor de startmotor en de rest van de APK)

Ik zal morgen eens bellen, en kijken of ik het nog enigzins binnen de perken kan houden.

Robert; Hoe kom ik in contact met die autohobby club van jullie ?
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor Robert » 20 Jul 2014, 17:45

Je hebt een PB Ed!

Groeten Robert
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: BBQ 2014 + Tourrit 'Langs de rivieren'

Berichtdoor Noobstein91 » 25 Jul 2014, 11:26

hebben we nog een status update over de BBQ??


ik kom met de ka, anders kan ik wel 3 keer tanken voordat we halverwege de tourrit zijn. :biertje:
oud beestje neemt 1 op 6 :oops:
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding


Terug naar “Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot]

 

 

cron