laatste update:
alles is vervangen, slangen radiateur+dop, thermostaat, koppakking, waterpomp, en ik weet niet wat nog meer.Steeds weer hetzelfde, blijf je in de bebouwde kom niks aan de hand, laat je hem 2 uur stationair draaien niks aan de hand, laat je hem 2 dagen op druk staan alles blijft goed.
Rij je op de snelweg niks aan de hand, maar zo snel je van de snelweg afgaat, hoppa water stroomt uit expansievat, auto oververhit.
De garage die er nu aan werkt, en ik alle reden toe heb om te vertrouwen, weet het gewoonweg niet meer.
De onderdelen die zijn vervangen waren zo goed als nieuw, dus de vorige eigenaar zal hetzelfde gedaan hebben. Ondertussen kom ik steeds meer stiekeme gebreken tegen, al met al het wordt nu toch echt te gek, nog nooit zo veel gedoe met een auto gehad.
De garage waar ik hem heb gekocht gaat alleen akoord met een inruilgarantie dus (zucht), dat doen we dan maar.
Ik ga een klein rotautotje uitzoeken, en proberen zo snel mogelijk te verkopen, ik zou tenslotte nooit zo een problemen car kunnen verkopen aan een ander en die met die ellende opzadelen.
Zo gauw die is verkocht, en ik de rest van het geld heb, koop ik een probe 2e gen, ik vind de eerste gen mooier, maar ook de 2e gen is een prachtbak, en ik wil nu een nieuwere.
Het wordt dus wel een probe, want omdat ik nu pech heb is gewoon zoals het woord zegt PECH, en zal niks met het merk te maken hebben.
Pfffff ik hou mijn hart vast, hou namelijk niet zo van een kleine auto ( niks fout mee, maar iedereen heeft een andere smaak ), maar zal er toch mee moeten rijden tot die verkocht is.
O ja en nog effe dit, ik vond op internet de opmerking : koop er nooit een uit 89, want in dit jaar zijn ze de problemen tegengekomen die ze in de latere modellen hebben verholpen.
Ook al zal dit niet opgaan voor alle probe's uit 89 lijkt mij dit toch iets om in je achterhoofd te houden als je zelf voor zo een auto staat.
En nu..................................op naar de 2e gen Uh......nog probleempjes met 2e gen waar ik op moet letten
[/b]