Tony's Probe

Hier kan je als nieuw lid jezelf voorstellen
Tony

Tony's Probe

Berichtdoor Tony » 19 Apr 2008, 22:05

Hallo, hier is ook een wat oudere jongere van 54, die komende donderdag zijn Ford Probe in ontvangst mag nemen. Het is een Electric Blue exemplaar, 2 liter 16-klepper uit 1995 met 144000 op de teller. Gisteren ontdekt bij de Ford dealer (Poll) hier in Huizen ('t Gooi) en het was liefde op het eerste gezicht en dus vandaag de koop geregeld. Op de verroeste mistlampreflectoren na verkeert de auto in concoursstaat. De eerste eigenaar is dhr. Poll zelf geweest (Ford dealer Huizen/Hilversum), die hem een jaar lang als companycar heeft bereden. Vervolgens is de auto 12 jaar in bezit geweest van iemand die deze auto heeft gekoesterd, maar nu eindelijk eens wel eens wat anders wilde. De auto is gedurende deze periode altijd bij Poll in Hilversum in onderhoud geweest. Vanaf donderdag ben ik dus de 3e eigenaar en ik verheug me er erg op. Ik houd van auto's waarvan er geen 13 in een dozijn passen. Ik heb dan ook nog een hele aparte Volkswagen 181 Kubel uit 1973 en ben daarom ook lid van de Kever Club Nederland en de Hilversumse Kever Club en bezoek waar mogelijk meetings. Hoe zit dat met de Probe Club, ik zou graag mijn nieuwe aanwinst willen showen op de eerstvolgende meeting.
Graag verneem ik jullie reacties.

Groeten, Ton(y)
Huizen

Gebruikersavatar
TazZ
Probe addict
Berichten: 1364
Lid geworden op: 21 Aug 2006, 10:36
Locatie: Odiliapeel

Re: Tony's Probe

Berichtdoor TazZ » 19 Apr 2008, 22:22

Nice, weer een blauwe erbij. :lol: Ze begonnen al wat schaars te worden de laatste tijd. :mrgreen:

Welkom hier! Op meetings ben je uiteraard altijd welkom. :)

Ik moet zeggen.. Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van je VW. :D
Afbeelding

Sold: '94 Electric Blue EU Ford Probe 24V - HEI mod - Sebring muffler - 6000k Xenon - '93 US tails - A little bit of ICE and lots of LED's

James May: The Italians invented electricity, as we all know.

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Tony's Probe

Berichtdoor ProbePower » 19 Apr 2008, 23:15

Welkom hier! Laat de foto's van je VW maar achterwege :P

Nee geintje... Veel plezier hier om het forum... Houd het Meetingsforum in de gaten want daar worden alle meetings afgesproken en aangekondigd...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: Tony's Probe

Berichtdoor Hans » 19 Apr 2008, 23:26

Welkom! 8)
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dré
Probe addict
Berichten: 1382
Lid geworden op: 06 Jan 2008, 21:22
Locatie: Stein (L)
Contact:

Re: Tony's Probe

Berichtdoor Dré » 20 Apr 2008, 00:08

Welkom Tony. :mrgreen:
Dré
Afbeelding
2.0 16V bj 1995 (Sold) but not forgotten
Suzuki Vitara 1.6 16V '91 Daily Car

Tony

Re: VW Kubel

Berichtdoor Tony » 20 Apr 2008, 05:46

Op verzoek een foto van de Kubel. Dit is eigenlijks niets anders dan een Kever in een andere verpakking, speciaal ontworpen voor het leger. Lekker heel basic en een ideale combinatie van klassieker, cabrio en terreinwagen.

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Tony's Probe

Berichtdoor John B. » 20 Apr 2008, 08:13

Welkom vanuit het zonnige Zeeland!


Mooie wagen, hopelijk heel veel veilige kilometers toegewenst!

Eerstvolgende meeting zal denk ik op Automaxx zijn, zie daarvoor het forum "meetings"

Helaas heb je net de American Sunday gemist!

Als je wilt, kan je ook nog full-member worden, kost je 25 euro per jaar, maar daar krijg je wel wat voor terug!
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Tony's Probe

Berichtdoor John B. » 20 Apr 2008, 08:19

Tony schreef:Op de verroeste mistlampreflectoren na verkeert de auto in concoursstaat.



Ik gok op verstralers?
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petje
Probe addict
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 Jun 2007, 17:01
Locatie: Sint Hubert
Contact:

Re: Tony's Probe

Berichtdoor Petje » 20 Apr 2008, 11:52

Welkom hier.

Veel plezier met je Probe. Ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet als ie ien concoursstaat is :D

Leuk wagentje trouwens die volkswagen.
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Tony's Probe

Berichtdoor Nick » 21 Apr 2008, 19:46

gefeliciteerd met de aanschaf, en lekker blijven plakken hé :mrgreen:
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Tony

Re: Tony's Probe

Berichtdoor Tony » 21 Apr 2008, 20:32

Hoe kan ik full-member worden? Die 25 euro kan er ook nog wel vanaf.

Grtz,

Ton(y)

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Tony's Probe

Berichtdoor ProbePower » 21 Apr 2008, 20:36

Kijk even in dit topic...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Tony's Probe

Berichtdoor Angringo » 21 Apr 2008, 20:41

Hoi Tony,,

ook welkom namens het bestuur bij deze.

Mocht je nog vragen hebben mbt lidmaatschap dan kan je die altijd aan mij richten of 1 vd andere bestuursleden.

Robert@probeclub.nl
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Tony

Re: Tony's Probe

Berichtdoor Tony » 24 Apr 2008, 23:07

Eindelijk vandaag de Probe in ontvangst genomen. Het werd wel 17.00 uur i.p.v. 15.00, omdat bij het APK klaarmaken werd ontdekt, dat er rechtsvoor een rubber hoes om de aandrijfas vervangen moest worden. Die was niet voorradig en moest van het filiaal uit Hilversum komen. Verder is de electrische antenne vervangen voor een nieuwe en zijn de plastic Ford kapjes van de lichtmetalen velgen eveneens vervangen door nieuwe.
Dit alles natuurlijk op kosten van de dealer. En omdat ik toch moest wachten kon ik de Probe eens goed aan de onderkant inspecteren. Ik werd hier heel blij van: geen spoortje roest en ik zag dat er van voor tot achter een nieuwe (ik dacht RVS, maar het blijkt niet roestvrij maar roestwerend te zijn) uitlaat op zat. Ik had al gezien dat de banden erg goed waren en de monteur wist te bevestigen dat deze banden pasgeleden vernieuwd waren. Het interieur is nog zo puntgaaf: geen slijtplekken in de stoffering en geen krasje te zien, zelfs niet in de bagageruimte. Uniek vind ik de originele Ford radio-cassettespeler met antidiefstalcode. Deze laat ik er dan ook beslist in zitten. Vandaag ook via Marktplaats de originele verkoopbrochure aangeschaft van de Probe uit '95.
De auto is ook zeer goed ontvangen door mijn omgeving: mijn enige nog thuiswonende zoon van 22 (die ook medegebruiker zal worden) werd er helemaal blij van (en zijn vrienden ook).
De auto kenmerkt zich door zijn tijdloos ontwerp. Mijn zoon had het al over een moderne klassieker: je kunt er zo mee naar een meeting van klassieke Amerikanen, maar eveneens misstaat de auto niet hier n het Gooise Laren (hier 5 km vandaan) tussen de Porsches en Ferrari's.
Er is echter 1 opmerking die mij in het verkeerde keelgat schiet en ik zeg dan ook tegen de persoon, die deze opmerking plaatst, dat dit de eerste en enige keer is dat hij/zij deze opmerking mag plaatsen, anders moet hij/zij voor straf achterin zitten tijden de eesrstvolgende keer dat hij/zij meerijdt.
Deze opmerking is : "een Bassie-en-Adriaan-wagen", i.v.m. de wegklapbare koplampen.
De foto's volgen zo spoedig mogelijk ( na het weekend, want komende 3 dagen moet ik werken).

Grtz, Ton(y)

Gebruikersavatar
peewee
Probe owner
Berichten: 238
Lid geworden op: 27 Jun 2007, 14:20
Locatie: velsen-noord
Contact:

Re: Tony's Probe

Berichtdoor peewee » 25 Apr 2008, 16:44

hele mooie aanwinst hoor

enne, is de spriet van die oude antenne nog wel heel? dan zou ik als je die nog kan redden graag willen hebben voor ro z'n propje

alvast bedankt,
gr peter


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers