verschil usa en euro probe

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 16 Dec 2004, 18:35

Ja het uiterlijk is heel vet van de probe en hij rijdt gewoon super lekker. en er zijn er niet veel met deze auto in de benelux 8) .
had trouwens nog wat over de verschillen tussen de euro en ami probe I op probetalk gevonden.

"there are a few differences. the most obvious being the red rear foglight on the bottum left of the rear bumper, as well as the mirrors. also, they never got the all red tails over here, so all euro-spec probes have the 89 gt tails with the lettering filled in on the center piece."
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 12 Jan 2005, 15:12

Ok, best een oud topic, maar hier toch nog even een foto van de meeting, waar grote verschillen opstaan.

Afbeelding

Verder heb ik ook nog gezocht naar wat de verschillen in de achterlichten betekenen en de reden ervan, maar niets kunnen vinden.
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Fusion

Berichtdoor Fusion » 12 Jan 2005, 15:16

ik meende dat er 3 verschillende types zijn
LINKS: Amerikaan
MIDDEN: Canadees
RECHTS: Europeaan

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 12 Jan 2005, 15:19

Geeft niks dat het een oud topic is, denk dat dit toch voor Probe liefhebbers boeiend is. Ik heb er zelf al profijt van gehad toen een verkoper een zogenaamd echt amerikaanse probe te koop aanbood voor een echt hollands extra geldbedrag. Een blik op de korte koplampen was al genoeg.
Maar zie ik het nu goed dat alleen de europese standaard een spoiler heeft, of is dat alleen bij deze

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 12 Jan 2005, 15:24

@Fusion: Ja zoiets dacht ik ook al aan...
@Frank: Alleen bij deze volgens mij. Ik heb wel foto's gezien van euro's waar ze niet op zitten.
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 12 Jan 2005, 22:07

Afbeelding
v.l.n.r.: Amerikaan, Europese T20/T22, Europese ECP

Die achterlichten, daar is geen touw aan vast te knopen. In de USA zit het zo: Links '93-'94, rechts '95-97. Afbeelding
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 12 Jan 2005, 22:50

Ik heb een euro probe zonder spoiler, spoiler is niet afhankelijk van land. De lampen had hans goed maar ik wil nog toevoegen dat die foto die jij liet zien van de ami 95-97 lijkt een base te zijn. De SE en GT hadden allebei in het midden nog een licht en de nummerplaat in de achterbumper. De most obvious difference tussen de lampen is dat de ami's rode knipperlichten achter en orange(hulsing) voor hebben en de euro orange achter en wit(hulsing) voor.
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 12 Jan 2005, 23:04

Snout schreef: De lampen had hans goed maar ik wil nog toevoegen dat die foto die jij liet zien van de ami 95-97 lijkt een base te zijn. De SE en GT hadden allebei in het midden nog een licht en de nummerplaat in de achterbumper.


Nee hoor Snout, ik heb een Amerikaanse SE en die heeft de nummerplaat TUSSEN de achterlichten en niet in de bumper... en ik dacht dat de SE en de Base dezelfde achterkant hadden, hoewel, weet ik niet helemaal zeker...
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Berichtdoor Snout » 12 Jan 2005, 23:07

Ahh ok my bad :D ..dan was het alleen de gt. Dacht dat de SE en GT zelfde body bouw hadden maar had me daar blijkbaar in vergist :wink:
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 13 Jan 2005, 00:31

Snout schreef: De most obvious difference tussen de lampen is dat de ami's rode knipperlichten achter en orange(hulsing) voor hebben en de euro orange achter en wit(hulsing) voor.


En, bedenk ik ineens, de Amerikanen hebben TWEE witte achteruitrijlichten ipv. EEN bij de EU's..
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 13 Jan 2005, 00:35

Snout schreef:Dacht dat de SE en GT zelfde body bouw hadden maar had me daar blijkbaar in vergist :wink:


De GT heeft sideskirts en een lagere achterbumper dan de SE en oogt daardoor nog wat "dikker".
Jemig wat een verschillen als je erover na gaat denken, ik stop ermee Snout! :wink: :D

groet, Hans
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 13 Jan 2005, 01:23

Ook al zie je het niet meteen, het zijn uiterlijk (heel subtiel) toch erg verschillende modellen blijkbaar.
Maar ik heb de verschillen even op een rijtje gezet, ik ben misschien wat vergeten, maar dit zijn de punten waar jullie het over eens waren :

EUROPEES:
1: oranje blinkers in achterlichten
2:witte blinkers vooraan
3:koplamp kap kort
4:geen rest console met bekerhouder ( tja dat is typisch amerikaans he )
5:euro nummerplaten
6:hogere achterbumper
7:spiegels inklapbaar
8:de letters GT zitten achter in het midden van de bumper verwerkt
9:1 achteruitrijlicht

AMERIKAANS:
1:achterlichten rood incl blinkers
2:blinkers voor oranje
3:koplamp kap lang
4:een rest console met bekerhouder ( groot pluspunt :wink: )
5:kleine nummerplaten (18.2)
6:lagere achterbumper
7:spiegels niet inklapbaar
8:in de achterbumper staan niet de letters GT
9:2 achteruitrijlichten

Ik heb het een beetje op een rij gezet zodat het voor iedereen die dit ook wel interessant vind een beetje overzichtelijk wordt, in ieder geval tot zo ver iedereen bedankt. Ik weet n.m.l nog niet zo erg veel over de probe maar wil proberen zoveel mogelijk er over te leren. En als ik dit er nog even aan toe mag voegen, het valt mij op dat de probe een van de eerste auto's is die ik ken waar zo weinig verschil in zit tussen een amerikaanse en een europese uitvoering m.b.t. luxe (dit bedoel ik dus positief)

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 14 Jan 2005, 00:29

Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers